مام صابونی چیست و مقایسه با انواع مام ها
مام صابونی چیست و مقایسه با انواع مام ها

مام صابونی چیست و مقایسه با انواع مام ها ✔️ سایت آرایشی هفت رژ 🥇

زمان مطالعه این مطلب: 5 دقیقه

مام صابونی چیست و مقایسه با انواع مام ها

 

مام صابونی چیست و مقایسه با انواع مام ها ،با گرم شدن هوا و افزایش تعریق بدن یکی از محصولاتی که ممکن است به سبد خرید اضافه شود مام صابونی است.با هفت رژ همراه باشید.

برای هیچ یک از ما احساس نمناکی و چسبناکی حاصل از تعریق، بوی بد و رد خیسی بر روی لباس خوشایند نیست و حتی در مواردی ما را خجالت زده هم می‌کند. یکی از راه‌های برطرف کردن این مشکل استفاده از مام است.

مام از جمله لوازم آرایشی و بهداشتی ضد عرق و خوشبوکننده می‌باشد که در بین قشرجوان و نوجوان طرفداران زیادی دارد. با توجه به تنوع این محصول در بازار ، مشتریان هنگام خرید با انواع و اقسام مام مواجه خواهند شد که گاهی این تنوع عاملی است برای ایجاد سردرگمی جهت انتخاب و خرید مام مناسب.

بهتر است پیش از خرید نسبت به این محصول پرطرفدار و خوش بو اطلاعاتی به دست آورید تا محصول خریداری شده شما دقیقاً همان چیزی باشد که نیاز شما را برطرف می‌کند. در مقاله مام صابونی چیست؟ ما به بررسی انواع مام به ویژه مام صابونی و مقایسه آن با سایر مام‌ها ( مایع، اسپری و …) پرداخته‌ایم و از طرف دیگر مزایا و معایبی که ممکن است این محصول به همراه داشته باشد را به شما معرفی خواهیم کرد. قطعاً خریدی که از روی آگاهی و اطلاعات کافی صورت بگیرد، رضایت بخش بوده و شما را از انتخابی که کرده‌اید پشیمان نخواهد کرد.

مام صابونی چیست؟

مام صابونی چیست و مقایسه با انواع مام ها

نکاتی از مام که دانستنش برای سلامتی شما مفید است
۱٫ مام و کاربرد آن
۲٫ انواع مام ، گزینه‌هایی که انتخاب را آسان می‌کند
۳٫ مام صابونی چیست؟
۴٫ نکاتی از مام که دانستنش برای سلامتی شما مفید است

مام و کاربرد آن
مام محصولی ضدعرق و ضد بو است و برای ناحیه زیر بغل که مستعد تعریق زیاد و تولید بوی بد بوده، کاربرد دارد. مام از موادی چون آلومینیوم و زیرکونیوم ساخته می‌شود. آلومینیوم موجود در مام‌ها خاصیت ضدقارچی و آنتی باکتریال دارد و به باکتری اجازه رشد و تکثیر در ناحیه زیر بغل را نمی‌دهد. این باکتری‌ها مولد بوی بد بوده و با استفاده از مام با این نوع خاصیت، بوی بد کاهش پیداکرده و از بین می‌رود.

ممکن است برای بسیاری از افراد این سؤال مطرح شود که چه تفاوتی بین دئودورانت و مام وجود دارد؟ و یا بهتر است بگوییم تفاوت بین ضد بو(deodorant) یا ضد تعریق(antiperspirant) چیست؟ مام‌هایی با خاصیت دئودورانت تنها از بین برنده بوی ناخوشایند زیر بغل است اما مام با خاصیت ضد تعریق میزان عرق در این ناحیه را به میزان چشم گیری کاهش می‌دهد.

مام صابونی چیست و مقایسه با انواع مام ها

همچنین در ترکیب برخی از مام‌ها از الکل استفاده‌شده زیرا الکل به مواد تشکیل دهنده اجازه می‌دهد پیش از اینکه لکی بر روی لباس به‌جا بگذارند، خشک شوند. پیش از خرید مام مورد نظر خود به این موضوع توجه کنید که دقیقاً چه می‌خواهید؟ یک خوش بوکننده و یا موادی که جلوی عرق کردن را می‌گیرد و یا هر دو؟همچنین مام‌ها برای زنان و مردان طراحی و تولید می‌شود که علت این تفاوت بیشتر به دلیل رایحه زنانه یا مردانه مام است وگرنه در ترکیبات تفاوتی با یکدیگر ندارند.

انواع مام ، گزینه‌هایی که انتخاب را آسان می‌کند
مام‌ها در انواع خاصی دسته بندی می‌شوند و شما با توجه به آنچه نیاز دارید آن را انتخاب کرده و استفاده می‌کنید. انواع مام شامل موارد زیر می‌شود:

-مام رولی
-مایع
-مام اسپری
-مام صابونی- جامد
مام رولی- مایع:

مام صابونی چیست و مقایسه با انواع مام ها

همانطور که از اسمش پیداست حالت مایع داشته و عمدتاً بی رنگ هستند. کسانی که احساس رطوبت در ناحیه زیر بغل برایشان خوشایند نیست بهتر از خرید این نوع مام صرف نظر کنند. البته این مدل از خود رد به‌جا نمی‌گذارند و از این بابت نگرانی نخواهید داشت. یکی دیگر از ایرادات این نوع مام این است که بوی خوش را به مدت کمی نگاه داشته و نیاز به استفاده مجدد دارد.

مام صابونی چیست و مقایسه با انواع مام ها
مام اسپری:

مام صابونی چیست و مقایسه با انواع مام ها

یکی از پرطرفدارترین انواع مام است، به این دلیل که سریعاً روی پوست خشک شده و مدت بیشتری از تعریق جلوگیری می‌کنند. این مدل مام خیلی مقرون به‌صرفه نیست و در مدت کوتاهی مصرف می‌شود البته این گزینه برای کسانی که به دنبال تنوع در رایحه هستند یک امتیاز مثبت محسوب می‌شود و این افراد می‌توانند رایحه‌های بیشتری را امتحان کنند. و اما مام صابونی و هر آنچه که باید در مورد آن بدانیم.
مام صابونی چیست؟
مام صابونی- جامد:

مام صابونی چیست و مقایسه با انواع مام ها

این نوع مام جامد بوده و کاملاً پوست را خشک می‌کنند . بسیاری از آن‌ها دارای ترکیبات ضد حساسیت بوده و برای انواع پوست‌ها مناسب است. مام صابونی به دلیل ذات جامد و فشرده‌ای که دارد بسیار به‌صرفه است و دیرتر تمام می‌شود. همچنین مام صابونی به علت اینکه زیر بغل را خشک می‌کند برای افرادی که از احساس خیسی زیر بغل بیزار هستند انتخاب بسیار خوبی است. مام های صابونی نسبت به سایر مام های دیگر کمتر سبب ایجاد حساسیت های پوستی می شوند

مام صابونی چیست و مقایسه با انواع مام ها

نکات مهم از مام صابونی

مام صابونی چیست و مقایسه با انواع مام هامام صابونی چیست و مقایسه با انواع مام ها
-بلافاصله پس از موزدایی ناحیه زیر بغل از مام استفاده نکنید این کار باعث سوزش و التهاب پوست می‌شود.
-سعی کنید همیشه پیش از استفاده از مام زیر بغل را با آب و صابون به‌خوبی شسته و خشک‌کنید.همچنین شب‌ها پیش از خواب پوست ناحیه زیر بغل را با آب و صابون شست‌وشو دهید.
-هر ۶ ماه برند مام یا استیک ضد عرق خود را تغییر دهید. به علت سازگاری بدن با مواد مام استفاده‌شده، تأثیرگذاری آن کاهش پیداکرده و با تغییر نوع و برند، شاهد اثرگذاری بیشتر خواهید بود.
-هرگز شب‌ها پیش از خواب از مام استفاده نکنید. به پوستتان فرصت تنفس بدهید. همچنین در شب و هنگام خواب تعریق کاهش پیداکرده و شستن زیر بغل با آب و صابون کفایت می‌کند.
-در صورتی‌که از مام استفاده می‌کنید و همچنان از تعریق زیاد و بوی بد کلافه هستید، حتماً به یک متخصص غدد مراجعه کرده و با انجام آزمایش از میزان سطح هورمون‌ها و سلامت غدد درون‌ریز خود اطمینان حاصل کنید .
-پس از استفاده از مام در صورت مشاهده هرگونه التهاب و سوزش ، ناحیه را با آب تمیز شسته و به پزشک مراجعه کنید.
-برای افرادی که نسبت به بو حساسیت دارند و یا افراد مبتلابه میگرن که با استشمام بود سردردهای شدیدی می‌گیرند، در بازار مام‌های بدون بو و اسانس طراحی‌شده که می‌توانند استفاده کرده و از مزایای آن بهره ببرند.
-درصورتی‌که پوست حساسی دارید در انتخاب مام خود دقت کنید و نوعی را خریداری کنید که باپوست‌های حساس سازگاری داشته باشد.
-بهترین و مفیدترین راه جهت از بین بردن عرق و بوی بدن آن حفظ بهداشت و دوش گرفتن روزانه است.

4.7/5 - (13 امتیاز)

به این مطلب امتیاز دهید


هفت رژ

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

*** لطفا تجربیات خود را با کاربران هفت رژ به اشتراک بگذارید 😍🙏🏻 ***

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *