اکسسوری چیست و نقش آن در استایل
اکسسوری چیست و نقش آن در استایل

اکسسوری چیست و نقش آن در استایل 💄 | هفت رژ 💄 اکسسوری چیست

زمان مطالعه این مطلب: 11 دقیقه

اکسسوری چیست و نقش آن در استایل

اکسسوری چیست و نقش آن در استایل ،یکی از مهم‌ترین سوالاتی که احتمالا با پاسخ آن کم و بیش آشنا هستید اکسسوری چیست است، با هفت رژ همراه باشید.

همان‌طور که می‌دانید امروزه افراد زیادی به استایل و انتخاب لباس‌هایشان اهمیت می‌دهند، زیرا اولین چیزی که مردم در برخورد با شما می‌بینند استایلتان است؛ به همین دلیل یک لباس خوب می‌تواند نشان‌دهنده شخصیت و سلیقه‌تان باشد. بنابراین با توجه به موقعیت مورد نظر، سعی کنید همیشه لباس مناسبی انتخاب کنید. به غیر از لباس برای جلوه‌ی بیشتر استایل می‌توان از اکسسوری‌های مختلفی استفاده نمود. شاید برخی این سوال برایشان مطرح شود که اصلا این وسایل چه هست و چه نقشی در زیبایی ظاهری دارد؟

اکسسوری چیست؟

اکسسوری چیست و نقش آن در استایل
یکی از کلماتی که این روزها بسیار شنیده می‌شود و افراد زیادی از آن اسفاده می‌کنند اکسسوری (Accessory) است؛ اما به راستی منظور از اکسسوری چیست و چه کابردی دارد؟ این واژه ریشه‌ی انگلیسی داشته و به طور کلی به معنای لوازم جانبی است. متاسفانه برخی اکسسوری را تنها مختص به زیورآلات می‌دانند؛ اما در دنیای مد به هر گونه وسیله جانبی به غیر از لباس اصلی واژه مذکور اختصاص می‌یابد؛ در واقع اکسسوری‌ها برای جلوه دادن به استایل استفاده می‌شوند تا هماهنگی میان اجزا بیشتر دیده شود. این لوازم انواع مختلفی دارند که می‌توان آن‌ها را به دو دسته حمل کردنی و پوشیدنی تقسیم بندی نمود.

اکسسوری پوشیدنی: همان‌طور که از نام این نوع اکسسوری‌ها مشخص است پوشیده می‌شوند. پس باید در انتخاب ظاهر و رنگ آن‌ها دقت بیشتری به خرج داد چراکه در کنار لباس قرار می‌گیرند و افراد زیادی به آن‌ها توجه دارند. از جمله چند نمونه از اکسسوری‌های پوشیدنی می‌توان به عینک، ساعت، دستمال گردن، کراوت، زیور آلات، شال و روسری، کمربند و … اشاره نمود.
اکسسوری حمل کردنی: این اکسسوری‌ها حمل می‌شوند و مانند مورد قبل نمی‌توان آن‌ها را پوشید. اکسسوری‌های حمل کردنی شامل کیف دستی، چتر، کیف پول، بادبزن دستی و … هستند. بسیاری از افرادی که در زمینه مد و فشن فعالیت دارند معتقدند که هنگام انتخاب لوازم مذکور باید به هارمونی آن‌ها با استایل مورد نظر توجه ویژه داشت.

اکسسوری به چه معنا است؟

اکسسوری چیست و نقش آن در استایل
همان طور که گفته شد اکسسوری (accessory) کلمه‌ای است که در زبان انگلیسی امروزه بسیار پرکاربرد شده است. این واژه را می‌توان در زبان فارسی به لوازم جانبی ترجمه کرد؛ یعنی در صنعت فشن و مد به انواع لوازم جانبی اکسسوری گفته می‌شود. استفاده از این وسایل دلایل مختلفی دارد که یکی از مهم‌ترین دلایل آن را می‌توان ایجاد هارمونی و سبک خاص برای تیپ و افزایش زیبایی در نظر گرفت. در یک تقسیم بندی می‌توان اکسسوری‌ها را دو دسته اکسسوری قابل حمل و اکسسوری پوشیدنی تقسیم بندی کرد.

معنی اکسسوری قابل حمل چیست و به چه مواردی گفته می‌شود؟

اکسسوری چیست و نقش آن در استایل
همان طور که از معنی این دسته از اکسسوری‌ها بر می‌آید این دسته از اکسسوری‌ها قابلیت حمل دارند. از جمله مهم‌ترین اکسسوری‌های حمل کردنی می‌توان به عینک آفتابی، چتر آفتابی، چتر معمولی، چوب دستی، آویز، انواع کروات‌ها، جاکلیدی‌ها، کیف‌های جیبی، انواع باد بزن، کیف‌های پول، انواع کیف‌های دستی، کیف‌های جیبی و غیره. اصولا برای ایجاد یک هارمونی زیبا در تیپ افراد از رنگ‌های هم خانواده برای ست کردن اکسسوری‌های حمل کردنی استفاده می‌کنند. در حالت کلی می‌توان گفت هر اکسسوری که قابلیت حمل شدن را داشته باشد اکسسوری قابل حمل خواهد بود.

معنی اکسسوری پوشیدنی چیست و به چه مواردی گفته می‌شود؟

اکسسوری چیست و نقش آن در استایل
منظور از اکسسوری پوشیدنی آن دسته از اکسسوری‌هایی است که قابلیت پوشیده شدن توسط افراد را دارند. به عنوان مثال دستمال سر یکی از اکسسوری‌های پوشیدنی است. انواع اکسسوری پوشیدنی را می‌توان شال گردن، دستمال‌های سر، انواع شال گردن، انواع کفش، چکمه، کروات، کلاه‌های دارای لبه، ساس بند و کمربند‌های شلوار، دستکش‌ها، انواع جوراب مردانه و زنانه، ساعت مچی، دستبند زنانه و مردانه، روسری و غیره را شامل می‌شود. همانند دیگر اکسسوری‌ها استفاده از هارمونی در ترکیب ست کردن این موارد می‌تواند جلوه زیبایی به تیپ شما ببخشد.

چرا استفاده از اکسسوری اهمیت دارد؟

متاسفانه برخی از افراد این تصور را دارند که اکسسوری اهمیت زیادی در زیبایی ظاهرشان نداشته و خرید آن در درجه دوم یا حتی سوم قرار دارد و یا حتی هنوز نمی‌دانند اکسسوری چیست. اما جالب است بدانید این روزها معمولا استایل‌های ساده و خوش پوش بیشتر مورد استقبال قرار می‌گیرند تا لباس‌های پر زرق و برق که بیش از حد جلب توجه می‌کنند؛ اما چگونه می‌توان یک استایل معمولی و بی‌روح را به استایلی ساده و در عین حال جذاب تبدیل نمود؟ پاسخ این سوال استفاده از اکسسوری‌های متناسب با لباس است.

به عبارتی دیگر با استفاده از لوازم جانبی مناسب می‌توان با چند دست لباس، استایل‌های متنوعی را ایجاد نمود. نکته‌ای که در این رابطه باید به آن توجه داشت آن است که استفاده زیاد از اکسسوری کار درستی نبوده و بهتر است همه چیز با هم در تعادل باشند. برای مثال اگر قصد رفتن به مهمانی را دارید به جای استفاده هم زمان از گوشواره، گردنبند، دستبند، انگشتر و … تنها دو مورد را انتخاب کنید. استفاده زیاد و همزمان از لوازم جانبی موجب شلوغی استایلتان خواهد شد و با توجه به استانداردهای فشن دنیای امروز، نازیبایی ظاهرتان را به همراه دارد.

اکسسوری مردانه چیست؟
اکسسوری مردانه را می‌توان یکی از مهم‌ترین و ضروری‌ترین موارد قابل استفاده برای آقایان در نظر گرفت.

اکسسوری چیست و نقش آن در استایل

اکسسوری‌های ضروری برای استایل‌ مردانه
شاید اگر از آقایان سوال کنید که اکسسوری به چه کار می‌آید برخی از آن‌ها نتوانند پاسخ مناسبی به این سوال بدهند، چراکه فکر می‌کنند لوازم جانبی عمدتا برای خانم‌ها استفاده می‌شود؛ اما بهتر است بدانید که آقایان نیز برای کامل کردن استایلشان باید از اکسسوری مناسب استفاده کنند. در ادامه چند مورد از اصلی‌ترین وسایل جانبی برای آقایان را معرفی خواهیم کرد:

ساعت: ساعت مچی یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین اکسسوری‌های مردانه است که نقش به‌سزایی در زیبایی ظاهر آن‌ها دارد. برای استفاده از ساعت باید توجه زیادی به استایل مورد نظر خود داشته باشید. برای مثال اگر لباس‌های شما رسمی هستند استفاده از ساعت اسپورت ایده بسیار بدی خواهد بود. علاوه بر نوع باید به رنگ ساعت مچی نیز توجه داشت تا با لباس‌هایتان هماهنگی داشته باشد.
کمربند: یکی دیگر از لوازم جانبی آقایان که استفاده از آن از گذشته رایج بوده است کمربند است. این اکسسوری معمولا در استایل‌های رسمی مانند کت و شوار نقش مهم‌تری را ایفا می‌کند چراکه به راحتی بر روی شلوار قابل مشاهده است. همچنین عمدتا رنگ‌های تیره را برای کمربند انتخاب می‌کنند تا بیش از حد جلب توجه نکند و بیشتر توجه بر روی ظاهر کلی استایل باشد.
کیف پول: این اکسسوری یکی‌دیگر از وسایل ضروری برای آقایان است که جنس‌های مختلفی دارد. با این وجود معمولا افراد کیف پول‌های چرمی را ترجیح می‌دهند چراکه با اکثر استایل‌‌ها می‌توان آن را ست کرد. در رابطه با رنگ کیف پول نیز قانون خاصی وجود ندارد و به استایل‌تان بستگی دارد.

اکسسوری زنانه چیست؟

اکسسوری چیست و نقش آن در استایلاکسسوری چیست و نقش آن در استایل
همان طور که گفته شد اکسسوری یک واژه انگلیسی است به معنی لوازم اضافه که در دنیای مد جهت تکمیل استایل استفاده می‌شود و می‌تواند یک شال با تزیینات خاص یا یک گواشواره لاکچری باشد ویا یک عینک آفتابی با قابهای رنگی و حتی یک ساعت مچی زنانه شیک باشد. البته ناگفته نماند که اکسسوری‌های زنانه به این موارد محدود نمی‌شود و شامل موارد مختلفی می‌شود؛ در ادامه به چند مدل اکسسوری زنانه مهم خواهیم پرداخت با ما در وب سایت فروش آنلاین اکسسوری همراه باشید.

معرفی ۱۷ مدل اکسسوری مهم زنانه

اکسسوری چیست و نقش آن در استایل
-عینک آفتابی
-گوشواره
-گردنبند
-انگشتر
-النگو
-دستبند
-کمربند
-ساعت مچی
-کیف بزرگ
-کیف کوچیک
-کفش پاشنه بلند
-کفش پاشنه کوتاه یا لژ دار
-کلاه
-تاج مو یا انواع گیره‌های تزیینی موی سر
-دستمال گردن
-پا بند
-گل سینه

اکسسوری چیست و نقش آن در استایل
اکسسوری‌های ضروری برای استایل‌ زنانه کدام‌اند؟

اکسسوری چیست و نقش آن در استایل
زیورآلات: از جمله اکسسوری‌های مهم برای خانم‌ها می‌توان به زیورآلات اشاره کرد. این نوع لوازم هم می‌توانند برای استایل‌های روزانه استفاده شوند و هم برای استایل‌های خاص. همان‌طور که گفته شد در استفاده از این نوع اکسسوری باید دقت داشت که بیش از حد خود نمایی نکنند. گاهی استفاده از یک جفت گوشواره به تنهایی نیاز شما را از زیورآلات رفع می‌کند. زیورآلات جنس‌های مختلفی اعم از طلا، نقره، استیل و … دارد که بسته به نوع مناسبت و بودجه‌ای که دارید می‌توانید یکی از آن‌ها را خریداری کنید.
عینک آفتابی: یکی از ارکان‌ اصلی در استایل این روزهای بانوان عینک آقتابی است. عینک آفتابی نیز مانند ساعت انواع گوناگونی دارد و باید برای هر موقعیت نوع مناسب آن استفاده شود. رنگ این اکسسوری جلوه‌ای متفاوت به ظاهر فرد می‌دهد؛ به همین دلیل بهتر است از رنگ‌های متضاد برای عینک آفتابی استفاده کرد.
شال و روسری: در جواب سوال اکسسوری چیست باید بگوییم که برای خانم‌های ایرانی شال و روسری نه تنها یک اکسسوری است بلکه جزوی از استایل آن‌ها به حساب می‌آید. یکی از نکات مهم در رابطه با انتخاب این وسیله جانبی توجه به طرح و رنگ آن است. اگر لباس‌های شما طرحی شلوغ دارند بهتر است روسری‌تان ساده باشد تا طرح آن‌ها بیشتر جلوه کند؛ بر عکس این موضوع نیز صدق می‌کند. در انتخاب رنگ نیز هم می‌توان از رنگ‌های هماهنگ استفاده نمود و هم از رنگ‌های متضاد که این مورد بستگی به سلیقه شما دارد.
اکسسوری دستبند چیست؟

اکسسوری چیست و نقش آن در استایلاکسسوری چیست و نقش آن در استایل
در جعبه جواهرات خانم‌ها چند قطعه گردنبند، دستبند، النگو و پابند دیده می‌شود. در بین دختران و خانم‌های ایرانی داشتن دستبند و النگو نسبت به دیگر زیورآلات بسیار رایج‌تر است که به راحتی م‌یتواند فضای خالی دست را پرکند و زیبایی خاصی به مچ دست و ساعد ببخشد. رنگ و مدل دستبند را می‌توان با رنگ لباس و یا با مدل انگشتر و رنگ ناخن ست کرد و یا حتی می‌توان متناسب با ساعت مچی زنانه استفاده کرد که بسیار زیبا و چشم نواز می‌شود. طرح و رنگ اکسسوری دستنبد تنوع بیش از حد زیادی دارد. دستنبد‌هایی با بندهای چرمی و بافته شده که در عین سادگی شیک هم هستند بسیار مناسب لباس‌های اسپرت و مهمونی‌های عصرانه و دورهمی‌های دوستانه است و در عوض دستبندهای طلا، نقره، استیل با نگین‌های مختلف و براق، کلاسیک و … مناسب لباس‌های شب و جشن‌های شبانه است.

انواع اکسسوری دستبند

اکسسوری دستبند دخترانه

اکسسوری چیست و نقش آن در استایل
همانطور که مشخص است دستبند‌های دخترانه معمولا ظریف‌تر از دستبند‌های زنانه است که باید متناسب با اندازه مچ دست و یا نوع انگشتان دست باشد تا به اصطلاح عامیانه توی ذوق نزند. اگر دستبند دخترانه اسپرت یا دستبند دخترانه رسمی کمی از مچ دست بزرگ‌تر باشد این حالت دید بسیار بدی به دستبند خواهد داد. از انواع دستنبد‌های دخترانه می‌توان به دستبند دخترانه چرمی، دستبند‌ دخترانه صدفی، دستبند دخترانه نگین‌دار، دستبند دخترانه پلاک، دستبند دخترانه استیل، دستبند دخترانه تیتانیوم و … اشاره کرد. که هر کدام انواع مختلفی دارد به عنوان مثال چرم طبیعی یا مصنوعی دسبتند که در قیمت متفاوت هستند و حتی نوع صدف (طبیعی یا مصنوعی) در قیمت دستبند دخترانه تاثیر مستقیم دارد و یا حتی کشور سازنده آن در قیمت و نوع جنس آن تاثیرگذاراست.

انواع دستبند‌های بافته شده با الیاف مختلف ابریشمی یا پشمی (پشم شتر) با رنگ‌های مختلف جذابیت خاصی به مچ دست دختران خواهد داد که به دستبند دوستی دخترانه معروف است. این نوع دستبند‌ها در ایران در حال حاضر بسیار مرسوم است و جنبه سنتی دارد که تولید و ساخت آن بیشتر به دست زنان روستایی و عشایر و مرزی صورت می‌گیرد و همچنین دستبند‌های چرمی با رنگ‌های مختلف به همراه قطعه‌ای پلاک طلا یا نقره نیز بسیار باب است که آن هم زیبایی خاص خودش را دارد.

اکسسوری چیست و نقش آن در استایل
اکسسوری دستنبد زنانه

اکسسوری چیست و نقش آن در استایل
تنوع بسیار زیاد درقیمت وجنس انواع دستبند زنانه در دنیای مد باعث شده انتخاب این اکسسوری برای خانم‌ها قدری مشکل باشد که هنگام خرید باید به چند نکته دقت کرد اینکه چه زمانی و در چه مناسبتی می‌خواهید از این دستبنداستفاده کنید خیلی مهم است. این دستبند زنانه شیک با چه لباسی می‌خواهید ست شود به عنوان مثال برای سرکا رو یا مهمانی استفاده می‌شود؟ قطعا برای خانم‌‌های شاغل دستبند آویزدار زنانه در محل کار اصلا مناسب نیست.

در مرحله بعد اندازه دستبند متناسب با مچ دست است. مطمئنا دستنبد‌های بزرگ و ضخیم برای مچ‌های لاغرو ظریف مناسب نخواهد بود و اگر می‌خواهید مچ دستتان قوی به نظر برسد از دستبندهایی با عرض کمتر از ۵ سانت استفاده کنید و اگرخانم‌هایی که پوست دست شان سفید و سرد است بهتراست از دستبند‌های نقره‌ای استفاده کنند و خانم‌هایی که پوست دست شان گرم است بهتر است از دستبند‌های طلا و زرد رنگ استفاده کنند و اگر پوست خنثی دارند بهتر است از دستبندهای ترکیبی زرد و نقره استفاده کنند. دستبند‌های آبی (آبی سیر یا آبی سلطنتی) و سبز برای پوست‌های سرد مناسب است ولی این به این معنا نیست که همیشه از همین مدل دستبندها استفاده کنید هیچگاه برای ست کردن زیورآلات خود را محدود به چند دستبند نکنید می‌توانید از طیف رنگ‌ها و انواع مختلف دستبندهای ساخته شده و موجود دربازار استفاده کنید.

اکسسوری چیست و نقش آن در استایل
خرید دستبند مردانه
خرید دستبند مردانه را می‌توان یکی از کارهایی دانست که باید برای آن وقت زیادی گذاشت دلیل آن را هم می‌توان در متنوع بودن دستبندهای مردانه در نظر گرفت.

اکسسوری چیست و نقش آن در استایل

اکسسوری چیست و نقش آن در استایل
خرید دستبند زنانه
پس از آشنایی کامل با پاسخ سوال اکسسوری چیست نوبت معرفی نکات خرید دستبند زنانه می‌رسد. در دنیای مد امروزه هستند کسانی که به استایل بسیار اهمیت می‌دهند و از همین رو دستبند را می‌توان یکی از مهم‌ترین انتخاب‌های این افراد برای داشتن ظاهری بهتر و زیباتر در نظر گرفت. دستبند یکی از پر طرفدارترین و پر مصرف‌ترین اکسسوری در بین خانم‌ها و گاهی بین آقایان است. بسیاری از گالری‌های طلا فروشی و طلا سازی، آنتیک فروشی‌ها و گالری‌های بدلیجات به فروش انواع دستبندها به صورت آنلاین و اینترنتی روی آورده اند که در خرید دستبند زنانه به این موارد باید توجه داشته باشید:

اکسسوری چیست و نقش آن در استایل

اکسسوری چیست و نقش آن در استایل
خرید دستبند دخترانه

دستبند دخترانه انواع مختلفی دارد؛ که برخی از آن‌ها را می‌توان نام برد. دستبند دخترانه زنجیر، دستبند دخترانه تسبیحی، دستبند دخترانه چرمی، دستبند دخترانه مروارید، دستبند دخترانه چرمی، دستبند دخترانه سنگی، دستبند دخترانه اسپرت، دستبند دخترانه رسمی و … از انواع مدل دستبندهای دخترانه است. نکته مهم در رابطه با دستبندهای دخترانه آن است که شما به راحتی می‌توانید این گونه دستبندهای دخترانه را از طریق اینترنت خریداری کنید. بهتر است دختران جوان درهنگام خرید دستبند به ضد حساسیت بودن آن دقت کنند. دستبند کوبیک، دستبند کریستال سوارسکی اصل اتریشی یا مروارید‌های پرورشی از زیبایی و دوام بالاتری برخوردار هستند.

اگر از دستبند‌های آبکاری شده استفاده می‌کنید لازم است حتما ۳ مرتبه آبکاری طلا یا پلاتین شده باشد تا درمجاورت هوا و رطوبت سیاه نشود. هر چند این عوامل در قیمت آن بسیار تاثیرگذار خواهند بود و اگر می‌خواهید دستبندی بخرید که همیشه و در هر زمان استفاده کنید بهتر از مدل‌های ساده و کلاسیک استفاده کنید. اگر از برند خاصی دستبند می‌خرید حتما به شناسنامه حک شده روی دستبند دقت کنید. باید برای خرید و استفاده ازدستبندهای سنتی بافته شده در رنگ‌های مختلف به نوع الیاف به کار رفته، حساسیت و دقت به خرج دهید چرا که بافته شدن دستبند با مواد طبیعی می‌تواند یکی از مهم‌ترین موارد در ضد حساسیت بودن دستبند باشد. و همچنین ناگفته نماند که این بافت طبیعی باعث می‌شود که دستبند از طول عمر بالاتری برخوردار باشد.

ست کردن دستبند با چند دستبند دیگر
پس از تعریف اکسسوری نوبت معرفی انواع ست کردن دستبند می‌رسد. اکثر دخترها باتوجه به سن و سال و علاقه ممکن است چند دستبند را باهم ست کنند که این خود دارای چندین سبک و نکته مهم است. ست کردن دستبندها با هم چند روش و نوع مختلف دارد که در ادامه این مقاله در رابطه با هر نوع ست کردن دستبند اطلاعاتی را به شما همراهان گرامی شیکا مگ ارائه خواهیم کرد. نکته مهم در رابطه با این سبک‌ها آن است که به هیچ عنوان این سبک‌ها مختص فرد خواصی نخواهد بود و شما به راحتی می‌تواند نوع و سبک دلخواه خود را از میان این سبک‌ها انتخاب کنید.

ست کردن دستبند به سبک مینیمال
یک دستبند کریستال ظریف به همراه ساعتی با بند باریک

ست کردن دستبند به سبک کلاسیک
ترکیب طلاو نقره که هم شیک است و هم برا مجالس رسمی مناسب است

ست کردن دستبند به سبک دلربا
ترکیب دو دستبند بزرگ به همراه یک دستبن ظریف و باریک که هرچه براق ترباشد دلربا و فریبنده تر است

ست کردن دستبند به سبک پانک راک
همانطور که از اسمش مشخص است ترکیب فلز و چرم با قطعات بزرگ و کوچک و گاهی تیز به همراه زنجیرکه معمولا مشکی نقره ایی استفاده می‌شود. این سبک همه پسند نیست طرفداران خاص خود را دارد. البته بیشتر در بین مردان جوان مرسوم است.

ست کردن دستبند با ترکیب دلخواه
این نوع ترکیب خاص افرادی هست که عاشق گلچین کردن چند نوع جواهر باهم هستند و ممکن است از آیتم خاصی استفاده نکنند همزمان ازدستبندها با اندازه و بافت های متفاوت استفاده کنند.

به این مطلب امتیاز دهید

به این مطلب امتیاز دهید


هفت رژ

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

*** لطفا تجربیات خود را با کاربران هفت رژ به اشتراک بگذارید 😍🙏🏻 ***

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *