درمان قطعی منافذ باز پوست صورت + درمان خانگی
درمان قطعی منافذ باز پوست صورت

درمان قطعی منافذ باز پوست صورت ، ❤️هفت رژ

زمان مطالعه این مطلب: 5 دقیقه

درمان قطعی منافذ باز پوست صورت : تمیز و صاف بودن پوست صورت از خواسته های همه افراد است زیرا هرچقدر پوست صاف تر باشد قطعا زیبایی چهره شما دو چندان خواهد شد. عوامل مختلفی اعم از آب و هوا، محصولات مراقبت پوستی نامناسب، ژنتیک و یا منافذ باز روی سلامت پوست تاثیر می گذارند. با ما همراه باشید در هفت رژ

یکی از عضو های مهم و حساس بدن پوست است. حاوی میلیون ها منافذ بوده و خیلی از آنها با چشم انسان قابل دیدن نیستند. منافذ پوست باز هستند و باعث می شوند که نفس بکشد. هر منافذ یک غده چربی روغنی به نام سبوم تولید می کند و یک فولیکول مو دارد. غده های چربی بیشتر در منافذ کشاله ران، سینه و صورت هستند. هورمون ها در تحریک غدد چربی و تولید سبوم نقش بسزایی دارند. به همین دلیل اگر دقت کرده باشید منافذ گونه، پیشانی و بینی بزرگتر از دیگر قسمت های صورت به چشم می آیند.

پوست انواع مختلفی اعم از چرب، خشک و نرمال دارد و در تمامی آنها می تواند منافذ باز وجود داشته باشد. منافذ باز پوست شما را کدر می کند مخصوصا اگر روی آن را آلودگی، چربی، سلول های مرده و یا باکتری گرفته باشد.
منافذ خیلی باز پوست می تواند زیبایی صورت را تحت تاثیر قرار دهد. در سنین نوجوانی و بزرگسالی ممکن است منافذ باز مسدود شده و تبدیل به جوش های سرسیاه و سر سفید شده باشد. پوست های پیر که کلاژن کمتری دارند ممکن است منافذ بزرگتر و بازتری داشته باشند.

درمان قطعی منافذ باز پوست صورت

درمان قطعی منافذ باز پوست صورت

 

دلیل باز شدن منافذ پوست

  • ژنتیک
  • پیری و افزایش سن
  • ضخم بودن فولیکول های مو
  • تولید بیش از حد روغن (سبوم)
  • قرار گرفتن بیش از حد زیر نور آفتاب
  • کاهش خاصیت ارتجاعی اطراف منافذ

همانطور که گفته شد آلودگی و باکتری ها به راحتی وارد منافذ باز پوست می شوند. برای اینکه پوستی زیبا داشته باشید پاک کردن منافذ پوست از چربی، سلول های مرده و مواد زائد است. پوست از لحاظ فنی مانند ریه تنفس نمی کند اما منافذ باز نیاز دارند که هوا را عبور دهند تا سلول های مرده پوست از بین بروند و سلول های جدید رشد کنند.

راه های کاهش منافذ باز پوست

  1. با لایه برداری روزانه پوستتان را تمیز نگه دارد. می توانید محصولاتی را که برای لایه برداری تولید شده اند را انتخاب کنید. همچنین می توانید با یک حوله گرم و روغن فندق به پوستتان رسیدگی کنید.
  2. نور خورشید حاوی اشعه های بسیار مضری است. سعی کنید با استفاده از کرم ضد آفتاب از پوستتان در برابر نور مستقیم خورشید محافظت کنید.
  3. از محصولات مراقبت از پوست غیر کومدوژنیک استفاده کنید که موجب بسته شدن منافذ نمی شوند.
  4. همیشه پوستتان را مرطوب نگهدارید. برخی از افراد بر این باورند چون پوستشان چرب است پس نیازی نیست از مرطوب کننده استفاده کنند. این باور کاملا اشتباه است و شما می توانید از مرطوب کننده مخصوص پوست چرب استفاده کنید.
  5. از محصولاتی استفاده کنید که حاوی آنتی اکسیدان هستند و موجب تقویت کلاژن پوست می شوند.

ماسک خانگی برای منافذ باز پوست

ماسک سفیده تخم مرغ برای منافذ باز

سفیده تخم مرغ جدا از خواص بی نظیری که برای پوست دارد سبب سفت شدن پوست می شود و این مسئله تاثیر مهمی در کوچک شدن منافذ باز می گذارد.

برای تهیه ماسک سفیده تخم مرغ یک عدد تخم مرغ را به همراه دو قاشق غذاخوری جو دوسر ترکیب کنید. دو قاشق آبلیمو ترش را هم اضافه کرده و خوب هم بزنید به طوریکه یکدست شود. حال خمیری که تهیه کردید را روی صورتتان بمالید اجازه بدهید سی الی چهل دقیقه بماند. سپس ماسک را با خنک بشورید.

ماسک سفیده تخم مرغ برای منافذ باز

درمان قطعی منافذ باز پوست صورت

 

جوش شیرین برای منافذ باز پوست

جوش شیرین سبب تنظیم اسید پوست شده و PH پوست را متعادل می سازد. این نمونه از خواص ضد باکتریایی برخوردار است از التهاب پوست جلوگیری می کند. با توجه به خاصیتی که جوش شیرین دارد باعث پیشگیری از بروز جوش و آکنه می شود.

برای تهیه این ماسک ابتدا دو قاشق غذاخوری جوش شیرین و آب گرم را باهم ترکیب کنید. به طوریکه فرم خمیری به خود بگیرد. خمیری که تهیه کردید را روی منافذ بگذارید و ۲۵ الی ۳۰ ثانیه ماساژ دهید و بعد صورتتان را با آب خنک بشورید.

ژل آلوئه ورا برای منافذ باز پوست

همانطور که می دانید ژل آلوئه ورا از خواص بسیاری برخوردار است و سبب جوانسازی پوست می شود. این گیاه بی نظیر سبب آبرسانی به پوست می شود و از خشکی آن جلوگیری می کند. این گیاه می تواند پوست را پاکسازی کند و آلودگی و باکتری هایی که در منافذ پوست باقی مانده است را از بین ببرد. برای استفاده از این روش کمی از ژل آلوئه ورا روی پوست صورتتان بگذارید و ده دقیقه ماساژ دهید.

ماسک خیار برای منافذ باز پوست

خیار به آبرسانی و پوست کمک می کند. روند پیری را کاهش می دهد و پوست را روشن می کند. استفاده مداوم از ماسک خیار به کوچک کردن منافذ باز پوست صورت کمک خواهد کرد.

برای تهیه ماسک خیار پنج تکه خیار را به خوبی در خوردکن، خورد کنید و سپس به آن آب لیموترش بیفزایید. به خوبی آنها مخلوط کنید به طوری کاملا پوره شود. حال ماسک را روی تمامی قسمت صورتتان بگذارید و یک رب اجازه دهید تا به خوبی جذب صورت شود و بعد صورت را بشورید.

هرچقدر ماسک خنک تر باشد جریان خون در پوست را بیشتر افزایش می دهد به همین منظور می توانید قبل از استفاده آن را در یخچال بگذارید تا کمی سرد شود.

درمان قطعی منافذ باز پوست صورت

درمان قطعی منافذ باز پوست صورت

 

روغن آرگان برای منافذ باز پوست

یکی دیگر از روش های خانگی درمان منافذ باز پوست استفاده از روغن آرگان است. روغن آرگان حاوی مواد معدنی بسیار مفیدی برای پوست است. پوست را جوان می کند و به دلیل بازسازی سلول های مرده پوست روند پیری آن را کند خواهد کرد.

روغن آرگان حاوی آنتی اکسیدان بسیار قوی است و از التهاب پوست پیشگیری می کند. وجود ویتامین E در این روغن باعث شده که به بسته شدن منافذ باز پوست کمک کند.برای استفاده از روغن آرگان ابتدا صورتتان را به خوبی بشویید به طوری که عاری از هرگونه مواد آرایشی و کرم پودر باشد.

سپس اجازه دهید که خشک شود. بعد آن روغن آرگان را روی دستتان یا با استفاده از قطره چکان روی صورتتان بریزید و به خوبی ماساژ دهید. بعد از چند ساعت صورتتان را آبکشی نمایید.

شما عزیزان می توانید ماسک های گفته شده را به راحتی در منزل تهیه نمایید تا به بسته شدن منافذ باز پوستتان کمک کنید.

5/5 - (4 امتیاز)

به این مطلب امتیاز دهید


هفت رژ

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

*** لطفا تجربیات خود را با کاربران هفت رژ به اشتراک بگذارید 😍🙏🏻 ***

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *