درمان سریع ریزش مو با روش های خانگی
ریزش مو با روش درمان خانگی

درمان سریع ریزش مو با روش های خانگی ، ❤️هفت رژ

زمان مطالعه این مطلب: 5 دقیقه

درمان ریزش مو خانگی : ریزش مو می تواند سر یا کل بدن را تحت تاثیر قرار دهد و به صورت موقت یا دائم است. این مسئله می تواند به دلایل مختلفی بروز پیدا کند که برخی از آنها شامل وراثت، تغییرات هورمونی، شرایط پزشکی یا بخشی طبیعی از افزایش سن است. لازم به ذکر است که ریزش مو در مردان شایع تر است. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید در هفت رژ

با توجه به دلایل متفاوت ریزش مو ممکن است که به طریق مختلف ظاهر شود؛ ممکن است به طور ناگهانی مو ریزش پیدا کند یا به طور تدریجی پوست سر یا کل بدن را تحت تاثیر قرار دهد که شما می توانید با روش های مختلف اعم از درمان ریزش مو با روش خانگی برای رفع این مشکل اقدام کنید.

علائم و نشانه های ریزش مو

عقب نشینی خط مو

که این شایع ترین نوع ریزش مو است و با افزایش سن افراد را تحت تاثیر قرار می دهد. در مردان، موها اغلب در خط موی پیشانی شروع به عقب نشینی می کنند. در زنان معمولاً قسمتی از موها ریزش پیدا می کنند. یک الگوی رایج ریزش مو در زنان مسن تر، عقب نشینی خط مو (آلوپسی فیبروزان پیشانی) است.

درمان ریزش مو خانگی

نقاط طاس دایره ای یا تکه تکه ای

برخی از افراد به صورت نقاط طاسی دایره‌ای یا تکه‌ای روی پوست سر، ریش یا ابرو موهای خود را از دست می‌دهند. در این مورد پوست شما ممکن است قبل از ریزش مو دچار خارش یا درد شود.

ریزش موی تمام بدن

برخی از شرایط و درمان‌های پزشکی، مانند شیمی‌درمانی برای سرطان، می‌تواند منجر به ریزش مو در سراسر بدن شود. در چنین مواردی موها کم کم رشد می کنند.

تکه های پوسته ریزی که روی پوست سر پخش می شوند

این نشانه کرم حلقوی است. ممکن است با موهای شکسته، قرمزی، تورم و گاهی تراوش همراه باشد.

چرب شدن پوست و موی سر

چربی پوست سر می تواند ارثی باشد یا با توجه به عوامل محیطی پدید بیاید. در هر صورت موجب ریزش شدید مو می شود و می تواند یکی از عوامل و نشانه موثر در ریزش مو باشد.

درمان سریع ریزش مو در خانه

با موهایتان ملایم باشید. هنگام برس زدن و شانه کردن مو از گیره گیر استفاده کنید تا موهایتان کشیده نشود. شانه های دندانه پهن یکی گزینه مناسب برای کنده نشدن مو هنگام شانه کردن است.

برای صاف یا فر کردن مو از روش های خشن مانند اتومو داغ، نزدیک کردن سشوار به مو و مواردی از این قبیل خودداری کنید یا قبل از برخورد آنها با مو از روغن مخصوص یا محصولات ضد حرارت مو استفاده کنید تا موهایتان شکسته نشود و ریزش پیدا نکند.

اگر دارو یا مکملی برایتان تجویز می شود حتما از پزشکتان بپرسید که داروها موجب ریزش مو می شوند یا خیر. سیگار کشیدن هم موجب ریزش مو می شود، سعی کنید مصرف سیگار را کم کنید.

اگر از ریزش مداوم موهای خود یا فرزندتان مضطرب هستید بهتر است که به پزشک مراجعه کنید. به خانمهایی که دچار عقب نشینی خط مو هستند توصیه می شود قبل اینکه بیشتر شود بهتر است که برای درمان زودهنگام اقدام کنید تا از طاسی دائمی قابل توجه جلوگیری شود.

درمان ریزش مو خانگی

درمان ریزش مو خانگی

 

همچنین اگر هنگام شانه کردن و شستن موهای خود یا فرزندتان متوجه ریزش موی ناگهانی یا تکه ای بیشتر از حد معمول شدید درمان را شروع کنید زیرا ریزش ناگهانی مو نشانه یک بیماری زمینه ای است که نیاز به درمان دارد.

بهترین درمان ریزش مو زنان و مردان

برای درمان ریزش مو جدا از مراجعه به پزشک می توان از روش های خانگی درمانی ریزش مو استفاده کرد. در ادامه چند روش درمان خانگی ریزش مو را برایتان توضیج خواهیم داد.

  • مصرف ویتامین

اگر میزان ویتامین و پروتئین بدن کم باشد تاثیر مستقیم بر رشد مو خواهد گذاشت و در نهایت این کمبود ویتامین سبب ریزش مو می شود. در صورت ریزش مو شروع به مصرف میوه و پروتئین کنید تا به مرور ساقه های موی شما تقویت گردد. همچنین می توانید در کنار غذا مولتی ویتامین هم مصرف کنید.(مصرف مولتی ویتامین باید زیر نظر پزشک باشد).

  • ماساژ سر

روزانه به آرامی پوست سرتان را ماساژ دهید به طوریکه انگشتتان را روی سر لمس کنید. یا می توانید از دستگاه های ماساژور استفاده نمایید. ماساژ سر باعث می شود که ریشه مو تحریک و تقویت شود. اگر این کار هرروز تکرار شود جدا از آرام کردن ذهنتان موجب افزایش کمک به رشد مو جلوگیری از ریزش مو می شود. اما اگر موهای چربی دارید سعی کنید آرام ماساژ دهید زیرا موهای چرب به راحتی از سر کنده می شود. برای کنترل چربی مو و جلوگیری از ریزش آن می توانید از شامپو بدون سولفات هیرواتر کامان مناسب موهای چرب و شامپو بدون سولفات لافارر استفاده کنید.

درمان ریزش مو خانگی

درمان ریزش مو خانگی

 

درمان ریزش مو هورمونی در زنان

آب پیاز و زنجبیل

با توجه به آزمایشی که بسیاری از محققین انجام داده اند به این نتیجه رسیدند که پیاز به دلیل دارا بودن خواص زیاد موجب تحریک مو شده و به رشد و تقویت آن کمک می کند. حال ترکیب آن با زنجبیل به طور معجزه آسایی پوست سر را تقویت می کند. زنجبیل دارای خاصیت ضد التهابی است و ترکیب آن با پیاز باعث می شود گردش خون در پوست سر افزایش پیدا کرده و در نهایت به رویش مجدد مو کمک خواهد کرد.

درمان ریزش مو با آب پیاز و زنجبیل

استفاده از حنا

از زمانهای قدیم استفاده از حنا بین ایرانیان مرسوم بوده و تا به امروزه ادامه دارد. حنا یک گیاه دارویی است که جدا از رنگ کردن مو پوست سر را ضخیم و مقاوم می کند. این گیاه برای ساقه مو مناسب است و اگر نمی خواهید موهایتان رنگ حنا بگیرد می توانید نمونه های بی رنگ آن را از عطاری تهیه کنید. حنا با رطوبت رسانی به پوست باعث می شود موهای شما خشک نشود و ریزش نگیرد.

آب برنج

استفاده از آب برنج برای رشد موی سر در آسیای شرقی مانند کشور کره جنوبی و چین بسیار مرسوم است. برنج موهای سر را مرطوب و می کند و گردش خون را در سر افزایش می دهد. برای درمان ریزش مو به روش خانگی می توانید قبل از حمام آب برنج را به سرتان بمالید و بعد از گذشت نیم ساعت آن را بشویید. برای اطلاعات بیشتر مقاله تقویت پوست و مو با آب برنج را مطالعه کنید.

ژل آلوئه ورا

آلوئه ورا حاوی ویتامین A، C و E است جدا از مرطوب کردن پوست سر سبب رشد سلول های سالم آن می شود. این گیاه به عنوان یک مرطوب کننده طبیعی مو شناخته می شود و از خشک شدن پوست سر پیشگیری می کند. وجود ویتامین سی در ژل آلوئه ورا به خون رسانی پوست سر کمک می کند و تاثیری بی نظیری در رشد و تقویت مو دارد. استفاده مداوم از این گیاه موجب درمان ریزش موهایتان خواهد شد.

درمان ریزش مو خانگی

درمان ریزش مو خانگی

 

شما عزیزان در کنار این روش های درمان خانگی ریزش موی سر می توانید از شامپو های جلوگیری ریزش مو و کنترل چربی مو استفاده کنید. همانطور که گفته شد چربی موها و پوست یکی از عوامل مهم در ریزش مو است و با کنترل چربی مو می توانید تا حد زیادی از ریزش موهایتان جلوگیری نمایید.

5/5 - (4 امتیاز)

به این مطلب امتیاز دهید


هفت رژ

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

*** لطفا تجربیات خود را با کاربران هفت رژ به اشتراک بگذارید 😍🙏🏻 ***

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *