آیا استفاده از کانسیلر پوست را خراب می‌کند؟
ضرر کانسیلر برای کل صورت

ضرر کانسیلر برای کل صورت ❤️ هفت رژ

زمان مطالعه این مطلب: 4 دقیقه

ضرر کانسیلر برای کل صورت : همه تولیدکنندگان برای تولید محصولات آرایشی از جمله کانسیلر از یک فرمولاسیون و یک مواد اولیه استفاده نمی کنند از همین جهت برخی از کانسیلر ها می تواند به پوست آسیب بزند و برخی دیگر نه. در دنیای لوازم آرایشی ما انواع مختلف کانسیلر که توسط برند های متفاوت تولید شده اند را داریم اما نمی توانیم بگوییم که تمامی آنها به پوست آسیب می رسانند. با ما همراه باشید در هفت رژ

کانسیلر چیست؟

کانسیلر در واقع یک رنگدانه است که برای پوشاندن عیوب و لکه های صورت استفاده می شود. فرمول کانسیلر ها معمولا ضخیم تر از کرم پودر بوده و در حالت مایع یا کرم عرضه میشود. منظور این است که برای بهتر پوشاندن لکه و سیاهی های دور چشم انتخاب بهتری است. از کانسیلر برای پوشاندن حلقه های تیره دور چشم، لکه های پوستی، جای جوش و دیگر مشکلات پوستی استفاده می شود.

انواع کانسیلر

  • کانسیلر کرمی: کانسیلر های کرمی ضخیم هستند و نسبت به کانسیلر مایع پوشش دهی بهتر دارند. این مدل از کانسیلر برای افرادی که دارای پوست چرب هستند و کسانی که می خواهند پوشش دهی بیشتری داشته باشند یک گزینه مناسب است.
  • کانسیلر مایع: کانسیلر های مایع برای استفاده روزانه مناسب هستند و درجه پوشش دهی متوسط رو به بالا را به خود اختصاص می دهند. کانسیلر مایع بیشتر به افرادی که پوست نرمال یا خشک دارند پیشنهاد می شود.
  • کانسیلر استیک: کانسیلر استیک طرز استفاده خیلی آسانی دارد و معمولا از کیفیت پوشش دهی قابل قبولی برخوردار است. این نوع از کانسیلر ها برای افراد مبتدی در آرایش مناسب می باشد.
ضرر کانسیلر برای کل صورت

ضرر کانسیلر برای کل صورت

 

عوارض استفاده از کانسیلر و ضرر کانسیلر برای کل صورت

همانطور که در ابتدا به آن اشاره شد کانسیلر ها با فرمولاسیون مختلفی تولید می شوند و به طور حتمی نمیتوان گفت که پوست را خراب می کنند.

  • برخی از کانسیلرها حاوی مواد نگهدارنده، پارابن و چربی هستند که بسیار برای پوست مضر بوده و به مرور زمان به آن آسیب می رساند. یکی از آسیب هایی که کانسیلر چرب و روغنی می تواند به پوست برساند بستن منافذ پوست است. که این امر ممکن است موجب ایجاد آکنه شود و دیگر بیماری های پوست مانند ولگاریس را با خود به همراه داشته باشد.
  • برخی از افراد دارای پوست حساس هستند و پوستشان بعد از استفاده از محصولات آرایشی به سرعت واکنش آلرژیک نشان می دهد که همین مسئله می تواند در رابطه با کانسیلر هم صدق کند. برخی کانسیلر ها حاوی عطر و انواع مواد نگهدارنده هستند که به همین دلیل امکان ایجاد خارش و قرمزی برای پوست های حساس وجود دارد.
  • همچنین در فرمولاسیون کانسیلر ها مواد خشک کننده پوست مانند الکل یا تالک وجود دارد و همین مسئله می تواند پاک کردن روغن های طبیعی از سطح پوست را به همراه داشته باشد.

نحوه استفاده از کانسیلر ، استفاده از کانسیلر به جای کرم پودر

کانسیلر یک محصول فوق العاده است که با توجه به نوع ظاهری که می خواهید و نوع پوست و ساختار صورت می تواند استفاده شود. با این حال به طور کلی کانسیلر برای زیر چشم استفاده می شود تا حلقه های تیره، ایراداتی مانند جوش و لک را پنهان کند، اما می توان از آن برای برجسته کردن استخوان گونه ها و تراشیدگی بینی در عملیات کانتورینگ استفاده نمود. بستگی به خودتان دارد که در چه مرحله ای آرایش کانسیلر خود را بمالید اما معمولا بعد کرم پودر استفاده می شود.

ضرر کانسیلر برای کل صورت

ضرر کانسیلر برای کل صورت

 

روشهای پیشگیری از آسیب رسانی احتمالی کانسیلر به پوست

  • پاکسازی مناسب: ماندگاری طولانی مدت کانسیلر روی پوست می تواند احتمال آسیب رساندن به پوست را چندین برابر افزایش دهد. برای پیشگیری قبل از خواب حتما باید یک پاک کننده آرایش مناسب کانسیلر را پاک کنید و مطمئن شوید که هیچ ذراتی از کانسیلر روی پوستتان باقی نمانده است زیرا اگر روی پوست بماند منافذ پوست را مسدود می کند و در نهایت به مرور زمان سبب بروز جوش و آکنه خواهد شد.
  • کانسیلر های متناسب با پوستتان را انتخاب کنید: پوست افراد با یکدیگر متفاوت است. شما برای خرید کانسیلر ابتدا نوع پوست خود را پشناسید و با توجه به پوست خود کانسیلر مناسب را انتخاب کنید. اگر پوست حساسی دارید بهتر است کانسیلری را خریداری کنید حاوی مرطوب کننده یا عصاره های گیاهی باشد. کانسیلر فول کاور نوت حاوی روغن آرگان بوده و پوست را مرطوب می کند. این کانسیلر فاقد چربی است و می تواند یک انتخاب مناسب برای شما عزیزان باشد.
  • پوستتان را مرطوب کنید: برای اینکه مقاومت پوستتان را افزایش دهید سعی کنید همیشه از آبرسان و مرطوب کننده استفاده کنید. مرطوب کننده باعث می شود که پوستتان در اثر استفاده از کانسیلر خشک نشود.

اگر هنگام خرید کانسیلر به موارد مهم از جمله ترکیبات، برند، نوع پوست و مواردی از این قبیل توجه کنید حتما محصولی را انتخاب خواهید کرد که تا حد ممکن به پوستتان آسیب نخواهد رساند. لازم است تاکید کنیم که گاهی آسیب هایی که به پوست وارد می شود تنها به دلیل کیفیت پایین محصول نیست، بلکه عدم رسیدگی کافی و پاکسازی پوست بعد از استفاده از کانسیلر هم می تواند آسیب های فراوانی به پوست شما بزند.

5/5 - (8 امتیاز)

به این مطلب امتیاز دهید


هفت رژ

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

*** لطفا تجربیات خود را با کاربران هفت رژ به اشتراک بگذارید 😍🙏🏻 ***

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *