رنگساژ چیست ، آموزش رنگساژ مو در خانه
آموزش رنگساژ مو در خانه

آموزش رنگساژ مو در خانه ، ❤️هفت رژ

زمان مطالعه این مطلب: 5 دقیقه

آموزش رنگساژ مو در خانه : بسیاری از افراد برای تنوع و یا به دلیل سفید شدن موهایشان اقدام به رنگ کردن آنها می کنند. رنگ مو در دنیای مد تنوع بسیاری دارد و خوشبختانه با پیشرفت و افزایش تنوع محصولات آرایش مو شما می توانید موهای خود را به هر رنگی که دوست دارید در بیاورید.

دکلره مو چیست ؟

دکلره کردن مو یک فرآیند شیمیایی است که شامل پاک کردن رنگدانه (رنگ) از تارهای مو می شود. در طی این فرایند رنگ مو روشن تر می شود.

هر مو دارای سطوح مختلفی از رنگدانه است که دکلره باید از طریق آنها حل شود. نتیجه کلی موهای شما به وضعیت و نوع موهای شما و همچنین تیره بودن رنگ طبیعی شما بستگی دارد.

هر چه مدت زمان دکلره روی موهای شما باقی بماند، رنگدانه بیشتری حل می شود و موهای شما روشن تر می شوند. مو با رنگ‌های بلوند راحت‌تر روشن می شود.
در حالی که موهای تیره تر مشکی یا خرمایی احتمالاً پس از اولین استفاده از دکلره، به رنگ زرد یا حتی یک رنگ قرمز گرم به نظر می‌رسند.

معایب دکلره مو

دکلره فرایند استفاده از مواد شیمیایی قوی برای از بین بردن رنگدانه های طبیعی موهایتان است. این امر باعث روشن تر یا بی رنگ شدن موهایتان می شود. این فرآیند ساختار موهای شما را مختل می کند، زیرا لایه بیرونی محافظ را می شکند و سطح رطوبت مو را کاهش می دهد. دکلره می تواند منجر به خشکی ، شکنندگی و افزایش تخلخل شود. موها را در معرض آسیب ناشی از حالت دادن به گرما و عوامل محیطی قرار دهد.

دکلره می تواند خاصیت ارتجاعی موهای شما را تغییر دهد. همچنین این کار آن را مستعد شکستن می کند و سفید کردن بیش از حد یا استفاده نادرست منجر به آسیب رسیدن به مو می شود. برای محافظت از موهایتان بعد دکلره می توانید از شامپو های مراقبت از مو استفاده کنید.

آموزش رنگساژ مو در خانه

آموزش رنگساژ مو در خانه

 

مزایای دکلره و رنگ کردن مو

هر آدمی برای روحیه خود هم که شده نیاز به تنوع دارد و این تنوع با ایجاد تغییر در ظاهر، آرایش، میکاپ، رنگ لباس و یا رنگ مو می تواند صورت  بگیرد. یکی روشهای ایجاد تنوع برای بانوان رنگ و دکلره کردن موهایشان است. همانطور که می دانید رنگ مو تاثیر خیلی مهمی بر چهره افراد دارد و رنگ کردن آن می تواند تغییر شگفت انگیزی در چهره شما ایجاد کند.

شما با دکلره کردن موهایتان می توانید رنگ موهای دیگر را روی آن امتحان کنید. می توانید انواع رنگ فانتزی را روی موهایتان بگذارید و تنوع را تجربه کنید. اما یک مشکلی که این میان وجود دارد این است که رنگ های فانتزی طولانی مدت نیستند و به سرعت پاک می شوند. یکی از روشهای خوبی که می توان امتحان کرد رنگساژ مو است.

آموزش رنگساژ مو در خانه

آموزش رنگساژ مو در خانه

 

رنگساژ چیست؟

رنگساژ به ترکیبی از رنگ مو می گویند که برای موهای دکلره شده صورت می گیرد. در واقع رنگساژ از رنگ موی عادی بوده و با توجه به یکسری از ترکیبات مورد استفاده قرار می گیرد. رنگساژ مو یک الی دو ماه باقی میماند که با هربار حمام رفتن از رنگ آن کم می شود. بعد از اینکه رنگ آن کم شد می توانید دوباره از همان ترکیبات مجدد موهایتان را رنگساژ کنید.

فرق رنگساژ و رنگ مو

رنگ کردن مو و رنگساژ با هم فرق می کنند و در حالیکه ترکیبات آن تا حدودی شبیه بهم هستند. اما یکی از تفاوت این دو این است که رنگ کردن مو بسیار زمان بر است و مواد رنگ مو هم باید حداقل نیم ساعت روی مو بماند تا کاملا تمام قسمت مو را رنگی کند، اما حداکثر زمانی که لازم است رنگساژ انجام شود نیم ساعت است

از لحاظ ماندگاری رنگساژ نسبت به رنگ مو ماندگاری کمتری دارد. اگر شما موهایتان رنگ کنید تا زمانی که مو رشد کند آن رنگ باقی خواهد ماند اما رنگساژ به مرور زمان و با شستشو کمرنگ می شود.

 

آموزش رنگساژ مو در خانه

آموزش رنگساژ مو در خانه

 

نحوه رنگساژ کردن مو در خانه

رنگساژ با واریاسیون

رنگساژ با واریاسیون تفاوت چندانی با رنگساژ معمولی ندارد. در این مورد به جای رنگ مو اکسیدان و واریاسیون را ترکیب می کنند. بیشتر برای رنگ فانتزی با ماندگاری بالا از این روش استفاده می شود. رنگ های آبی، صورتی و سبز از رنگ های پر استفاده رنگساژ با واریاسیون هستند. ماندگاری این رنگساژ نهایتا یک ماه می باشد.

رنگساژ برای گرفتن زردی مو

رنگساژ موقت

رنگساژ های موقت معمولا به صورت اسپری، موس یا ژل توزیع می شوند. بیشتر روی موهای روشن جواب می دهد اما اگر از پیگمنت بالایی برخوردار باشد بر روی موهای تیره هم تاثیر گذاشته و رنگ آنها را هم نیز تغییر می دهد.

برخی از کودکان دوست دارند که رنگ موهایشان تغییر کند که هفت رژ پیشنهاد می کند از این روش استفاده کنید. برای کودکان محصولاتی را انتخاب کنید که برایشان مضر نباشد و حتما مطمئن شوید که برای کودکان با سنین کم مناسب است. مدت زمان ماندگاری رنگساژ موقت بسیار کم است نهایتا یک هفته بتوانید آن را روی موهایتان داشته باشید، البته این ماندگاری بستگی به نوع رنگساژ دارد.

فرمول رنگساژ موی دکلره شده

رنگساژ واترکالر

رنگساژ واتر کالر حالت رقیق دارد. این رنگساژ با توجه به نوع برند به دو شکل تولید می شود. بعضی از برند ها رنگ موهای قوی را با دو برابر آب به عنوان رنگساژ استفاده می کنند و در آن از اکسیدان هیچ استفاده ای نمی شود. مدل دوم هم ترکیب رنگ مو و اکسیدان است که معروفترین نوع رنگساژ می باشد.

امیدواریم با توجه به توضیحات ارائه شده با انواع رنگساژ آشنا شده باشید.

آموزش رنگساژ مو در خانه

آموزش رنگساژ مو در خانه

 

ساخت رنگساژ با استفاده از رنگ مو

برای ایجاد رنگساژ با استفاده از رنگ مو در منزل، ابتدا بایستی رنگی را انتخاب کنید که یک سایه تاریک‌تر از رنگ دکلره موی شما داشته باشد. سپس مقدار یک چهارم از رنگ موی مورد نظر خود را با ۷۵ میلی‌لیتر اکسیدان شماره ۱ یا ۶ و حجم مساوی آب به هم مخلوط کنید. اطمینان حاصل کنید که غلظت این مخلوط کمتر از غلظت رنگ مو باشد.

سپس با استفاده از برس رنگ مو، مخلوط رنگی را به موهایتان بمالید و آنها را به‌طور کامل تراکم ببخشید. پس از اعمال رنگ، به مدت حدود ۱۵ دقیقه منتظر بمانید و سپس موهایتان را با آب بشویید.

رنگساژ كردن مو با واریاسیون

برای تولید رنگساژ با استفاده از واریاسیون، کافیست مقداری از واریاسیون (که میزان آن به حسب حجم و طول موهای شما متغیر است) را با شامپو مخلوط نموده و به موهای مرطوب خود بمالید. سپس به مدت ۲۰ دقیقه منتظر بمانید و موهایتان را با آب ولرم شستشو دهید.

اگر ریشه موهای شما چند سانتی‌متر رشد کرده است و شما می‌خواهید آنها را تغییر دهید، می‌توانید مقدار مناسبی از واریاسیون را با رنگ دلخواه خود ترکیب کرده و آن را روی موهای خشک اعمال نمایید. پس از حدود ۳۰ الی ۴۵ دقیقه، موهای خود را شسته و ده دقیقه بعد آبکشی کنید.

5/5 - (3 امتیاز)

به این مطلب امتیاز دهید


هفت رژ

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

*** لطفا تجربیات خود را با کاربران هفت رژ به اشتراک بگذارید 😍🙏🏻 ***

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *