مراحل و روتین مراقبت از پوست
مراحل مراقبت از پوست

مراحل مراقبت از پوست ❤️ هفت رژ ، روتین پوست چرب خشک نرمال

زمان مطالعه این مطلب: 5 دقیقه

مراحل مراقبت از پوست : همانطور که می دانید در طول روز هزاران باکتری، میکروب و آلودگی روی پوست می نشیند و همین امر موجب می شود که پوستتان آسیب ببیند. برای داشتن پوستی زیبا و سالم حتما باید به آن رسیدگی کنید. انتظار نداشته باشید که بدون هیچ روتین پوستی مناسبی پوستتان صاف و بدون جوش و آکنه باشد. در ادامه مراحل مراقبت از پوست را خدمتتان توضیح خواهیم داد. با ما همراه باشید در هفت رژ

روتین پوستی چیست؟

روتین مراقبت از پوست به این معنی است که شما یک سری موارد مراقبت از پوست را از ابتدای روز تا قبل از خواب رعایت کنید و همیشه از این روتین پیروی نمایید.

قبل از آغاز روتین پوستی خود ابتدا باید نوع پوستتان را بشناسید. پوست افراد جنس های مختلفی دارد و ممکن است چرب، خشک یا معمولی باشند. همچنین ممکن است برخی دیگر جوش داشته باشند و یا نسبت به یکسری محصولات حساسیت پیدا کنند. از همین جهت بهتر است که ابتدا نوع پوستتان را بشناسید و طبق آن محصولات مراقبت از پوست را تهیه کنید.

روتین مراقبت از پوست چرب ، خشک و حساس ، نرمال و معمولی

مراحل مراقبت از پوست

مراحل مراقبت از پوست

 

برای اینکه یک روال مراقبت از پوست داشته باشید پیشنهاد می کنیم که با یک دکتر متخصص مشورت کنید. اما ما برای افزایش آگاهی شما و آشنایی کلی شما عزیزان با روتین پوستی مراحل ضرروی و توصیه های لازم را برایتان گردآوردی کرده ایم.

پاکسازی

پاکسازی در طول روز مواد زائد را به طور کامل از روی پوست پاک می کند. در بهترین حالت بهتر است یک بار صبح و شب عمل پاکسازی را انجام دهید. همچنین پاکسازی کمک می کند که مواد مفیدی که در دیگر تایم های روتین پوستی استفاده می کنید بهتر جذب پوست شود و روند درمان را تسریع می بخشد. برای پاکسازی می توانید بسته به پوستتان از روغن، ژل، محلول یا کرم پاک کننده استفاده کنید. یکی از لوسیون های مناسب برای پاکسازی پوست لوسیون سینره است که حاوی عصاره های گیاهی بوده و همچنین منافذ باز پوست را میبندد.

تونینگ یا تونر

بعد از اینکه فرایند پاکسازی پوست شما به اتمام رسید حال باید استفاده از تونر را آغاز کنید. تونینگ فرایند پاکسازی را با افزودن ویتامین و مواد معدنی به پوست کامل می کند. در گذشته تونر ها الکلی بودند اما امروزه در فرمولاسیون آن از مواد مفید استفاده می کنند که در کنار افزایش اثربخشی پاک کننده، پوست را هم تقویت می کند.

مراحل مراقبت از پوست

مراحل مراقبت از پوست

 

لایه برداری

لایه برداری لازم نیست هرروز انجام شود. می توانید هفته یک الی دوبار پوست را لایه برداری کنید تا گردش سلولی سالم پوست افزایش یابد و آلودگی هایی که در منافذ جمع شده اند از بین بروند. لایه برداری می تواند در خانه یا توسط یک متخصص انجام شود.

ماسک

ماسک های صورت حاوی انواع ویتامین و مواد مغذی هستند که غلظت بالایی دارند و از اثر گذاری بیشتری برخوردار هستند. ماسک ها انواع مختلفی را شامل می شوند و برخی از آنها بهتر است هفتگی استفاده شوند و برخی دیگر چند روز در میان. ماسک های خانگی، گیاهی و شیمیایی متفاوتی در بازار وجود دارد. راحت ترین راه تهیه ماسک نمونه خانگی است.

در این روش می توانید با یکسری از مواد برای خود ماسک خانگی تهیه کنید برای مثال می توانید خیار را در فریزر بگذارید و اجازه بدهید یخ بزند و سپس آن را خرد کنید و یا نصف کنید و روی پوست ماساژ دهید. این کار جدا از اینکه موجب آبرسانی به صورت می شود بلکه گردش خون را هم افزایش می دهد.

مراحل مراقبت از پوست

مراحل مراقبت از پوست

 

سرم، کنسانتره یا روغن صورت

در روتین روزانه خود باید حتما سرم، کنسانتر یا روغن را جای دهید. این محصولات به طور دقیق تر روی نیاز های شما متمرکز می شوند و می توانند روند درمان و مراقبت از پوست را تسریع ببخشند. اگر منافذ پوستتان بیش از حد باز است میتوانید از محصولاتی استفاده کنید که منافذ باز را ببندد و برای پوست های چرب هم ترجیحا از سرم کنترل چربی پوست استفاده نمایید. این کار باید دو بار در روز انجام شود.

مرطوب کننده

استفاده روزانه از مرطوب کننده باعث نرمی و لطافت پوست می شود. مرطوب کننده بسیار مهم است و حتی قبل از شروع آرایش هم باید از آن استفاده کنید. کرم مرطوب کننده نیوتیس با دارا بودن عصاره آلوئه ورا و خیار می تواند به سرعت پوستتان را مرطوب کنند.

مراقبت از چشم

پوست اطراف چشم بسیار حساس است و تقریبا هفت برابر از دیگر قسمت های صورت نازک تر است باید به طور ویژه تر از آن مراقبت کنید. اگر به طور منظم از کرم دور چشم استفاده کنید نه تنها سلامت آن افزایش می یابد بلکه چین و چروک و حلقه های تیره دور چشم هم درمان می شود.

ضد آفتاب

آخرین و مهم ترین مرحله در روتین پوستی شما جنبه محافظتی دارد. در این مرحله باید از ضد آفتاب استفاده کنید زیرا کرم ضد آفتاب از پوست در برابر اشعه های مضر خورشید محافظت می کند. تنها یک بار استفاده از ضد آفتاب در روز کافی نیست و باید با توجه به تایمی که در معرض نور خورشید هستید آن را ترمیم کنید.

مراحل مراقبت از پوست

مراحل مراقبت از پوست

 

مشکلات و شرایط پوستی

افراد نگرانی های مختلفی در رابطه با پوستشان دارند زیرا مشکلات پوستی مختلفی وجود دارد که افراد بسته به ژنتیک، نوع پوست و آب و هوا دچار مشکلات پوستی مختلفی می شوند. اما درمان های مناسب و همچنین ترکیبات گیاهی می تواند به طور شگفت آوری به روند درمان این مشکلات کمک کند.

نگرانی های پوستی شامل موارد زیر هستند:

  • آکنه
  • سرخی
  • منافذ بزرگ
  • کم آبی بدن
  • نشانه های پیری
  • عدم استحکام
  • هایپرپیگمانتاسیون
  • آسیب خورشید
  • کسالت

با داشتن یک روتین مراقبت پوست درست می توانید روند درمان نگرانی های پوستی ذکر شده را درمان کنید.

5/5 - (8 امتیاز)

به این مطلب امتیاز دهید


هفت رژ

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

*** لطفا تجربیات خود را با کاربران هفت رژ به اشتراک بگذارید 😍🙏🏻 ***

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *