نکات مهم سشوار و اتو کشیدن مو با آسیب کمتر
قبل از اتو کشیدن مو چی بزنیم

قبل از اتو کشیدن مو چی بزنیم ❤️ هفت رژ

زمان مطالعه این مطلب: 7 دقیقه

قبل از اتو کشیدن مو چی بزنیم : آیا می دانید چگونه موهای خود را با اتو صاف بدون آسیب رساندن به آن ها صاف کنید؟ در ادامه بخوانید تا با چند روش برتر ما برای صاف کردن موهای خود با اتو بدون آسیب رساندن به آن آشنا شوید. با ما همراه باشید در هفت رژ

حالت دادن به مو بخش مهمی از برنامه روزانه ما است. طبق آمار ، ۴۰٪ از زنان در سراسر جهان از اتو مو و ۳۱٪ از زنان برای افزایش زیبایی و آماده شدن برای روز از اتو مو استفاده می کنند.

متأسفانه، کارهای زیادی وجود دارد که ما انجام می دهیم (یا انجام نمی دهیم) که می تواند در دراز مدت به موهای ما آسیب جدی وارد کند. در این مقاله، راه‌هایی را به شما می‌گوییم که می‌توانید موهایتان را بدون آسیب رساندن به آن‌ها صاف کنید – پس بدون هیچ مقدمه‌ای، بیایید شروع کنیم!

چرا صاف کردن مو باعث آسیب می شود؟

قبل از اینکه روش هایی برای صاف کردن موها بدون آسیب رساندن به آن ها به شما بگوییم، مهم است که دلیل دقیق آسیب دیدن موها را در وهله اول درک کنید.

دلیل اصلی که صاف کردن مو می تواند باعث آسیب شود، گرما است. به خصوص زمانی که با ابزارهای داغی که اجازه کنترل دما را نمی دهند، انجام شود. دمای بالاتر از ۳۰۰ درجه فارنهایت، شکل تارهای کراتینه موهای شما را تغییر می‌دهد.  آنها را از کراتین ⍺ به بتا کراتین تبدیل می‌کند و باعث می‌شود که مو خاصیت ارتجاعی خود را از دست داده و شکننده‌تر شود.

هنگامی که تارهای کراتینه موهای شما تغییر کرد، دیگر نمی‌توان آنها را به کراتین ⍺ تبدیل کرد زیرا شکل جدید خود را در سطح مولکولی حفظ می‌کنند. با این حال، گرما و عدم کنترل دما تنها مقصر نیستند. اگر موهای شما در اثر قرار گرفتن در معرض نور خورشید رنگ، دکلره یا آسیب دیده است، برای جلوگیری از آسیب بیشتر، باید یک روال موی سالم را در پیش بگیرید.

قبل از اتو کشیدن مو چی بزنیم

قبل از اتو کشیدن مو چی بزنیم

 

صاف کردن موها بدون آسیب

۱) قبل از صاف کردن موها را کاملاً تمیز کنید

برای صاف کردن موها بدون آسیب رساندن به آن، ابتدا باید قبل از شروع اتو، آن را به درستی آماده کنید. این امر نه تنها برای کاهش آسیب در هنگام یک ظاهر طراحی شده، بلکه برای اطمینان از ماندگاری بیشتر مدل موی شما مهم است.

ابتدا مطمئن شوید که موهایتان با یک شامپو و نرم کننده با کیفیت کاملاً تمیز شده است . این کار موها را برای روند صاف کردن آماده می کند و طول عمر موهای شما را افزایش می دهد. انتخاب محصولاتی که به صاف کردن کمک می کنند.

۲) بلافاصله پس از شستن از درمان های ترک داخل استفاده کنید

پس اینکه موهایتان را شستید و به آن حالت دادید. قدم بعدی که باید برای صاف کردن موهایتان بدون آسیب و اطمینان از حداکثر نرمی انجام دهید این است که فوراً از درمان های ترک داخل استفاده کنید .

اگرچه این ممکن است بسته به نوع و بافت موی شما متفاوت باشد. اما یک چیز وجود دارد که نباید قبل از حالت دادن به موهای خود فراموش کنید: محافظت حرارتی در برابر حرارت . به یاد داشته باشید که دمای اتوی موی شما می تواند تا ۴۰۰ درجه سانتی گراد برسد و استفاده از این گرما بدون محافظت می تواند بسیار مضر باشد. محافظ حرارتی یک سد محافظ بین اتو و مو ایجاد می کند. به تقویت، محافظت در برابر آسیب، قفل شدن رطوبت و کنترل موخوره کمک می نماید.

علاوه بر این، خشک کردن مو در هوا باعث می‌شود موها به شکل فر طبیعی خود خشک شوند و صاف کردن موها را بعداً سخت‌تر می‌کند و اگر حرارت بیشتری را برای مدت طولانی اعمال کنید به آسیب می‌افزاید.

به طور خلاصه، برخی از بهترین درمان های ترک-در که باید قبل از صاف کردن موهای خود در نظر بگیرید عبارتند از:

  • پرایمر مو – برای اطمینان از اینکه تمام موهای شما هنگام حالت دادن و برای محافظت بیشتر، واکنش یکسانی دارند.
  • سرم مو – موهای شما را مرطوب می کند، یک مدل موی صاف را تضمین می کند و همزمان با موخوره مبارزه می کند.
  • محافظ حرارت حرارتی – اگر می خواهید موهای خود را بدون آسیب رساندن به موهای خود صاف کنید، کاملاً ضروری است.

ماسک مو قبل از اتو کشیدن

قبل از اتو کشیدن مو چی بزنیم

قبل از اتو کشیدن مو چی بزنیم

 

قبل از اتو کشیدن مو چیکار کنیم

۳) از محصولات آرایشی زیاد استفاده نکنید

استفاده بیش از حد از محصولات حالت دهنده می تواند موهای شما را سنگین کند. یا باعث تجمع محصولات غیر ضروری روی پوست سر شما شود. بنابراین، فقط بر روی محصولات ذکر شده در بالا تمرکز کنید تا مطمئن شوید که تارهای موی شما به خوبی هیدراته شده و از گرما محافظت می شود.

۴) هرگز موهای خود را هنگامی که خیس هستند صاف نکنید

از جمله مهم ترین نکاتی که در مورد اینکه چگونه موها را با اتو بدون آسیب رساندن صاف کنید این است که این کار را در حالی که مو هنوز خیس است انجام ندهید.

به یاد داشته باشید که تارهای موی شما می توانند بین ۳۰ تا ۵۰ درصد وزن خود را آب جذب کنند . هنگامی که از اتوی صاف یا سایر اتو موها روی موهای مرطوب استفاده می کنید، حرارت زیاد باعث می شود مولکول های آب که در تارهای موی شما محبوس شده اند به جوش بیایند.

ناگفته نماند که جوشاندن مو چندان سالم به نظر نمی رسد. در واقع، می تواند باعث آسیب ساختاری فوری و طولانی مدت شود که اغلب غیرقابل برگشت است. به خصوص اگر هر روز موهای خود را صاف کنید، این آسیب می تواند به سرعت در طول زمان افزایش یابد.

قبل از صاف کردن، مطمئن شوید که موهایتان ۱۰۰ درصد خشک است .

۵) موهای خود را با حرارت کم سشوار خشک کنید

ما قبلاً به آسیب هایی که گرما می تواند به موهای شما وارد کند اشاره کرده ایم.  این برای هر ابزار حالت دهنده ای که ممکن است استفاده کنید صدق می کند. هنگام سشوار کشیدن موها، مطمئن شوید که این کار را در دمای پایین انجام دهید.  مخصوصاً با توجه به اینکه بعداً هنگام صاف کردن آنها حرارت بیشتری اضافه می کنید.

۶) از اتو مو با دمای کنترل شده استفاده کنید

اگر هنوز از اتوی مو استفاده می کنید که فقط یک یا دو دکمه برای روشن و خاموش کردن آن دارد، احتمالا وقت آن رسیده که آن را به سطل زباله بیندازید. و بله، ما کاملاً جدی هستیم.

اگر می‌خواهید موهایتان را بدون آسیب رساندن صاف کنید، سرمایه‌گذاری روی یک اتوی مسطح با دمای کنترل شده ضروری است ، زیرا ممکن است حرارت بیشتری نسبت به نیاز واقعی موهایتان اعمال کنید.

در واقع، اینها تنظیمات دمایی توصیه شده ای هستند که باید بسته به نوع موی خود استفاده کنید:

  • موهای نازک – از کمترین درجه حرارت روی اتوی صاف خود استفاده کنید
  • ضخامت متوسط ​​مو – حرارت متوسط، معمولاً ۳۰۰-۳۵۰ درجه را اعمال کنید
  • موهای ضخیم – از حرارت بالا، در حدود ۴۰۰-۴۵۰ درجه استفاده کنید

انتخاب صاف کننده مناسب برای سالم نگه داشتن موهای شما و محافظت در برابر آسیب گرما بسیار مهم است.

ماسک مو کامان مدل آمینو کراتین

قبل از اتو کشیدن مو چی بزنیم

قبل از اتو کشیدن مو چی بزنیم

 

ترفند برای صاف شدن مو

۷) از دو بار اتو کردن یک قسمت خودداری کنید

نکته مهم دیگری که باید بدانید اگر می خواهید موهای خود را بدون آسیب رساندن صاف کنید این است که از اتو کردن یک ناحیه دو بار یا حتی بدتر از آن چندین بار خودداری کنید . اغلب اوقات ما از اتوی موی خود بیش از یک بار روی یک قسمت از مو استفاده می کنیم.

متأسفانه، این می تواند باعث آسیب جدی به مو شود. به جای اینکه چندین بار روی یک ناحیه کار کنید، بهتر است از یک حرکت سریع با صاف کننده استفاده کنید و سپس به قسمت بعدی بروید.

۸) موها را در قسمت های کوچک صاف کنید

این نکته ارتباط نزدیکی با نکته قبلی دارد. معمولاً هنگام کار با بخش های بسیار بزرگ، نیاز داریم که چندین بار روی یک قسمت از موها برویم.

با اتو کردن بخش های بسیار کوچک و نه تنها آنها را قابل کنترل تر و راحت تر کنترل می کنیم، بلکه می توانیم موها را سریعتر و موثرتر صاف کنیم.

نحوه درست اتو کردن مو

چگونه موها را بدون آسیب اتو کنیم

۹) موهای خود را بعد از صاف کردن حالت دهید

وقتی صحبت از آسیب مو به میان می آید، فرآیند بعد از اتو مو باید به اندازه آماده سازی و حالت دادن به مو مهم باشد. به خاطر داشته باشید که موهایی که به تازگی صاف شده اند بسیار شکننده تر و مستعد چروک شدن ناشی از گره مو هستند تا مدل موهای معمولی شما یا حتی موهای صاف شده دو یا سه روزه. بنابراین از آویزان کردن آن بلافاصله پس از صاف کردن خودداری کنید.

قبل از اتو کشیدن مو چی بزنیم

قبل از اتو کشیدن مو چی بزنیم

 

همچنین مطمئن شوید که موهایتان همیشه مرطوب است. حرارت دادن مکرر می تواند مو را خشک کند. بنابراین اگر به دنبال راه‌هایی برای صاف کردن موهای خود بدون آسیب رساندن به آن هستید، یک مرطوب‌کننده خوب مو کاملاً ضروری است .

آخرین اما مهم، کوتاه کردن موهای خود را به طور منظم را فراموش نکنید ، به خصوص اگر مرتباً از اتوی خود استفاده می کنید. قرار گرفتن دائمی در معرض گرما می تواند باعث وز شدن و شکافتن انتهای موها شود، اما کوتاه کردن منظم موهای مجعد آن را سالم تر نگه می دارد. شما همچنین می توانید انتهای شکاف خود را با یک درزگیر انتهایی خوب درمان کنید.

5/5 - (14 امتیاز)

به این مطلب امتیاز دهید


هفت رژ

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

*** لطفا تجربیات خود را با کاربران هفت رژ به اشتراک بگذارید 😍🙏🏻 ***

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *