هر چند وقت یکبار باید موها را کوتاه کرد؟
بهترین زمان کوتاهی مو

بهترین زمان کوتاهی مو | هفت رژ ✔️ بزرگترین مجله زیبایی و آرایشی و فروشگاه آنلاین ❤️

زمان مطالعه این مطلب: 3 دقیقه

بهترین زمان کوتاهی مو : بعضی از زن ها ، اگرچه هفته ای یکبار موهای خودشان را کوتاه‌ می کنند . بعضی دیگر سالی یکبار و احتمالا هم چند سال یکبار ! برای داشتن موهایی بدون مشکل ، قوی و بلند‌ ، الزاماً باید به شکل‌ مرتب موهای خویش را کوتاه‌ بکنید . مو از پروتئین به صورت کراتین درآمده درست‌ شده‌ است‌ و مانند تمام بخش های بدن‌ ، در اثر‌ سپری شدن زمان‌ ، فرسوده‌ می گردد. کوتاه‌ نمودن مرتب موها ، برای داشتن موهایی با جلوه‌ قشنگ ، خیلی ضروری و الزامی خواهد بود . با دقت به مدل‌ مو ، جنس مو و قطر مو ، کارهایی برای کوتاه‌ نمودن آن وجود خواهد داشت .در امتداد ، به این مبحث خواهیم پرداخت با ما همراه باشید در هفت رژ

برای تسریع در رشد‌ موها ، چند وقت‌ یکبار بایستی آن را کوتاه‌ کنیم ؟

هر ۶ تا ۸ هفته یکبار . شاید عجیب به نظر برسد که برای بلند‌شدن‌ موها ، الزاماً باید آن را کوتاه‌ کنیم . اگر چه بایستی توجه کنید که با کوتاه‌ نمودن مرتب نوک‌ موها ، از ساخت موخوره پیشگیری می نمائید . با افزوده شدن موخوره در طول موها ، ساقه‌ مو نازک‌ و خشک خواهد شد و با سپری شدن زمان‌ ، خرد‌ می شود و می ریزد . درصورتی‌که موخوره روی موها ایجاد گردد ، اصلاً روشی برای ترمیم‌ آن وجود نخواهد داشت و ناگزیر الزاماً باید میزان زیاد‌ تری از موها را کوتاه‌ نمائید . درصورتی‌که موهای خیلی ضعیف‌ و نازک‌ یا بی‌اندازه خشک و زبری‌ دارید یا خیلی از رنگ مو و اتوی مو بکارگیری می نمائید ، بایستی فاصله‌ میان کوتاه نمودن نوک‌ موهایتان ، کمتر‌ از‌ ۶ هفته باشد‌ .چون این نوع موها ، زیادتر در معرض‌ موخوره ، شکستگی و صدمه هستند.

بهترین زمان کوتاهی مو

بهترین زمان کوتاهی مو

 

علایمی که نشان‌ می دهند حتما باید موهایتان را کوتاه‌ نمائید

علائم اخطار دهنده ای وجود دارد که به شما گفته می شود حتما باید موهایتان را کوتاه‌ نمائید .فرقی هم نمی کند‌ که موهایتان بلند‌ ، کوتاه‌ ، فر یا لخت است . اگرچه پیشنهاد می‌شود‌ پیش از اینکه این علائم در موهایتان پدیدار گردد ، نوک‌ موهایتان را کوتاه‌ بکنید . چون پیدایش این نشانه ها ، یعنی موهایتان به اندازه زیادی صدمه دیده است . چنانچه پیش از ظهور این عوارض‌ به موهای خودتان رسیدگی‌ نمائید ، پیوسته موهایی بدون مشکل ، درخشنده و قشنگ خواهید داشت :

✔️ ظهور موخوره

✔️ گره خوردن‌ موها و مارپیچی شکل‌ گردیدن نوک‌ مو

✔️ چسبنده و ژله ای گردیدن نوک‌ موها

✔️ از میان رفتن‌ فر عادی مو

✔️ چند شاخه‌ گشتن نوک‌ موها

✔️ پیشرفت موخوره در طول ساقه‌ مو

هر چقدر به موهایتان رسیدگی کنید، حداکثر تایمی که قادر خواهید بود برای کوتاه‌ نمودن نوک‌ آنها صبر نمائید ، ۶ ماه می باشد .چون پس از سپری شدن این زمان، موها مقید موخوره می گردند .

بهترین زمان کوتاهی مو

بهترین زمان کوتاهی مو

 

چه وقتی بایستی نوک‌ موهای کوتاه‌ را قیچی‌ نمود ؟

هر ۲ تا ۴ هفته یکبار . موی کوتاه‌ ، بایستی به صورت مرتب قیچی گردد تا آراستگی خودش را حفظ‌ نماید . تا ۲ هفته ، موی کوتاه‌ ، جلوه‌ طبیعی‌ خودش را حفظ‌ می نماید اما پس از ۴ هفته ، آغاز به بلند‌شدن‌ بیشتر از حد می‌کند‌ و زیبایی خودش را از دست می دهد‌ .

چه موقعی بایستی نوک‌ موهای نیمه‌ بلند‌ را قیچی‌ نمود ؟

هر ۸ تا ۱۲ هفته یکبار . موهای نیمه‌ بلند‌ ، اکثراً زودتر‌ از‌ حالت مرتب خارج‌ می گردند . این مدل‌ موها ، هنگامی ظاهر زیبایی دارند که زیر موها ، وضعیت مرتبی داشته باشند .

چه وقتی بایستی نوک‌ موهای بلند‌ را قیچی‌ نمود ؟

هر ۶ ماه یکبار . موهای بلند‌ ، احتیاج کمتری به کوتاه‌ نمودن نوک‌ دارند . برای اینکه طول موها ، بلندتر گردد ، الزاماً باید دیرتر مبادرت به چیدن‌ نوک‌ آنها نمود .با این حال‌ دقت داشته باشید که هرچه طول مو زیادتر می‌شود‌ بخش نوک‌ مو‌ها بیشتر در معرض آسیب قرار می گیرد . ازاین‌رو هر وقت احساس کردید موها زیادتر از حد مقید گره خوردگی‌ می شوند‌ یا نوک‌ موها چند شاخه شده است ، سریعا بایستی بخش پایانی موها را با قیچی کوتاه‌ نمائید . در بیشتر موارد موهای کم پشت‌ ، سریع تر از‌ موهای پرپشت‌ احتیاج به کوتاه‌ شدن‌ دارند .

5/5 - (27 امتیاز)

به این مطلب امتیاز دهید


هفت رژ

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

*** لطفا تجربیات خود را با کاربران هفت رژ به اشتراک بگذارید 😍🙏🏻 ***

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *