۹ راهکار برای جلوگیری و درمان وز شدن مو

9 راهکار برای جلوگیری و درمان وز شدن مو | هفت رژ ✅ بزرگترین مجله زیبایی ❤️ فروشگاه

زمان مطالعه این مطلب: 4 دقیقه

۹ راهکار برای جلوگیری و درمان وز شدن مو : مشکل وز شدن موها از مشکلاتی میباشد که اکثری از اشخاص را با خود درگیر نموده است، طبیعی میباشد که همگی دوست دارند موهای قابل انعطاف و ابریشمی داشته باشند ولی با موهایی زبر و وز گردیده مواجه میشوند که به خوبی حالت نمی‌گیرد و هیچ زمان صاف و تروتمیز نمی‌ایستد و درست کردن آن نسبتاً نا ممکن میباشد با ما همراه باشید در هفت رژ مجله زیبایی

سرم‌ها، و حالت دهنده‌ها فاقد الکل باشند

اکثری از تولیدات حفظ و زیبایی موی دربردارنده الکل می باشند و شما فارغ از دقت بدین نکته هرروز از آنان به کار گیری میکنید در نتیجه این الکل سبب ساز خشک شدن ساقه گیسو و وز شدن موها می گردد. راهکار این مشک ترک این محصول ها نیست زیرا شما به آنان احتیاج دارید، برای پرهیز از این موقعیت کافی میباشد هنگام خرید تولیدات حفظ از مو مثل شامپو، سرم، حالت دهنده، قابل انعطاف کننده، اسپری و … روی بسته بندی را به توجه بخوانید تا مطمئن گردید محصولی که گزینش کرده‌اید دربردارنده الکل نیست و زیانی برای موهای شما ندارد و منجر وز شدن آن نمیشود.

9 راهکار برای جلوگیری و درمان وز شدن مو

9 راهکار برای جلوگیری و درمان وز شدن مو

 

سشوارهای و صاف کننده های سرامیکی

همگی می دانند که سشوار و هر نوع وسیله حرارتی سبب آسیب به موی میگردد ولی سشوارهای سرامیکی دقیقا برعکس آن کار می‌نمایند زیرا سرامیک‌ها یون‌های منفی از خویش متصاعد می‌نمایند که منجر قابل انعطاف شدن وز موها می شود و در کنار آن با توزیع یکنواخت حرارت روی موها پروسه خشک شدن موها را هم تسریع می‌نماید. علاوه بر این به کار گیری از صاف کننده و فرکننده سرامیکی هم اثر منفی کمتری روی موهای شما خواهد داشت. یک ترفند بی آلایش برای پرهیز از وز شدن موها موقع سشوار کشیدن این میباشد که سر سشوار را به سمت زیر بگیرید تا موها کمتر وز شوند و زیباتر و براق‌تر حالت بگیرند.

برای خشک کردن موها از حوله‌های میکروفیبر استعمال نمایید

به طبع تا به امروز از حوله‌های نخی ساده بعد از حمام برای خشک کردن موهای خویش به کارگیری می‌کرده‌اید، در شرایطی که این طور میباشد می بایست بگوییم وقت آن رسیده که حوله‌های پنبه‌ای خویش را با حوله‌های میکروفیبر نو جایگزین فرمائید. آب با نفوذ به ساقه موی و زیاد کردن وسعت آن موها را مستعد وز شدن می‌نماید و مورد نیاز میباشد که‌این آب مازاد به‌سرعت از ساقه گیسو زدوده گردد تا احتمال وز شدن را کم کند. حوله‌های میکروفیبر برای این عمل بهترین گزینش می‌باشند زیرا قابلیت و امکان جذب بالایی دارا‌هستند و این فعالیت را با سرعت بیشتری نسبت به حوله نخی اعمال میدهند سوای آن که منجر موخوره یا این که آسیب به موی شوند و کافی میباشد آن را یه خرده روی موها فشار دهید و به آرامی بدور سر بپیچید. بعداز ده دقیقه خواهید دید که بیشتر تر موها از میان رفته و مهیا سشوار کشیدن و کارهای دیگر میباشد.

9 راهکار برای جلوگیری و درمان وز شدن مو

9 راهکار برای جلوگیری و درمان وز شدن مو

 

ماسك زرده تخم‌مرغ

یك عدد زرده تخم‌مرغ را با ۲ قاشق غذاخوری روغن كرچك و یك قاشق غذاخوری پودر ویتامین A (شما می توانید چندین عدد كپسول ویتامین A را پودر كنید) ترکیب كنید و روی موها بمالید. كمی ریشه موهای‌تان را ماساژ دهید و بگذارید ماسك به‌مدت ۲ ساعت روی موهای‌تان بماند بعد آن‌را با آب ولرم بشویید. این ماسك برای دوری از ریزش موی نیز می تواند تا حدی اثرگذار باشد.

سیب‌ زمینی

یك عدد سیب‌زمینی پوست بكنید و آب آن‌را بگیرید آنگاه ۲ قاشق چای‌خوری آب سیب‌زمینی را با ۲ قاشق غذاخوری ژل آلوورا و یك قاشق غذاخوری عسل ترکیب كنید و خوب هم بزنید. با این ادغام ریشه موهای‌تان را ماساژ دهید، موهای‌تان را با كلاه بپوشانید و بگذارید به‌برهه زمانی ۲ ساعت روی سر باقی بماند آن گاه موهای‌تان را با شامپو بشویید. این ماسك را هفته‌ای ۲بار به کار گیری كنید.

آب گازدار

در شرایطی که معمولا ترجیح می‌دهید برای خشك كردن موهای‌تان از سشوار استعمال نكنید و دوست دارید موهای‌تان به‌شکل طبیعی خشك گردد و در‌صورتی‌که موهای شما به جهت رطوبت وز می‌كنند، یك شیوه خوب برای دوری از این وز، استعمال از آب گازدار میباشد، كافی میباشد در حمام پس از این مثل همیشه موهای‌تان را شستید و آبكشی كردید، در پایان یك‌بار موهای‌تان را با آب گازدار آبكشی كنید.

سركه سیب

یك راهکار طبیعی مؤثر دیگر برای دوری از وز موها، به کار گیری از سركه سیب میباشد، مراحل استعمال از این‌راه هم خیلی مشابه استعمال از آب گازدار میباشد یعنی در حمام مثل همیشه موهای‌تان را بشویید و در انتها کمی متساوی آب و سركه سیب را با هم ادغام كنید و موها را با آن آب بكشید.

نرم‌كننده طبیعی

یك فرمول ویژه برای قابل انعطاف كردن و حالت دادن موهای خشك شما. ۱فنجان مایونز را با نصف یك عدد آووكادو له گردیده ترکیب كنید و آن‌قدر بزنید تا وضعیت چسبی پیدا كند، این ترکیب را به موهای‌تان بمالید آنگاه موها را با یك كلاه پلاستیكی و با یك حوله داغ روی آن را بپوشانید، حدود ۲۰ دقیقه حوصله كنید آن گاه موها را آب بكشید، برای فیض بهتر هفته‌ای یك‌بار این كار را تكرار كنید.

روغن زیتون و نارگیل

این روغن‌ها برای مبارزه با وز شایسته ترین دوستان شما میباشند. برای این‌كه موهای شما خیلی چرب به‌حیث نرسد مقدار كمی از این روغن‌ها را كف دست‌تان بریزید آنگاه دربین موهای‌تان بمالید.

9 راهکار برای جلوگیری و درمان وز شدن مو

9 راهکار برای جلوگیری و درمان وز شدن مو

 

5/5 - (10 امتیاز)

به این مطلب امتیاز دهید


هفت رژ

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

*** لطفا تجربیات خود را با کاربران هفت رژ به اشتراک بگذارید 😍🙏🏻 ***

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *