انتخاب رنگ های مناسب آرایش برای رنگ پوست و رنگ موی مختلف
انتخاب رنگ های مناسب آرایش

انتخاب رنگ های مناسب آرایش برای رنگ پوست و رنگ موی مختلف ، ❤️ هفت رژ

زمان مطالعه این مطلب: 4 دقیقه

انتخاب رنگ های مناسب آرایش : یکی از رایج ترین سوالاتی که برای بانوان با رنگ پوست مختلف مطرح می شود این است که “چه رنگی آرایش کنم؟” این مسئله در رابطه با کرم پودر، رژگونه، سایه چشم، رژ لب و انواع محصولات آرایشی صدق می کند.

برای بیشتر مصرف‌ کنندگان، این تردید وجود دارد که کدام رنگ با رنگ چهره یا ویژگی‌ های آنها هماهنگی بیشتری دارد. بدتر از همه، ما اکنون در روزگاری زندگی می کنیم که گزینه های رنگی بیشتری نسبت به قبل وجود دارد. اینترنت مملو از ویدیو هایی از وبلاگ نویسان و ستاره های وب است که از پالت های رنگین کمانی پر از سایه ها و رژگونه های تکنیکالر استفاده می کنند. جای تعجب نیست که ما غرق شویم. اما قبل از اینکه جستجوی خود را رها کنید، اجازه دهید یک توضیح اساسی در مورد تئوری رنگ و چرخه رنگ برای آرایش به شما بدهم که ممکن است این روند را ساده کند. با ما همراه باشید در هفت رژ

اصول اولیه انتخاب رنگ های مناسب آرایش

برای شروع، ما می خواهیم اصطلاحات را درک کنیم. وقتی رنگ آرایش را انتخاب می کنیم، می خواهیم ویژگی های آن رنگ را تشخیص دهیم. از نظر فنی، رنگ دارای سه ویژگی متمایز است: رنگ، اشباع و عمق.

  • رنگ همان رنگ واقعی است، قرمز، آبی، قهوه ای و غیره. هنگامی که ما انتخاب می کنیم کدام رنگ برای ما مناسب تر است، ابتدا می خواهیم در نظر بگیریم که چه رنگ هایی در پوست، مو و چشم خود داریم. به عنوان مثال، افرادی که موهای بلوند و چشم‌های آبی دارند، در سایه‌های طلایی و قهوه‌ای ظاهر خوبی دارند. اگر پوست شما سرد یا صورتی است، احتمالاً با رژگونه و رژ لب صورتی ملایم خوب به نظر می رسید در حالی که افرادی که پوست برنزه و چشمان قهوه ای دارند با سایه چشم های خاکستری، نقره ای و آبی خوب به نظر می رسند.

انتخاب رنگ های مناسب آرایش

  • اشباع به میزان تند بودن رنگ است. رنگ های بسیار اشباع شده به خوبی برای ظاهری چشمگیر کار می کنند در حالی که رنگ های اشباع کم ملایم تر به نظر می رسند. برای مثال، برای ظاهر طبیعی، اگر رژگونه صورتی می زنید باید رژگونه ای را انتخاب کنید که خیلی اشباع نباشد. در حالی که ما معمولاً می خواهیم رژ لب قرمزی که در عصر استفاده می شود، اشباع زیادی داشته باشد.
  • البته عمق به معنای روشن یا تیره بودن رنگ است. هنگام انتخاب عمق رنگ آرایش، مهم است که عمق پوست خود را در نظر بگیرید.

در انتخاب رنگ آرایش به چه نکاتی توجه کنیم؟

هنگام انتخاب رنگ‌هایی که به خوبی با ویژگی‌های ما سازگار هستند، معمولاً به پوست، چشم‌ها و رنگ موی خود نگاه می‌کنیم تا مشخص کنیم چه چیزی بهتر عمل می‌کند. ما این امکان را داریم که از رنگ هایی مشابه ویژگی های پوستمان استفاده کنیم. تک رنگ یا از رنگ هایی که مخالف رنگ ویژگی های پوست ما هستند – متضاد استفاده کنیم.

در زمانهای قدیم تصور بر این بود که سایه آبی باعث می شود باعث می شود که چشم آبی تر به نظر برسد در صورتیکه رنگدانه سایه چشم آبی از آبی بودن چشم ها می کاهد و از زیبایی آن کم می کند. در این مواقع بهتر است که از یک رنگ متضاد استفاده شود. برای مثال اگر برای چشم سبز سایه بنفش بزنید سبز تر به نظر می رسد. برای چشم های قهوه ای اگر رنگ های سرد مانند خاکستری یا نقره ای بزنید زیبایی آن چند برابر می شود.

اگر لکه های پوستی دارید برای رفع مشکل نیاز به پوش دهی آنچنانی نیست. بهتر است که هوشمندانه کار کنید. اگر در اطراف چشم یا گونه هایتان قرمزی دارید می توانید با یک کانسیلر یا کرم پودر آن را خنثی کنید.

همچنین اگر لکه های تیره دارید بهتر است از کانسیلر هلویی برای پوشاندن این عیوب استفاده کنید. هنگامی که رنگ پوست شما یکنواخت شد و حلقه های تیره دور چشمتان پوشانده شد، می توانید هر رنگ رژگونه یا سایه چشمی را انتخاب کنید.

انتخاب رنگ های مناسب آرایش

انتخاب رنگ های مناسب آرایش

 

انتخاب رنگ مناسب میکاپ برای رنگ موهای قهوه ای دودی زیتونی بلوند روشن

برای انتخاب آرایش جدا از رنگ پوست باید به رنگ مو هم توجه کنید. رنگ موهای مختلفی وجود دارد و هرکدام از آنها ویژگی خاصی دارند. به طور کلی رنگ موها را می توان به دو دسته تیره و روشن تقسیم کرد. رنگ موهای روشن شامل بلوند و رنگ مو تیره هم شامل مشکی و قهوه ای می شود. در رابطه با رنگ مو هم افرادی که موهای بلوند دارند بهتر است که از سایه چشم روشن استفاده کنند و رژ لب ملایم و گوشتی بزنند. برای موهای قهوه ای می توانید از آرایش برنز استفاده نمایید. در این مورد سعی کنید قسمت های برجسته صورتتان را با استفاده از براش برنز کننده بمالید.

ما می دانیم که داشتن گزینه های بسیار زیاد می تواند طاقت فرسا باشد اما قبل از آرایش به نوع پوست خود، رنگ پوست و رنگ موهای خود توجه کنید و با توجه به توضیحاتی که ارائه شد بهترین رنگ میکاپ را انتخاب نمایید.

انتخاب رنگ های مناسب آرایش

5/5 - (6 امتیاز)

به این مطلب امتیاز دهید


هفت رژ

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

*** لطفا تجربیات خود را با کاربران هفت رژ به اشتراک بگذارید 😍🙏🏻 ***

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *