ترفندهای جلوگیری از ریخته شدن و پخش شدن خط چشم
جلوگیری از ریخته شدن خط چشم

جلوگیری از ریخته شدن خط چشم ❤️ هفت رژ

زمان مطالعه این مطلب: 4 دقیقه

جلوگیری از ریخته شدن خط چشم : پخش شدن و لکه دار شدن دور چشم بر اثر خط چشم یکی از مشکلات بانوان عزیز است. در طول روز به دلایل مختلفی ممکن است خط چشم پخش شود و اطراف چشم را لکه دار کند. حال این سوال مطرح می شود که چگونه از پخش شدن خط چشم رنگی و مشکی جلوگیری کنیم؟ در ادامه با ما باشید تا چند نکته در این باره خدمتتان ارائه دهیم. با ما همراه باشید در هفت رژ

یکی از محصولات آرایش چشم خط چشم می باشد که برای طراحی و حالت دادن به چشم با چند خط از آن استفاده می شود. خط چشم برای مژه پایین و بالا استفاده می شود. این محصول در رنگ های مختلف مشکی، قهوه ای، آبی، صورتی، سفید، سبز، زرد و دیگر رنگ ها موجود است که رایج ترین آنها قهوه ای و مشکی می باشد. این خط چشم ها در شکل های مختلف مدادی، ژله ای، ماژِیکی، کوزه ای و… تولید می شوند.

چگونه از پخش شدن خط چشم جلوگیری کنیم ؟

این مشکل چیزی نیست که ما از آن متنفر باشیم جز اینکه وقت بگذاریم تا خط چشم بالدار خود را با رعایت یکسری نکات کامل کنیم. فقط برای اینکه ظرف چند ساعت روی چشمانمان بدون پخش شوندگی بماند.

جلوگیری از ریخته شدن خط چشم

جلوگیری از ریخته شدن خط چشم

 

خط چشمی که پخش نشه

۱) برای نتیجه بهتر، خط چشم با فرمول ضد آب را انتخاب کنید

بهترین راه برای جلوگیری از پخش شدن خط چشم، استفاده از محصولی است که ضد و آب و ضد تعریق است. قدرت ماندگاری یک خط چشم ضد آب می تواند در برابر اشک، تعریق و هر دلیل دیگری که باعث لکه شدن چشم می شود معجزه کند. خط چشم ultra matte گابرینی یک محصول ضد آب است که در برابر تعریق مقاوم بوده و از همه مهتر اینکه بسیار مات و طبیعی است. این خط چشم روان بوده و از ماندگاری بسیاری بالایی برخوردار است.

خط چشم مویی گابرینی اصل مدل ultra matte ضد آب

۲) هنگام انتخاب خط چشم نوع پوست خود را در نظر بگیرید

عدم تطابق بین نوع پوست و خط چشم شما ممکن است دلیل لکه شدن مداوم دور چشم باشد. اگر پوست چرب دارید، بهتر است از استفاده از خط چشم با فرمول نرم تر خودداری کنید. اینها وقتی با پوست چرب ترکیب شوند بیشتر مستعد پخش شدن هستند. در عوض، به سراغ گزینه مایع یا نوک نمدی بروید تا از لکه دار شدن آن جلوگیری کنید.

چیکار کنم خط چشمم پاک نشه

۳) پوست خود را با تمیز کردن، تقویت کننده و مرطوب کننده آماده کنید

پلک های خود را تمیز و مرطوب کنید تا چربی پوستتان پاک شود. مرطوب‌کننده‌ای مبتنی بر آب مانند مرطوب‌کننده بدون روغن، پوست را آبرسانی می‌کند. قبل از افزودن پرایمر، اجازه دهید پلک شما خشک شود. اگر پوست چرب دارید، به آرامی چربی اضافی را با دستمال پاک کنید. و اگر واقعاً پوست شما خیلی چرب است، می توانید از مرطوب کننده صرف نظر کنید و مستقیماً به سراغ پرایمر بروید، زیرا می خواهید از رطوبت اضافی جلوگیری کنید.

جلوگیری از ریخته شدن خط چشم

جلوگیری از ریخته شدن خط چشم

 

۴) ابتدا مژه های خود را فر کنید سپس خط چشم بزنید

همیشه اول مژه های خود را فر کنید . هیچ چیز بدتر از این نیست که وقت خود را برای خط چشم کشیدن صرف کنید و آن را درست انجام دهید، سپس آن را در حالی که مژه های خود را فر می کنید، لکه دار کنید. اگر فر کردن مژه را در آخرین مرحله انجام می دهید، سعی کنید آن را به عنوان اولین مرحله و قبل از زدن خط چشم انجام دهید.

برای ماندگاری خط چشم چه کنیم جلوگیری از ریخته شدن خط چشم

۵) زیر چشم های خود را کانسیلر بزنید

سعی کنید از کانسیلر در زیر چشم های خود استفاده کنید تا از ریزش خط چشم جلوگیری کنید. کانسیلر مانعی ایجاد می کند که به خط چشم کمک می کند برای مدت طولانی تری شاداب تر به نظر برسد.

۶) بعد از اتمام آرایش از اسپری فیکس کننده استفاده کنید

کار خود را با یک اسپری فیکس کننده آرایش به اتمام برسانید. در یک حرکت آن را صورت خود اسپری کنید. سعی کنید با فاصله این کار را انجام دهید. بعد از اسپری کردن فورا چشمانتان را باز نکنید و قبل از باز کردن صورت خود را باد بزنید. بازکردن فوری چشم ها به مرور سبب چروک زودرس می شود.

با رعایت موارد گفته شده می توانید از پخش شدن آرایش چشم خود جلوگیری کنید. اما توجه داشته باشید که هیچ چیز به اندازه انتخاب یک خط چشم باکیفیت و بادوام نمی تواند ماندگاری آرایش چشم شما را افزایش دهد.

جلوگیری از ریخته شدن خط چشم

جلوگیری از ریخته شدن خط چشم

 

5/5 - (17 امتیاز)

به این مطلب امتیاز دهید


هفت رژ

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

*** لطفا تجربیات خود را با کاربران هفت رژ به اشتراک بگذارید 😍🙏🏻 ***

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *