روتین های مراقبت از مو برای انواع مختلف مو (خشک، چرب، فر، نازک)
روتین مراقبت از مو

روتین مراقبت از مو خشک چرب فر نازک ، ❤️ هفت رژ

زمان مطالعه این مطلب: 8 دقیقه

روتین مراقبت از مو : همانطور که می دانید موی سر انواع مختلفی از لحاظ جنس و حالت دارد که فرایند نگهداری هرکدام از آنها با توجه به ویژگی که دارند با هم متفاوت است. مثلا نگهداری موی خشک و با موی چرب فرق می کند. روتین های مراقبت از مو برای انواع مختلف مو متفاوت است. در ادامه به روتین های مراقب از مو برای موهای خشک، چرب، فر و نازک خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید در هفت رژ

منظور از روتین مراقبت از مو چیست؟

روتین مراقبت از مو به مجموعه کارهایی که برای حفظ سلامت و زیبایی مو صورت می گیرد می گویند. برخی از این کارها شامل شستشو، استفاده از مرطوب کننده، استفاده از شامپو های تقویتی با توجه به جنس مو، ماساژ مو، کوتاه کردن به موقع مو، استفاده از خوراکی های مقوی و مواردی از این قبیل می باشد. این روتین به طور روزانه یا هفتگی صورت می گیرد.

روتین مراقبت از موی خشک ، چرب ، معمولی ، صاف و فر

رعایت مرتب روتین مراقبت از مو سبب رشد و تقویت چند برابر آن خواهد شد. این روتین باعث جلوگیری از بروز مشکلات مویی اعم از ریزش و شوره و خارش می گردد و موها را مقاوم می سازد.

روتین مراقبت از موی چرب

آیا موهای شما به راحتی چرب می شود؟ گاهی حتی در عرض یک روز؟ موی چرب چیزی است که بسیاری از افراد از آن رنج میبرند، اما با محصولات و درمان‌ های مناسب در خط مراقبت از موهای خود، میتوانید با موهای چرب خداحافظی کنید و به موهای شادی که براق هستند سلام کنید!

بیایید با اصول اولیه شروع کنیم: موهای شما چرب نیست، بلکه پوست سر شماست و چربی ناشی از ترکیبی از تولید روغن طبیعی پوست سر و تجمع مواد زائد است. به آلودگی، کثیفی و پوسته های پوست سر توجه کنید که روی پوست سرتان قرار دارد.

دلایل مختلفی وجود دارد که چرا پوست سر شما ممکن است نسبت به افراد دیگر چرب تر باشد. سطح استرس، رژیم غذایی، ژنتیک و روتین {مراقبت از مو} همگی عوامل موثری هستند، و در حالی که همه انواع مو مستعد ابتلا به چربی هستند، روی موهای نازک بیشتر قابل مشاهده است. کنترل برخی از این عوامل به طور طبیعی آسانتر از دیگری است و چه جایی بهتر از روتین مراقبت از مو برای شروع.

روتین مراقبت از موی چرب

روتین مراقبت از مو

 

ابتدا از یک سرم شستشو استفاده کنید

سرم شستشو باعث کاهش چربی پوست سر می شود و همچنین پوسته هایی که براثر چربی روی سرتان ایجاد شده است را شستشو می دهد. باید از سرمی استفاده کنید که سبب ترمیم پوست های تحت فشار شود. برای مثال سرم لایه بردار کف سر سالیسیلیک اسید اینکی لیست می تواند یک گزینه مناسب باشد. همچنین می توانید از سرم شستشو مو سریتا هم استفاده کنید.

موهای چرب را با یک شامپوی مناسب بشویید

شامپو بدون سولفات هیرواتر کامان با توجه به زندگی شهری فرموله شده است، فرمولی عمیقاً با طراوت دارد که اثرات آب سخت و آلودگی را از بین می برد. این {شامپو} سم زدا برای موهای چرب ضروری است. این شامپو تاثیراتی که آلاینده روی مو می گذارد را کاهش می دهد و سبب ترمیم قسمت های آسیب دیده آن می شود.

از نرم کننده سبک استفاده کنید

هنگام انتخاب یک نرم کننده برای موهای چرب، نکته کلیدی این است که به دنبال فرمولی سبک وزن باشید که موهای شما را شل یا چرب نکند. برخی از نرم کننده های مناسب برای موی چرب شامل نرم کننده بامبو، او جی ایکس و شون می باشد.
فرمول بدون وزن و در عین حال فوق‌العاده مغذی آن‌ها، موها را نرم و قابل کنترل می‌کند بدون اینکه آن‌ها را سنگین کند یا به بحران چربی شخصی شما کمک کند.

بسیار مهم: حالت دهنده را فقط از قد وسط تا انتهای آن بمالید و از ریشه ها اجتناب کنید تا از چرب شدن آن جلوگیری کنید.

ماسک مو متناسب با موی خود انتخاب نمایید

ماسک مو موجب محافظت از مو در برابر آسیب و آلودگی می شود. برخی از برند هایی که ماسک مو برای موهای چرب تولید می کنند شامل کامان، موجیتو و لافارر می باشند. این نمونه ها به طور خاص با ترکیبی از مواد سبک وزن و در عین حال سوپرشارژ برای احیای موهای بیجان ایجاد شده است. یک یا دو بار در هفته به جای نرم کننده خود استفاده کنید تا موهایی براق، نرم و قابل کنترل داشته باشید.

روتین مراقبت از موی خشک

فرایند مراقبت از موی خشک تفاوت چندانی با روتین مراقبت از موی چرب ندارد فقط نوع محصولات تغییر می کند. اما نکته ای که در روتین موی خشک باید رعایت کنید چرب کردن موهایتان است. قبل از هرچیزی باید موهای خشک خود را چرب کنید تا آبرسانی لازم صورت گیرد. هنگامی که مو خشک می شوند شکننده، دو شاخه و پوسته پوسته می گردد. استفاده از روغن های گیاهی اصطحکاک مو را کاهش می دهد و آن را نرم می کند. از همین جهت توصیه می شود که موهای خود را با روغن بادام یا نارگیل ماساژ دهید.

برای شستشوی موهایتان هم از شامپوهای بدون سولفات مانند شامپو بدون سولفات پریم استفاده نمایید.

بعد از شستشوی سر نوبت نرم کننده است. نرم کننده را روی ساقه موهایتان بمالید تا گره موی باز شده و قسمت های آسیب دیده درمان شوند. حال نوبت ماسک موی حالت دهنده است. ماسک مو، رطوبت مو را حفظ می کند و سبب براق شدن آن می شود. اگر ماسک مو حاوی مواد مغذی باشد موخوره را کاهش داده و سبب حالت دهی آسان آن می گردد.

برای آبرسانی بیشتر دو بار در هفته ماسک مو حالت دهنده را استفاده نمایید. در مرحله آخر برای ایجاد یک لایه محافظ به موهایتان سرم مو بزنید.

روتین مراقبت از موی خشک

روتین مراقبت از مو

 

روتین مراقبت از موی نازک

همه ما نمی توانیم موهای ضخیم داشته باشیم اما باید راه هایی برای افزایش ضخامت مو پیدا کنیم. موهای نازک به این معنی است که تار موی شما در مقایسه با موهای ضخیم که تار های بزرگ تری دارند از لحاظ قطر نازک هستند. برای اینکه بفهمید موهایتان نازک است یا خیر تنها کافی است که یک تاز موی خود را روی میز کنار نخ خیاطی بگذارید اگر موهای شما از نخ نازک تر بود پس تار موهایتان نازک است.

اول قدم در روتین موی نازک استفاده از محصولی است که پوست سر را درمان کند. برای تغذیه پوست هم می توانید از محصولات بهداشتی مراقبتی استفاده کنید هم محصولات طبیعی را مورد استفاده قرار دهید. عسل با توجه به خاصیت درمانی که دارد پوست سر و ریشه مو را تقویت می کند. همچنین تولید چربی سر را کنترل می کند. می توانید هفته ای یک باز عسل را روی پوست سرتان ماساژ دهید.
موی نازک می تواند چرب یا خشک باشد. از شامپو های تقویتی استفاده کنید تا مقاومت موی شما را افزایش دهد. بعد از استفاده از نرم کننده و سپس ماسک مو توصیه می شود از سرم های محافظ هم استفاده کنید.

به غیر از استفاده از محصولات مناسب، کارهای ساده دیگری نیز وجود دارد که می توانید برای مراقبت از موهای نازک یا نازک خود انجام دهید. در اینجا برخی از بهترین نکات ما آمده است:

  • روی یک روبالشی ابریشمی بخوابید. ابریشم اصطکاک را کاهش میدهد و با چرخاندن سر در طول شب کمتر به موهای شما آسیب میرساند و موهای شما را نرم و سالم نگه می دارد.
  • با آب خنک یا سرد بشویید. این به موها و پوست سر شما کمک می کند تا روغن های طبیعی را حفظ کنند، که پوست سر و مو را هیدراته و سالم نگه می دارد.
  • از یک برس با موهای نرم یا ملایم استفاده کنید که موها را نمیکشد. همچنین سعی کنید از برس زدن موهای خود در هنگام خیس شدن خودداری کنید و
  • همیشه قبل از برس زدن از یک نرم کننده سبک وزن استفاده کنید.
  • قبل از سشوار کردن، موهای خود را تا ۷۵ درصد با هوا خشک کنید . این کار زمان خشک شدن را کوتاه می کند و همچنین آسیب حرارتی را به حداقل می رساند.
  • استفاده از ابزارهای سبک گرم شده را محدود کنید. موهایتان را خیلی سفت نبندید و از کش های ابریشمی استفاده کنید . این از شکستگی مو جلوگیری می کند.
  • از روغن مو کم استفاده کنید. در حالی که موهای نازک تمایل دارند سریعتر چرب شوند، اما همچنان ایده خوبی است که از روغن در انتهای موی خود استفاده کنید تا نوک های شکاف شده را ببندید، براق کنید و موهای خشک را با تقویت دهیدراتاسیون القا کنید.
روتین مراقبت از موهای نازک

روتین مراقبت از مو

 

روتین مراقبت از موی فر

مراقبت از موهای مجعد یا پیچ‌دار طبیعی می‌تواند بسیار سخت باشد. موهای ضخیم و مجعد نسبت به سایر انواع مو بیشتر مستعد شکستگی و خشکی هستند. با این حال، با استفاده از روتین مناسب و محصولات مراقبت از مو، می توانید فرهای خود را سالم و زیبا نگه دارید.

فقط در صورت نیاز موهای خود را بشویید

شستن بیش از حد موهای مجعد میتواند باعث خشکی، وز آن‌ها شود. اگر موهای شما بلند یا ضخیم است، برای کاهش آسیب یا گره خوردن، آن ها را به صورت تکه تکه بشویید. شامپوی مرطوب کننده ای را انتخاب کنید که برای موهای مجعد فرموله شده باشد. اگر معمولا موهای خود را با ژل، روغن، کرم یا پماد حالت می دهید، قبل از شامپوی مرطوب کننده، از شامپوی شفاف کننده استفاده کنید.

موهای خود را مرطوب نگه دارید

برای مرطوب نگه داشتن آن، تمام موهای خود را حالت دهید، نه فقط انتهای آن. بعد از شستن موها از نرم کننده غلیظ استفاده کنید. سپس، پس از پایان شستشو و حالت دادن به موهای خود، روغن یا نرم کننده باقیمانده را بمالید تا به مرطوب شدن موهایتان کمک کند.

مراقب پوست سر خود باشید

اگر بین شستشوها فاصله زیادی داشته باشید، ممکن است به دلیل تولید بیش از حد چربی روی پوست سر، دچار شوره سر شوید. با این حال، شامپو شوره سر می تواند موهای شما را خشک کند.

شامپوی ضد شوره را فقط روی پوست سر خود بمالید و سپس اجازه دهید ۲ تا ۱۰ دقیقه یا زمان ذکر شده روی برچسب قبل از آبکشی بماند. سپس از شامپوی مرطوب کننده روی بقیه موهایتان استفاده کنید.

موهای خود را باز کنید

برای باز کردن گره بین شستن، موهای خود را کاملا خیس کنید و با انگشتان خود یا یک شانه دندانه دار پهن و یا برس طراحی شده برای موهای مجعد یا پیچ خورده، از نرم کننده استفاده کنید و آن را باز کنید.

از فرهای خود در برابر نور خورشید محافظت کنید

گرما و اشعه مضر فرابنفش خورشید می تواند موهای مجعد را خشک کند. برای محافظت از فرهای خود، با یک کلاه لبه پهن بپوشانید و موهای خود را مرطوب نگه دارید.

روتین مراقبت از موی فر

روتین مراقبت از مو

 

هنگام خواب از موهای خود مراقبت کنید

اگر می توانید، موهای خود را قبل از خواب به صورت یک دم اسبی شل در بالای سر خود بکشید (شبیه آناناس) یا یک قیطان گشاد قبل از خواب برای حفظ فرهای خود و کاهش اصطکاک روی روبالشی خود، که می تواند موهای شما را وز و راحت تر کند.

معمولاً برای یافتن بهترین روال برای موهای مجعد و محکم نیاز به آزمون و خطا است، بنابراین اگر محصول خاصی برای نوع موی شما کار نمی کند ناامید نشوید.

5/5 - (7 امتیاز)

به این مطلب امتیاز دهید


هفت رژ

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

*** لطفا تجربیات خود را با کاربران هفت رژ به اشتراک بگذارید 😍🙏🏻 ***

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *