راه های فوری و اثرگذار برای از میان بردن‌ وز موها
ترفندهای از بین بردن‌ وز موها

ترفندهای از بین بردن‌ وز موها | هفت رژ ✔️ بزرگترین مجله زیبایی و فروشگاه آنلاین ❤️

زمان مطالعه این مطلب: 3 دقیقه

ترفندهای از بین بردن‌ وز موها : نرم و صاف بودن‌ موها و از میان بردن‌ وز موها یکی از دلهره های اکثر اشخاص می باشد برای استنباط چگونگی‌ وز گشتن موها در آغاز بایستی به ساختار‌ موها دقت نمائید . مو از سه لایه‌ متعدد به اسم های کوتیکول (لایه خارجی) ، کورتکس (لایه میانی) و مِدولا (لایه‌ داخلی) ایجاد شده‌ است‌ وز گردیدن موها مرتبط به لایه‌ ظاهری مو یا همان کوتیکول خواهد بود .

بسته‌ بودن‌ کوتیکول موها سبب محافظت رطوبت‌ در ساقه‌ مو می گردد منتها درصورتی‌که کوتیکول موها در اثر‌ دلایل گوناگون نظیر وضعیت نامناسب‌ حفاظت موها ، لطمه دیدن‌ موها در اثر‌ رنگ و ماده‌های غیرطبیعی شیمیایی و استفاده از ابزارهای حرارتی و… صدمه ببیند می تواند سبب وز گردیدن موها شود‌ . در این مطلب راه هایی مفید برای از میان بردن‌ وز موها بیان‌ خواهیم کرد با ما همراه باشید در هفت رژ

با آب گرم موهایتان را شستشو ندهید

یکی از دلایل وز گردیدن موها خشکی و کمبود‌ رطوبت‌ آنهاست . آب گرم سبب خشک گردیدن موها و صدمه دیدن‌ آنها می گردد . به این دلیل تلاش نمائید موهایتان را با آب سرد بشویید به خصوص در فصل های سرد‌ سال که پوست‌ و مو زیادتر در معرض‌ خشک گشتن می باشند . مورد دیگر این که تعداد دفعات تطهیر موها را به کمینه برسانید.

ترفندهای از بین بردن‌ وز موها

ترفندهای از بین بردن‌ وز موها

از روغن‌ آبرسان بکارگیری کنید

تلاش نمائید با روغن‌هایی‌ نظیر روغن‌ آووکادو ، آرگان و… که خواص آبرسانی دارند موهایتان را مرطوب نمایید . قادر خواهید بود پس از دوش گرفتن هنگامی که موهایتان هنوز نمناک می باشند چند چکه روغن‌ کف دستتان بریزید و ساقه‌ موهایتان را مالش دهید . برای آبرسانی عمیق موها قادر خواهید بود کل ساقه‌ موهایتان را به یکی از این روغن‌ها‌ آمیخته نمائید و پس از یک ساعت شستشو دهید .

موهای خشک را شانه نزنید

به هیچ وجه موها را پس از این که به صورت کامل خشک شدند شانه نکنید زیرا سبب کشیده‌ گشتن موها و وزتر شدن‌ آنها می گردد . خوب تر خواهد بود پس از دوش گرفتن وقتی که موهایتان هنوز نمناکی دارند چند چکه روغن‌ نظیر آرگان و… به موهایتان بزنید و خیلی آهسته شانه نمائید .

ترفندهای از بین بردن‌ وز موها

ترفندهای از بین بردن‌ وز موها

از تولیدات فاقد الکل بکارگیری نمائید

الکل دشمن‌ بزرگ موهاست که می تواند سبب خشکی و وز گشتن موها گردد . حتما برای موهایتان از تولیدات بدون الکل استعمال بکنید .

با پارچه نخی موهایتان را خشک نمائید

پس از شستشو ، برای خشکانیدن موها تعجیل نکنید . عالی ترین راه این خواهد بود که موهایتان را درون یک پارچه نخی بپیچید و صبر نمائید تا خشک گردد .

ماسک مو مصرف نمائید

برای پیشگیری از وز گردیدن موها از ماسک مو بدون‌ نیاز‌ به آبکشی پس از دوش گرفتن بکارگیری نمائید .

ترفندهای از بین بردن‌ وز موها

ترفندهای از بین بردن‌ وز موها

حتما نرم کننده بزنید

نرم کننده یک مورد الزامی برای نگهداری از موهای وز و آسیب دیده می باشد. پس از اینکه به موها شامپو زدید اندکی نرم کننده به ساقه‌ مو بزنید و چند دقیقه صبر نمائید . نرم کننده یا کاندیشنر یک لایه‌ محافظ‌ روی مو خلق می نماید و بازدارنده از وز گشتن موها خواهد شد .

موهایتان را رنگ نکنید

تا حد توانایی موهایتان را رنگ نکنید . رنگ نمودن موها سبب خشک گردیدن مو و در نهایت وز گشتن آنها می گردد .

5/5 - (12 امتیاز)

به این مطلب امتیاز دهید


هفت رژ

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

*** لطفا تجربیات خود را با کاربران هفت رژ به اشتراک بگذارید 😍🙏🏻 ***

1 نظر در حال حاضر

  1. Hi, I am interested in some of your products.

    Please give me a call on +1 304-873-4360

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *