نحوه پاک کردن ریمل ضد آب
نحوه پاک کردن ریمل ضد آب

نحوه پاک کردن ریمل ضد آب ، ❤️ هفت رژ

زمان مطالعه این مطلب: 5 دقیقه

نحوه پاک کردن ریمل ضد آب : همانطور که می دانید ریمل ها انواع مختلفی دارند و هرکدام از آنها از ویژگی مخصوص خود برخوردار هستند. یکی از انواع ریمل که بسیار پرطرفدار هم هست ریمل ضد آب می باشد. این ریمل با توجه به ساختاری که دارد به راحتی پاک نمی شود و تا مدت زمان زیادی روی مژه ها باقی می ماتد. به دلیل مقاومت بالایی که این مدل از ریمل در برابر آب دارد از همین جهت باید با نحوه پاک کردن ریمل ضد آب آشنا شوید. با ما همراه باشید در هفت رژ

چگونه ریمل ضد آب را پاک کنیم؟

اگر یک شب ریمل را روی مژه های خود بگذارید، موهای ریز ممکن است بشکنند. اما بهترین راه برای پاک کردن ریمل تا حد امکان به آرامی چیست؟

ریمل محلول در آب را می توان به آرامی با آب میسلار پاک کرد. با این حال، اگر نیاز به پاک کردن ریمل ضد آب دارید، دستمال‌های پاک‌کننده میسلار یا پاک‌کننده‌های مخصوص آرایش چشم انتخاب خوبی هستند. آنها بدون زحمت و به آرامی سایه چشم، خط چشم و آرایش ضد آب را از روی پوست و مژه های شما پاک می کنند.

مراحل پاک کردن ریمل ضد آب

  • پد را با پاک کننده آرایش چشم یا آب میسلار خیس کنید. پاک‌کننده‌های ویژه آرایش چشم حتی ریمل‌های ضدآب را پاک می‌کنند و به طور همزمان ناحیه حساس چشم را تسکین می‌دهند.
  • با فشار ملایم روی پلک بسته خود بمالید، اجازه دهید برای مدت کوتاهی خیس بخورد – ریمل به آرامی حل می شود.
  • پس از چند ثانیه (تا ۵ بشمارید)، ریمل را با احتیاط با یک پد پنبه ای به سمت پایین یا از داخل به بیرون پاک کنید.
  • این کار را تکرار کنید تا ریمل کاملا پاک شود.

توجه کنید:
هنگام پاک کردن آرایش از روی چشم، مهم است که تا حد امکان ملایم باشید. مالش شدید می تواند پوست حساس اطراف چشم را تحریک کند که ممکن است منجر به قرمزی و چین و چروک چشم شود.

نحوه پاک کردن ریمل ضد آب

نحوه پاک کردن ریمل ضد آب

 

چه چیزی ریمل ضد آب را ضد آب می کند؟

ریمل‌های معمولی و «ضد آب» از فرمول‌های مختلفی استفاده می‌کنند که حاوی مواد خاصی هستند تا از حل شدن یا لکه‌شدن، جمع شدن یا پوسته پوسته شدن آن‌ها هنگام قرار گرفتن در معرض آب جلوگیری کنند.

هنگامی که روی یک ریمل برچسب  ضد آب می چسبانند، در اصل به این معنی است که به طور کلی در آب حل نمی شود. با این حال، این بدان معنا نیست که کاملاً از اثرات آب مصون است.

علاوه بر این، درک این نکته مهم است که ریمل های «ضد آب» و «مقاوم در برابر آب» یکسان نیستند. ریمل ضد آب برای تحمل بیشتر قرار گرفتن در معرض آب در مقایسه با ریمل مقاوم در برابر آب ساخته شده است.

ریمل مقاوم در برابر آب می تواند کمی رطوبت را تحمل کند اما نه بیشتر از آن. ممکن است در برابر باران خفیف مقاومت کند اما ممکن است برای شنا مناسب نباشد.

برای اضافه کردن این سردرگمی، برچسب ضد آب بودن آن به این معنی نیست که در برابر روغن مقاوم است. این نوع ریمل ها ممکن است در برابر پوست چرب یا اثرات برخی از محصولات صورت مانند ضد آفتاب یا مرطوب کننده مقاومت نکنند.

موادی که ریمل ضد آب را ضد آب می کند

ریمل سنتی (غیر ضد آب) یک رنگ روغنی است که به نرمی اعمال می شود و ممکن است برای پاک شدن نیاز به پاک کننده آرایش داشته باشد. با این حال، هنگامی که روغن و آب مخلوط می شوند، به سادگی با هم زندگی نمی کنند – آنها می توانند یک لجن خاکستری یا سیاه تشکیل دهند. این لجن می تواند در گوشه چشم شما جمع شود یا به پوست زیر ابروهای شما بچسبد.

از سوی دیگر، فرمول های ریمل ضد آب، از فرمول متفاوتی استفاده می کنند که روی روغن سبک تر یا حتی بدون روغن است، با موادی بر پایه سیلیکون. یکی از مواد متداول که خاصیت ضدآب ایجاد می کند دایمتیکون کوپلیول است، اگرچه فرمول ضد آب دقیق معمولاً یک راز کاملاً محافظت شده است.

نحوه پاک کردن ریمل ضد آب

نحوه پاک کردن ریمل ضد آب

 

با این حال، ریمل ضدآب همچنان می‌تواند پوسته پوسته شود و زمانی که در معرض روغن قرار می‌گیرد، لکه‌های ناامیدکننده ایجاد می‌کند. علاوه بر این، فرمول مبتنی بر سیلیکون می تواند مشکل ساز باشد، زیرا در حالی که در برابر آب مقاومت می کند، در برابر ریزش مژه ها نیز مقاومت می کند. این گاهی اوقات می تواند منجر به مشکلاتی مانند درماتیت شود که یک التهاب تحریک کننده در اطراف چشم شما است.

فرمول‌های ضدآب همچنین می‌توانند در اطراف مژه‌ها و چشم‌های شما باقی‌مانده بگذارند و به طور بالقوه منجر به مسدود شدن منافذ و مجاری شوند. اگر تا به حال برآمدگی های کوچک و گوشتی رنگ در نزدیکی چشمان خود یا گل مژه های تحریک شده را تجربه کرده اید، باقی مانده از ریمل ضد آب می تواند مقصر باشد.

چرا ریمل های ضد آب مژه ها را جمع می کنند؟

قطعا پیش آمده که ما با اعتماد به نفس یک ریمل ضد آب زده ایم، اما بعداً متوجه می شویم که مژه هایمان لک یا جمع شده است؟ شاید با خودتان بگویید این ریمل برچسب ضد آب دارد پس چرا این اتفاق افتاد؟

ضد آب و مقاوم در برابر آب برای دور نگه داشتن آب خالص عالی است. اما چیزی که باعث می‌شود ریمل مژه را جمع کند یا پخش شود، آب خالص نیست. معمولاً مایع یا کرمی است که مقداری روغن در آن وجود دارد، مانند:

  • اشک چشم
  • عرق بدن
  • پوست چرب یا مختلط
  • کرم ها و لوسیون های صورت مخصوصاً نوع روغنی
  • کرم های ضد آفتاب (حتی آنهایی که برچسب بدون روغن دارند فقط به روغنی اشاره دارند که باعث آکنه می شود)
  • روغن ها و سرم های صورت

حتی اگر از تمام محصولات مراقبت از پوست و آرایش چشم پوشی کنید، ممکن است ریمل ضدآب را لکه دار یا در حال جمع کردن مژه ببینید. شما می توانید روز خود را بدون گریه یا آب انداختن چشمان خود سپری کنید اما بازهم ریمل شما همیشه در خطر لکه شدن است. حتی اگر برچسب “ضد آب” داشته باشد شما نمی توانید جلوی عرق طبیعی و منافذ صورت و دور چشم را بگیرید. برای عملکرد بهتر می توانید ریمل هایی که ضد آب و ضد تعریق هستند را تهیه کنید مانند ریمل ضد آب و ضد تعریق دابل ولوم گابرینی.

نحوه پاک کردن ریمل ضد آب

نحوه پاک کردن ریمل ضد آب

 

5/5 - (9 امتیاز)

به این مطلب امتیاز دهید


هفت رژ

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

*** لطفا تجربیات خود را با کاربران هفت رژ به اشتراک بگذارید 😍🙏🏻 ***

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *