نکات مراقبت از ناخن برای زنان خانه‌دار
مراقبت از ناخن برای زنان خانه‌دار

مراقبت از ناخن برای زنان خانه‌دار ، ❤️ هفت رژ

زمان مطالعه این مطلب: 6 دقیقه

مراقبت از ناخن برای زنان خانه‌دار : مراقبت از ناخن‌ها، کوتیکول‌ها و پوست اطراف فالانژهای انتهایی (نوک انگشتان دست و پا) برای سالم نگه داشتن ناخن‌های دست و پا مهم است. میل به ناخن های زیبا به سالن ها و صنعت آرایشی و بهداشتی دامن می زند. اما داشتن ناخن های زیبا و رنگارنگ یک چیز و داشتن ناخن های سالم چیز دیگری است. سلامت ناخن نه تنها برای اهداف زیبایی بلکه به دلایل عملکردی و بهداشتی نیز باید در اولویت باشد. به همین دلیل دانستن نحوه مراقبت از ناخن و داشتن ابزار مناسب برای مراقبت از ناخن ضروری است.

ظاهر ناخن ها، از جمله ناخن های دست و پا، تنها جنبه زیبایی ندارد. ناخن‌ها و بسترهای غیرعادی ناخن می‌توانند نشانه‌ای از چیزی مرتبط با ناخن یا سرنخی از وقوع اتفاق بزرگ‌تری باشند، مانند یک بیماری زمینه‌ای که نیاز به بررسی یک متخصص بهداشتی دارد. در این مطلب از هفت رژ هر آنچه را که باید در مورد مراقبت صحیح از ناخن بدانید را بیان خواهیم کرد.

مراقبت و رسیدگی به ناخن در خانه

آیا روتین مراقبت از ناخن بخشی از برنامه نظافت هفتگی شماست؟ به هر حال یک روال مراقبت از ناخن خوب چیست؟ در اینجا نحوه مراقبت بهتر از ناخن های خود در خانه را مشاهده می کنید.

از دستکش استفاده کنید

هنگام استفاده از محصولات پاک کننده با مواد شیمیایی، از ناخن های خود با پوشیدن دستکش محافظت کنید. اینها می توانند دست ها و ناخن ها را خشک کرده و باعث شوند که در درازمدت آسیب ببینند.

مرتباً و با دقت کوتاه کنید

کوتاه کردن ناخن ها به طور منظم برای حفظ طول معقول، کلیدی برای جلوگیری از آسیب است. این مهم است که بدانید چگونه ناخن های خود را کوتاه کنید تا از خطر مواردی مانند ناخن های آویزان جلوگیری کنید – آسیب هایی که باعث شل شدن تکه های پوست در اطراف بستر ناخن می شوند.

نرم کردن ناخن ها به آماده سازی آنها برای کوتاه کردن کمک می کند. بنابراین، زمان مناسب برای کوتاه کردن ناخن ها درست بعد از حمام است.

مراقبت از ناخن برای زنان خانه‌دار

مراقبت از ناخن برای زنان خانه‌دار

 

لوازم مراقبت از ناخن برای مراقبت از ناخن برای زنان خانه‌دار

با استفاده از یک ناخن گیر یا قیچی ناخن، ناخن های دست را با کوتاه کردن تا حدودی مستقیم روی ناخن کوتاه کنید. سپس با یک تخته سنگ سنباده یا سوهان ناخن برگردید تا به آرامی لبه های ناخن را گرد کنید، طوری که هیچ ناحیه ناهموار یا ناهمواری که ممکن است به چیزی گیر کند و به ناخن آسیب برساند وجود نداشته باشد. هنگام سوهان زدن، به جای عقب و جلو، در همان جهت بروید که می تواند ناخن را ضعیف کند.

روتین مراقبت از ناخن

کوتیکول های خود را نبرید

هدف از کوتیکول های شما محافظت از ریشه ناخن در برابر عفونت و موارد دیگر است. بریدن کوتیکول یا برداشتن آن به طور کلی آسیب بیشتری نسبت به فایده دارد. در صورت نیاز، پس از دوش گرفتن یا شستشو (زمانی که پوست نرم تر است)، با استفاده از یک ابزار ناخن که تیز نیست، به آرامی کوتیکول را به عقب فشار دهید.

مراقبت از ناخن برای زنان خانه‌دار

لاک ناخن

ناخن های جلا داده شده ممکن است خوب به نظر برسند، اما استفاده و پاک کردن لاک ناخن می تواند برای ناخن ها سخت باشد. در اینجا نکات ساده ای برای روش های سالم تر لاک زدن ناخن آورده شده است:

  • از لاک ناخن فاصله بگیریدگاهی اوقات ناخن ها در اثر لاک زرد می شوند یا تغییر رنگ می دهند. استراحت با استفاده نکردن از لاک به مدت چند هفته به ناخن ها کمک می کند تا به رنگ طبیعی خود بازگردند.
  • هنگام استفاده از لاک ناخن از پوشش پایه استفاده کنیدلاک تقویت کننده به جلوگیری از لک شدن ناخن ها از لاک ها کمک می کند و پوشش شفاف براق می تواند درخشندگی و محافظت از ناخن را افزایش دهد.
  • از پاک کننده های بدون استون استفاده کنیدبخشی از مشکل لاک ناخن، پاک کردن آن با استفاده از پاک کننده های ناخن بر پایه استون است. اینها می توانند به پوست آسیب برسانند و ناخن ها را خشک کنند، بنابراین پاک کننده های بدون استون را انتخاب کنید.
  • استفاده از لاک ژل را محدود کنیددر حالی که لاک ژل ماندگاری بیشتری نسبت به لاک ناخن سنتی دارد، پاک کردن آن می تواند به ناخن ها، پوست اطراف و کوتیکول ها آسیب برساند. استفاده از ناخن های ژلی در طولانی مدت می تواند باعث شکننده و ضعیف شدن ناخن ها شود. بنابراین، برای سلامت ناخن های خود، استفاده از لاک ژل را به صورت گاه و بیگاه، برای دوره های کوتاه تر، در نظر بگیرید و با کمک یک متخصص آن ها را پاک کنید. به طور مداوم نظافت و تمیزی ناخن ها را انجام دهید، چه ناخن هایتان لاک زده باشند یا نه.

ناخن های خود را تمیز و خشک نگه دارید

نواحی زیر و اطراف ناخن را تمیز نگه دارید. یک گزینه مطمئن استفاده از مانیکور چوبی یا لاستیکی و استفاده از آن برای تمیز کردن آرام زیر نوک ناخن است. فراموش نکنید که محصولات مراقبت از ناخن را که برای مرتب کردن ناخن های خود استفاده می کنید تمیز یا ضدعفونی کنید.

مراقبت از ناخن برای زنان خانه‌دار

مراقبت از ناخن برای زنان خانه‌دار

 

ناخن های خود را نجوید

جویدن ناخن ها عادت بدی است که می تواند باکتری ها را به لثه های شما منتقل کند و پوست انگشتان را پاره کند. علاوه بر اینکه نباید ناخن های خود را بجویید، باید از استفاده از آنها برای کارهایی مانند باز کردن قوطی های نوشابه نیز خودداری کنید، زیرا ممکن است به ناخن، بستر ناخن یا پوست اطراف آسیب برساند.

تفاوت های سالم در مقابل ناسالم

ناخن های سالم و طبیعی دارای سطح صاف و رنگ صورتی مایل به سفید هستند. نوک ها صاف و بدون لبه های ناهموار هستند. اگر ناخن سالم و محکم باشد، به راحتی خم نمی شود و احساس شکنندگی نمی کند. اما تغییر در بافت، رنگ، استحکام ناخن و پوست اطراف ناخن می تواند نشانه ای از ناخن های ناسالم یا حتی یک بیماری زمینه ای باشد.

یک روال ساده مراقبت از ناخن می تواند ناخن ها را زیبا و سالم نگه دارد. اما مراقبت از ناخن تا یک حدی باید صورت بگیرد و اگر علائم غیرطبیعی در ناخن هایتان مشاهده می کنید حتما باید به یک متخصص و پزشک مراجعه کنید.

نگرانی های ناخن که باید مراقب آنها بود

تغییرات زیادی در ناخن وجود دارد که می تواند علائم هشدار دهنده بیماری ها، شرایط، کمبودها یا عادات ناسالم باشد.

به موارد زیر توجه کنید:

  • تغییر رنگ. رنگ مایل به سبز/سیاه ممکن است به معنای عفونت ناخن باشد. ناخن های زرد می توانند در اثر لاک ناخن یا سیگار کشیدن این گونه شوند. تغییر رنگ ناخن همچنین می تواند نشان دهنده سایر بیماری ها باشد.
  • رگه های تیره زیر ناخن. رگه ها یا خطوط تیره در ناخن ها می تواند نشان دهنده نوعی سرطان پوست به نام ملانوم باشد.
  • خونریزی ناخن، قرمزی، تورم یا درد در اطراف ناخن. این می تواند نشانه عفونت باشد.
  • تغییر در شکل ناخن. ناخن هایی که ضخیم می شوند و بیش از حد رشد می کنند، ناخن شاخ رام می گویند. آنها می توانند ارثی یا مرتبط با بیماری مانند پسوریازیس باشند.
  • تغییر در استحکام ناخن، که منجر به شکاف، شکننده، نرم یا نازک شدن ناخن می شود، می تواند نشان دهنده کمبود آهن یا عدم تعادل در رطوبت ناخن باشد.
  • جدا شدن صفحه ناخن از پوست (یا بلند کردن ناخن از پوست) می تواند ناشی از مواردی مانند عفونت قارچی، آسیب یا بیماری زمینه ای باشد.
  • برآمدگی های بزرگ ناخن انگشت می تواند نشانه ای از پیری یا کمبود آهن باشد.
مراقبت از ناخن برای زنان خانه‌دار

مراقبت از ناخن برای زنان خانه‌دار

 

بیشتر بخوانید : عوارض ناخن مصنوعی + روش های مراقبت از ناخن

 

5/5 - (15 امتیاز)

به این مطلب امتیاز دهید


هفت رژ

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

*** لطفا تجربیات خود را با کاربران هفت رژ به اشتراک بگذارید 😍🙏🏻 ***

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *