فرق تینت لب و بالم لب ، تینت لب بهتره یا بالم لب؟ تفاوت ها و شباهت ها
فرق تینت لب و بالم لب

فرق تینت لب و بالم لب ❤️ هفت رژ

زمان مطالعه این مطلب: 5 دقیقه

فرق تینت لب و بالم لب : تینت لب و بالم لب دارای تفاوت هایی با یکدیگر هستند و هرکدام از آنها ویژگی های مختلفی را شامل می شوند. این دو محصول جدا از تفاوت یکسری شباهت هایی با یکدیگر دارند. در ادامه به طور جزئی تر به تفاوت و شباهت های تینت و بالم لب خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید در هفت رژ

تینت لب چیست؟

تینت لب یک محصول آرایشی است که برای رنگ کردن لب ها یا گونه ها برای مدت زمان مشخصی استفاده می شود. بسیاری از این محصولات به صورت مایع و رقیق هستند. تینت برای رنگ آمیزی لب ساخته شده و بنابراین ماندگاری بالایی دارد. اما یکی از عیب های تینت لب این است که به راحتی لب ها را خشک می کند. بنابراین در حال حاضر بسیاری از محصولات مایع مانند براق کننده لب برای جبران خشکی روانه بازار شده اند. البته لازم است اشاره کنیم که تینت لب هایی روانه بازار شده اند که از خاصیت مرطوب کنندگی هم برخوردار هستند.

در واقع، tint کلمه اشتباهی است. تینت لب یک کلمه انگلیسی است که تقریباً منحصراً در کره استفاده می شود. اگر رنگ لب را در گوگل جستجو کنید، ۹۰ درصد محصولات شرکت های کره ای ظاهر می شوند و بقیه وب سایت های خارج از کشور نیز آرایش لب کره ای را نشان می دهند. اگر می خواهید تینت لب را در خارج از کشور بخرید، باید لکه لب کرم/مایع یا لاک لب را جستجو کنید.

فرق تینت لب و بالم لب

فرق تینت لب و بالم لب

 

تینت لب کره ای اصل

خرید تینت لب اتود هاوس اصل

آیا تینت لب برای استفاده روزانه مناسب است؟

ساختار تینت لب به گونه ای است که به سرعت جذب می شود و رنگ دهی بالایی دارد. در طول روز ممکن است رژ لب هایتان با خوردن و نوشیدن به سرعت پاک شود و مجبور شوید آن را مجدد ترمیم کنید. اما تینت لب به دلیل ماندگاری بالایی که دارد چندین ساعت روی لب هایتان می ماند و حتی با غذا خوردن هم پاک نمی شود. قبل از رفتن به سرکار یا دانشگاه می توانید تینت بزنید و دیگر نیازی نیست که وقت خود را برای ترمیم و رنگ دهی مجدد به لب هدر بدهید.

بالم لب چیست؟

این محصول برای رطوبت رسانی و محافظت از لب استفاده می شود. بالم لب ها مدل های مختلفی دارند و با توجه به فرمولاسیون می توانند عطری یا طعم دار باند. این نمونه به طور شگفت آوری ترک خوردگی های لب را ترمیم می کند. معمولا برای تولید بالم لب از عصاره و روغن های گیاهی استفاده می کنند که خواص ترمیم کنندگی و آبرسانی دارند.

پوست لب ممکن است به دلیل کمبود آب، قرار گرفتن در معرض باد، ژنتیک، آب و هوای نامناسب و همچنین استفاده از رژ لب های نا مرغوب خشک بشود و ترک بخورد. با وجود بالم لب می توانید رطوبت را به لب های خود بازگردانید و این خشکی را درمان کنید.

فرق تینت لب و بالم لب

فرق تینت لب و بالم لب

 

برای اینکه استفاده درست از تینت لب را یاد بگیرید مقاله استفاده از تینت لب و گونه را مطالعه کنید.

بهترین برند تینت لب خارجی

بهترین برند تینت لب خارجی

تینت لب اتود هاوس اصل مدل Water Tint

آیا بالم لب برای استفاده روزانه مناسب است؟

همانطور که اشاره کردیم مهم ترین کاربرد بالم لب مرطوب کردن لب های خشک است. البته این به این منظور نیست که بالم لب را فقط در صورتی می توانید استفاده کنید که لبتان خشک باشد؛خیر. شما عزیزان می توانید برای جلوگیری از خشک شدن لب خود از بالم استفاده کنید. یکی از مراحلی که در روتین مراقبت از لب باید طی شود استفاده از بالم لب است.

اگر در طول روز لبتان مداوم خشک می شود و یا آب و هوایی که در آن زندگی می کنید نامناسب است حتما روزانه از بالم لب استفاده کنید. چندین بار استفاده از بالم در طول روز مانعی ندارد و هرگاه که روی لبتان احساس خشکی می کنید می توانید بالم بزنید.

تفاوت تینت لب و بالم لب

این دو محصول از جنبه های مختلف دارای تفاوت هایی هستند که شامل موارد زیر می باشند:

  • رنگ: بالم لب بدون رنگ است و صرفا برای مرطوب سازی لب استفاده می شود اما تینت لب همانطور که از نامش پیداست رنگی بوده و کاملا با بالم متفاوت می باشد.
  • ماندگاری: تینت لب ماندگاری بیشتری نسبت به بالم دارد و رنگ آن تا مدت زمان طولانی روی لب باقی می ماند. درست است که بالم لب رنگ ندارد اما اگر لبتان خیلی خشک باشد همان مرطوب کنندگی هم به سرعت جذب پوست می شود و ممکن است لازم باشد دوباره آن را تمدید کنید. بالم لب به عنوان یک مرطوب کننده دائمی لب نیست و نیاز به ترمیم مجدد دارد.
  • رطوبت رسانی: اکثر تینت های لب باعث خشک شدن لب می شوند و نیاز است که بعد از زدن تینت حتما از یک براق کننده حاوی آبرسان یا مرطوب کننده استفاده کنید اما ساختار بالم لب طوری است که لب را نرم و مرطوب می کند.
فرق تینت لب و بالم لب

فرق تینت لب و بالم لب

 

شباهت های تینت لب و بالم لب

تینت لب و بالم لب شباهت های زیادی ندارند و چند شباهت کوچک با یکدیگر هستند که به آن اشاره خواهیم کرد.

عطری هستند

اگر از بالم و تینت لب استفاده کرده باشید متوجه میشوید که این محصولات رایحه خاصی دارند. بالم ها معمولا رایحه گیاهی دارند. در فرمولاسیون تینت لب بیشتر از رایحه های میوه ای مانند توت فرنگی و پرتقال استفاده می شوند.

طعم دار هستند

طعم دار بودن تینت و بالم لب به این معنا نیست که آنها خوردنی هستند اما به دلیل استفاده از عصاره های میوه و گیاهی وقتی آن را روی لب هایتان می زنید طعم آن میوه یا گیاه حس می شود.

فرق تینت لب و بالم لب

امیدواریم که با تفاوت و شباهت های این دو محصول به خوبی آشنا شده باشید و بتوانید با آگاهی کامل آنها را تهیه کنید. لازم به ذکر است که با توجه به تفاوت هایی که بالم و تینت لب با یکدیگر دارند ضروری است که هردوی آنها را در کیت آرایشی خود داشته باشید.

5/5 - (16 امتیاز)

به این مطلب امتیاز دهید


هفت رژ

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

*** لطفا تجربیات خود را با کاربران هفت رژ به اشتراک بگذارید 😍🙏🏻 ***

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *