از بین بردن چربی بینی در خانه
از بین بردن چربی بینی در خانه

از بین بردن چربی بینی در خانه ❤️ هفت رژ

زمان مطالعه این مطلب: 4 دقیقه

از بین بردن چربی بینی در خانه : یکی از مشکلات رایج بین افراد چرب بودن بینی است. اگر پوستتان چرب است، ممکن است بینی شما چربی زیادی تولید کند چون منافذ روی بینی بزرگتر از منافذ دیگر نقاط صورت است. در ادامه روشهایی برای از بین بردن چربی روی بینی خدمتتان ارائه خواهیم داد. با ما همراه باشید در هفت رژ

علت چرب شدن روی بینی

چربی بینی زمانی بروز می دهد که غدد چربی موجود روی بینی اقدام به تولید بیش از حد سبوم کند. سبوم یک روغن طبیعی است که از پوست محافظت می کند. این مشکل می تواند به دلایل مختلفی اعم از ژنتیک، آب و هوا، تغذیه و سبک زندگی بروز پیدا کند. برای مثال در هوای گرم و شرجی تعریق بدن افزایش پیدا کند و باعث می شود که صورت بیش از حد سبوم تولید کند. خوردن غذاهای چرب هم بی تاثیر نیست و می تواند یکی از دلایل چرب شدن صورتتان باشد.

درمان چربی روی بینی

در ادامه به چند روش جهت کاهش چربی روی بینی خدمتتان ارائه خواهیم داد:

از لوازم آرایش مخصوص پوست چرب استفاده کنید

هنگام خرید کرم پودر و فونداسیون و همچنین دیگر لوازم آرایشی، محصولی را انتخاب کنید که مخصوص پوست خودتان باشد. لوازم آرایش هایی که مخصوص پوست چرب هستند معمولا فاقد چربی بوده و سبب مسدود شدن منافذ پوست نمی شوند. استفاده لوازم آرایش نامناسب مانند محصولاتی که برای پوست های خشک هستند می تواند به مرور تولید چربی را افزایش دهد بینی را چرب و براق کند.

از بین بردن چربی بینی در خانه

از بین بردن چربی بینی در خانه

 

حداقل دو بار در روز صورت خود را بشویید

برای پاک کردن آرایش، کثیفی و چربی اضافی از روی بینی، روتینی برای شستن صورت خود در صبح و قبل از خواب ایجاد کنید. سعی کنید صورتتان را به آرامی شستشو دهید و به هیچ وجه از آب گرم استفاده نکنید.

از مرطوب کننده استفاده کنید

بعد از اینکه صورتتان را شستید از یک مرطوب کننده ای که روغن ندارد استفاده کنید. این کار باعث هیدراته شدن بینی می شود و چربی پوست بینی را کنترل می کند. سعی کنید مرطوب کننده هایی را تهیه نمایید که روغن بلغور و جو دوسر دارند زیرا این نوع مواد جذب کننده هستند.

صورت خود را لایه برداری کنید

لایه برداری با از بین بردن سلول های مرده پوست به محصولات مراقبت از پوست شما اجازه می دهد تا راحت تر و با سرعت بیشتری به پوستتان جذب شوند. لایه برداری پوستتان را کامل تمیز و عاری از هرگونه آلودگی می کند. هنگامی که پوستتان را با روش خانگی یا با استفاده از کرم های مخصوص لایه برداری می کنید کثیفی و همچنین مواد آرایشی که روی صورت و بینی شما باقی مانده و موجب چرب شدن آن می شود از پوست جدا می گردد.

به دنبال ضد آفتاب غیر کومدون زا باشید

کرم ضد آفتاب از پوست شما در برابر آسیب های خورشید محافظت می کند و خطر ابتلا به سرطان را کاهش می دهد، اما برخی از ضد آفتاب ها حاوی روغن نیز هستند و این محصولات می توانند منافذ را مسدود کرده و بینی شما را چرب کنند. به دنبال ضد آفتاب های غیر کومدون زا باشید که منافذ شما را مسدود نمی کنند.

مراقب رژیم غذایی خود باشید

از بین بردن چربی بینی در خانه

از بین بردن چربی بینی در خانه

 

رژیم غذایی شما تاثیر خیلی مهمی روی پوستتان دارد، مخصوصا اگر غذای تند می خورید. این نوع غذاها باعث گشاد شدن رگ خونی می شوند و تعریق را تحریک می کنند. سعی کنید یکبار در هفته غذاهای تند بخورید.

از پرایمر بدون روغن استفاده کنید

پرایمر یک محصول است که به صورت کرمی یا ژل روانه بازار می شود و صورت را صاف و یکدست می کند تا کرم پودر یا فونداسیون به خوبی روی صورت بنشیند. همچنین پرایمر چربی های روی پوست را تا حدودی جذب می کند و ظاهر منافذ باز را تا حد امکان می بندد و با زدن کرم پودر منافذ باز روی پوست و بینی قابل دید نیستند.

خرید پرایمر گابرینی اصل

هیدراته بمانید

اگر پوستتان هیدراته باشد می تواند از تولید بیش از اندازه سبوم جلوگیری کند. وقتی که پوستتان خشک باشد غدد شما سعی می کند چربی بیشتری تولید کند. سعی کنید مقدار بیشتری آب بنوشید.

ماسک عسل را امتحان کنید

شاید بدانید که عسل از خاصیت ضد باکتریایی و ضد عفونی کنندگی برخوردار است. این خواص بی نظیر می توانند موجب پاکسازی آکنه شوند و چربی بینی را کنترل کنند. عسل خام را روی بینی خود ماساژ دهید. صبر کنید ده دقیقه روی بینی شما بماند و بعد بشویید.

از بین بردن چربی بینی در خانه

از بین بردن چربی بینی در خانه

 

جلوگیری از چرب شدن بینی

در اینجا چند نکته برای جلوگیری از تولید سبوم اضافی در بینی وجود دارد:

  • مصرف غذاهای تند را محدود کنید.
  • آرایش سنگین نزنید و قبل از خواب آرایش را پاک کنید.
  • آرایش بدون روغن را انتخاب کنید که روغن اضافی به صورت شما اضافه نکند.
  • صورت خود را لمس نکنید این می تواند روغن را از دستان شما به بینی شما پخش کند.
  • برای از بین بردن سلول های مرده پوست و جلوگیری از خشکی پوست خود را لایه برداری کنید.
  • هر روز صورت خود را با یک پاک کننده ملایم بشویید. چند بار در هفته از ماسک خاک رس استفاده کنید.
  • از محصولات مراقبت از پوست خشن و معطر که رطوبت طبیعی صورت را از بین می برند، خودداری کنید.
  • بعد از شستن صورت از مرطوب کننده و تونر استفاده کنید تا آبرسانی بیشتری داشته باشد و ظاهر منافذ را به حداقل برساند.
5/5 - (10 امتیاز)

به این مطلب امتیاز دهید


هفت رژ

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

*** لطفا تجربیات خود را با کاربران هفت رژ به اشتراک بگذارید 😍🙏🏻 ***

1 نظر در حال حاضر

  1. سلام ممنون از مقاله مفیدتون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *