روش صحیح استفاده از ضد آفتاب
روش صحیح استفاده از ضد آفتاب

روش صحیح استفاده از ضد آفتاب ، ❤️ هفت رژ

زمان مطالعه این مطلب: 5 دقیقه

روش صحیح استفاده از ضد آفتاب : همانطور که مطلع هستید پوست نسبت به اشعه خورشید بسیار حساس بوده و قرار گرفتن طولانی مدت در معرض نور خورشید می توانید پوست آسیب برساند. برای اینکه از پوست خود در برابر اشعه های مضر خورشید محافظت کنیم حتما باید از ضد آفتاب استفاده نماییم. ضد آفتاب باید به درستی استفاده شود تا آن تاثیرات لازم را روی پوست بگذارد. در ادامه توضیحاتی در رابطه با روش صحیح استفاده از ضد آفتاب خدمتتان ارائه خواهیم داد. با ما همراه باشید در هفت رژ

روش درست استفاده از ضد آفتاب

کرم ضد آفتابی را انتخاب کنید که دارای SPF 30 یا بالاتر باشد در برابر آب مقاوم باشد و پوششی با طیف وسیع (اشعه UVA و UVB) ارائه دهد. وقتی این ضد آفتاب نیز یک ضد آفتاب رنگی با اکسید آهن باشد، بهتر است از پوست خود در برابر ایجاد لکه های تیره محافظت کنید. اکسید آهن از پوست شما در برابر نور مرئی خورشید محافظت می کند.

قبل از بیرون رفتن از خانه ضد آفتاب بزنید

تقریباً ۱۵ دقیقه طول می کشد تا پوست شما ضد آفتاب را جذب کند و از شما محافظت کند. اگر برای استفاده از کرم ضد آفتاب تا زمانی که زیر نور خورشید قرار بگیرید صبر کنید، پوست شما محافظت نشده است و ممکن است بسوزد.

از ضد آفتاب به اندازه کافی استفاده کنید

بیشتر بزرگسالان به حدود ۱ اونس – یا به اندازه کافی برای پر کردن یک لیوان شات – برای پوشاندن کامل بدن خود نیاز دارند. کرم ضد آفتاب را کاملا به پوست خود بمالید.

روش صحیح استفاده از ضد آفتاب

روش صحیح استفاده از ضد آفتاب

 

کرم ضد آفتاب را روی تمام پوستی که با لباس پوشانده نشده است بمالید

گردن، صورت، گوش ها، بالای پاها و پاهای خود را به خاطر بسپارید. برای مناطقی مانند کمرتان که دسترسی به آن سخت است، از کسی بخواهید که به شما کمک کند یا از اسپری ضد آفتاب استفاده کنید. اگر موهای نازکی دارید، روی پوست سر خود ضد آفتاب بزنید یا از کلاه لبه پهن استفاده کنید. برای محافظت از لب های خود، از یک بالم لب با SPF حداقل ۳۰ استفاده کنید.

محافظت در خارج از منزل

کرم ضد آفتاب را هر دو ساعت یکبار و بلافاصله پس از شنا یا تعریق دوباره استفاده کنید. افرادی که دچار آفتاب سوختگی میشوند معمولاً به این دلیل است که از ضد آفتاب بسیار کم استفاده میکنند و حتی از ضد آفتاب تاریخ مصرف گذشته استفاده میکنند.

همیشه ضد آفتاب بزنید

پوست شما هر بار که بیرون می روید، حتی در روزهای ابری و در زمستان، در معرض اشعه های مضر UV خورشید قرار می گیرد. بنابراین چه در تعطیلات هستید و چه در محله خود پیاده روی سریع دارید، به یاد داشته باشید که از کرم ضد آفتاب استفاده کنید.

اگر احساس می کنید پوست آسیب دیده در اثر نور خورشید ایجاد شده است، یک متخصص پوست می تواند پوست شما را معاینه کرده و توصیه هایی برای شما ارائه دهد. هیچ کس پوست شما را بهتر از یک متخصص پوست که دارای مجوز هیئت مدیره است نمی شناسد. برای پیدا کردن یک متخصص پوست، به یافتن یک متخصص پوست بروید.

چه ضد آفتابی بخرم ؟

برای استفاده روزانه سعی کنید ضد آفتابی خریداری کنید که حداقل SPF30 باشد. اما توجه کنید که آن را باید به اندازه کافی روی تمامی قسمت های مدنظر بمالید. برخی از افراد برا این باور هستند که حتی استفاده خیلی کم از ضد آفتاب می تواند از پوست آنها در برابر نور خورشید محافظت کند اما لازم است اشاره کنیم که پوست برای آسیب ندیدن به مقدار بیشتری از ضد آفتاب با SPF30 نیاز دارد.

اگر تایم بیشتری را در معرض نور خورشید هستید بهتر است که از یک ضد آفتاب قوی تر استفاده کنید زیرا ضد آفتاب با SPF30 برای زمان هایی که زیاد زیر نور خورشید هستید مناسب نیست. اگر یک ضد آفتاب قوی می خواهید می توانید آن را با SPF60 یا بیشتر انتخاب کنید. این نوع از ضد آفتاب را اگر به مقدار کمی هم روی پوست بمالید از پوستتان محافظت خواهد کرد.

خرید کرم ضد آفتاب اسپات گارد مای ۴ کاره SPF50 از فروشگاه هفت رژ

روش صحیح استفاده از ضد آفتاب

روش صحیح استفاده از ضد آفتاب

 

کرم ضد آفتاب قبل یا بعد از آرایش

تا زمانی که کرم ضد آفتاب شما حداقل SPF 30 دارد فرقی نمی کند که آن را قبل یا بعد از محصولات دیگر استفاده کنید. اما بهتر است که قبل از آرایش از ضد آفتاب استفاده کنید. همچنین برای آرایش می توانید از ضد آفتاب های رنگی استفاده کنید تا دیگر نیازی به استفاده از کرم پودر نباشد.

تمدید ضد آفتاب هر چند ساعت ؟ نیاز به استفاده مجدد از ضد آفتاب در طول روز

بهتر است که کرم ضد آفتاب هر دو ساعت یکبار استفاده شود مخصوصا بعد از قرار گرفتن در آفتاب، شنا و یا تعریق.

اگر در محیط بسته یا داخل خانه کار میکنید و دور از پنجره هستید نیاز به استفاده دوباره نیست اما حواستان باشد که اگر روزی چند بار از خانه بیرون می روید بهتر است که ضد آفتاب خود را تمدید کنید. حتی یک قدم زدن کوتاه هم می تواند پوست شما را تحدید به سوختگی کنید.

لازم به ذکر است که هیچ ضد آفتابی کامل نیست. برای بیرون رفتن از خانه از کلاه لبه پهن و عینک آفتابی استفاده کنید و تا حد امکان از زیر سایه عبور کنید و راه بروید.

SPF چیست؟

اس پی اف مخفف Sun protection factor است که به معنی فاکتور محافظت از خورشید می باشد. این فاکتور نشان می دهد که کرم ضد آفتاب تا چه حد در برابر یک بخشی از اشعه ما وراء بنفش که UVB نام دارد مقاوم است. UVB برای پوست بسیار مضر بوده و سبب بروز آفتاب سوختگی و همچنین سرطان پوست می شود.

دو بخش دیگر در اشعه ما وراء بنفش وجود دارد به نام UVC و UVA که در این بین اشعه UVA بیشترین آسیب را به پوست می رساند. این اشعه به مرور زمان سبب پیری و چروک شدن پوست می شود و به طور جدی به پوست آسیب وارد می کند.

روش صحیح استفاده از ضد آفتاب

روش صحیح استفاده از ضد آفتاب

 

5/5 - (8 امتیاز)

به این مطلب امتیاز دهید


هفت رژ

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

*** لطفا تجربیات خود را با کاربران هفت رژ به اشتراک بگذارید 😍🙏🏻 ***

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *