مراحل اصولی پاک کردن آرایش صورت
مراحل اصولی پاک کردن آرایش صورت

مراحل اصولی پاک کردن آرایش صورت ، ❤️ هفت رژ

زمان مطالعه این مطلب: 4 دقیقه

مراحل اصولی پاک کردن آرایش صورت : آیا شما هم دوست دارید با پوستی درخشان و تمیز از خواب بیدار شوید؟ اگر دوست دارید پس باید قبل از رفتن به رختخواب آرایش خود را به درستی پاک کنید. بسیاری از خانمها قبل از خواب آرایش خود را پاک نمی کنند و همین مسئله موجب بروز چین و چروک، خشکی پوست و آکنه می شود. برای مثال پاک نکردن آرایش چشم می تواند باعث بروز طیف وسیعی از مشکلات مختلف اعم از شکستگی مژه، سوزش چشم و حتی عفونت چشم شود. با توجه به مشکلاتی که ممکن است برای پوست و چشم شما رخ دهد پس بهتر است با مراحل اصولی پاک کردن آرایش صورت آشنا شوید. با ما همراه باشید در هفت رژ

مراحل پاک كردن آرايش صورت

بافت پوست بسیار حساس است و ماندن مواد آرایشی روی پوست ممکن است آسیب های جدی به آن وارد کنید. یکی از دلایل اصلی چروک شدن پوست صورت ماندن طولانی مدت آرایش روی آن است.

مراحل اصولی پاک کردن آرایش صورت

مراحل اصولی پاک کردن آرایش صورت

 

پاک کردن آرایش قبل از رفتن به رختخواب اصلاً پیچیده یا دست و پا گیر نیست. در اینجا چند مرحله ساده برای کمک به شما وجود دارد:

پاک کردن آرایش صورت با محلول پاک کننده

همانطور که می دانید بافت کرم پودر به گونه است که به راحتی در تمام منافذ صورت نفوذ می کند و شما با یک آبکشی ساده نمی توانید آن را کاملا از صورتتان پاک کنید. حتی اگر با چند بار آبکشی کرم پودر از صورتتان پاک شد مطمئن باشید که ذرات آن در منافذ صورتتان باقی مانده است.

برای پاک کردن کرم پودر و رژگونه پاک کننده روزانه کفایت می کند. پاک کننده آرایش را آرام روی صورت خود ماساژ دهید و تا ۱۵ ثانیه صبر کنید و سپس با استفاده از یک پارچه نخی مرطوب صورتتان را پاک کنید. پارچه را به آرامی ماساژ دهید و این کار را تا جایی ادامه بدهید تا هیچ اثری از کرم پودر روی صورتتان نماند.

پاک کردن آرایش با روغن

فرایند پاک کردن آرایش هرگز نباید عجولانه صورت بگیرد زیرا اگر باعث این کار را انجام دهید باعث می شود که پوست شما تحریک و کم آب شود. مقداری روغن گیاهی (با توجه به نوع پوست خود روغن مدنظر را انتخاب کنید) را به نوک انگشتان خود بمالید. آن را روی لب و ابرو و پلک ها پخش کنید و به طور یکنواخت روی صورتتان ماساژ دهید.

این کار باعث می شود پوست نرم شده و آرایش شل شود. حال یک پد پنبه ای صاف را به مقدار کمی روغن آغشته کنید و دوباره همان نقاط را به آرامی ماساژ دهید. هر دفعه سطح پوست خود را در یک جهت بچرخانید تا تمام آرایش پاک شود.

مراحل اصولی پاک کردن آرایش صورت

مراحل اصولی پاک کردن آرایش صورت

 

پاك كردن ارايش چشم

پاک کردن خط چشم و ریمل ممکن است سخت باشد اما یادتان باشد که پاک کردن آنها کار درستی نیست چون پوست اطراف چشم بسیار حساس است. برای این کار از پد پنبه ای و پاک کننده دو فاز یا روغنی استفاده کنید، به خصوص برای چشم. می توانید از دستمال مرطوب هم استفاده کنید اما مسئله حائز اهمیت اینجا است که ابتدا چشمان خود را ببندید و دستمال مرطوب یا پد را روی چشمان به مدت ۱۰ ثانیه قرار دهید – که به پاک کننده زمان کافی برای حل شدن قبل شروع عملیات پاک سازی می دهد.

چگونه ریمل را عمقی پاک کنیم

با توجه به اینکه ریمل به تمامی تارهای مژه مالیده می شود از همین جهت نباید به پاک کردن سطحی آن کفایت کرد. بعد از اینکه آرایش چشم را پاک کردید از یک پد پنبه ای خشک استفاده کنید تا مطمئن شوید آخرین تکه های باقیمانده در لای مژه پاک شده است. این مرحله بسیار مهم از و به هیچ عنوان آن را نادیده نگیرید.

پاک کردن رژ لب ۲۴ ساعته

رژ لب های ۲۴ ساعته با توجه به بافتی که دارند از ماندگاری بالایی برخوردار هستند و قاعدتا پاک کردن آنها کمی دشوار است. برای پاک کردن این نوع از رژ لب های می توانید از پد آغشته به روغن یا کرم استفاده کنید. جهت انجام این کار یک پاک کننده بر پایه روغن لازم دارید. پد را آغشته به پاک کننده یا روغن کنید و سپس به لب بمالید. در مرحله آخر آن را شستشو دهید.

با توجه به توضیحات ارائه شده در این مقاله است هفت رژ می توانید به طور اصولی اقدام به پاک کردن آرایش خود کنید. فقط لازم است به این نکته اشاره کنیم که جنس پوست افراد باهم متفاوت است و هر نوع پوست از خشک گرفته تا چرب و معمولی ویژگی های خاص خود را دارند و ممکن است نسبت به یکسری از مواد حساسیت داشته باشند. به همین دلیل حتما توجه کنید که از چه محلول و کرمی برای پاک کردن آرایش صورت خود استفاده می کنید.

پاک کردن رژ لب 24 ساعته

مراحل اصولی پاک کردن آرایش صورت

 

قبل از خرید هر نوع محصول پاک کننده پوست ابتدا نوع و جنس پوست خود را شناسایی کرده و سپس نسبت به خرید آن اقدام نمایید.

5/5 - (6 امتیاز)

به این مطلب امتیاز دهید


هفت رژ

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

*** لطفا تجربیات خود را با کاربران هفت رژ به اشتراک بگذارید 😍🙏🏻 ***

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *