کاربردها مزایا و معایب بوتاکس صورت
مزایا و معایب بوتاکس

کاربردها مزایا و معایب بوتاکس صورت | هفت رژ ❤️ بزرگترین وب سایت آموزش آرایشی زیبایی

زمان مطالعه این مطلب: 6 دقیقه

کاربردها مزایا و معایب بوتاکس صورت یکی از پر پیرو ترین عملیات ها و خدمات زیبایی این ایام خدمات بوتاکس و بخصوص بوتاکس چهره است. پیری نتیجه دوری ناپذیر زندگی است و چین و چروک نشانه پیری. کلاژن موجود در پوست از الیاف پروتئینی برپایی شده است که به اتفاق با الاستین به پوست قدرت، حمایت و مقاومت می‌بخشد.  تولید کلاژن از ۳۰ سالگی فرد شروع به کند شدن می‌کند. رشته‌ها از هم می‌پاشد و شمار آنها کاهش می‌یابد.  این امر، به اتفاق با بهره‌گیری بیش از مرز عضلات صورت، آسیب توسط خورشید، و سالها به کارگیری تنباکو، همگی در برپایی چین و چروک نقش دارند برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد بوتاکس و مزایا و معایب آن با ما همراه باشید در هفت رژ

چین و چروک به خودی خود هیچ مشکلی ندارد و بعضی از افراد چین و چروکهای خویش را شاهدی بر گذر زندگی می‌دانند.  آنها از چین و چروک خویش آزرده خاطر نمی‌شوند و نمی‌خواهند برای صاف کردن آنها پول یا زمان صرف کنند.  با این حال کسان دیگر مایلند خویش را از شر چین و چروک خلاص کنند.

علاوه بر بعضی از اصلاحات سبک حیات همانند دوری از قرار دریافت در معرض آفتاب و ترک سیگار، درمان‌های غیرتهاجمی‌ متعددی برای بهبود چین و چروک وجود دارد از دسته لیزر، لایه برداری شیمیایی، تزریق مواد پرکننده بافت و تزریق سم بوتولینوم که اصطلاحا به آن بوتاکس می‌گویند.

کاربردها مزایا و معایب بوتاکس صورت

بوتاکس صورت

 

بوتاکس چیست؟

بوتاکس دارویی است که عضلات را ناتوان یا فلج می‌کند.  در دوزهای کم، می‌تواند چین و چروکهای پوست را کاهش دهد و به بهبود بعضی از دشواری ها پزشکی کمک کند. بوتاکس پروتئینی است که از زهر بوتولینوم ساخته می‌شود و باکتری کلستریدیوم بوتولینوم آن را تولید می‌کند.  این همان زهری است که مایه بیماری بوتولیسم می‌شود.

بوتاکس از زهر بوتولینیم در دوز ایمن بدست می آید!

مزایا و معایب بوتاکس صورت

مزایا و معایب بوتاکس صورت

 

بوتاکس یک سم است، ولی وقتی پزشکان متعلق به راستی و در مقادیر مختصر بهره‌گیری کنند، می‌تواند سودمند واقع شود.  بوتاکس هم کاربردهای زیبایی دارد و هم پزشکی

آماده شدن برای لوازم آرایشی بوتاکس

لوازم آرایشی، بهداشتی بوتاکس دربرگیرنده یک طریق درمانی خارج از حوزه‌ی جراحی در درون مطب است. دست کم آمادگی مورد نیاز قبل از اقدام به طبیب این است که درباره پیشینه پزشکی، آلرژی یا شرایط ویژه خویش اطلاع داشته باشید.  ارائه دهنده خدمات درمانی شما باید یک پزشک مجاز، یک دستیار پزشک یا یک پرستار باشد.

ممکن است لازم باشد قبل از تزریق تمام آرایش خود را پاک کرده و منطقه بهبود را تمیز کنید.  وانگهی ممکن است لازم باشد از مصرف داروهای رقیق کننده خون همانند آسپرین جلوگیری کنید تا خطر کبودی را کاهش دهد.

آیا خطرات یا عوارض جانبی وجود دارد؟

تزریق اگر به واقعیت ختم شود، عوارض جانبی معمولاً مختصر هستند – و برخی از مراجعین ممکن است هیچ عوارضی تجربه نکنند. با این حال، گاهی اوقات شدنی است کمی ‌کبودی یا قرمزی در اطراف منطقه تزریق برپایی شود، اگرچه این علائم معمولا  طولانی مدت نیستند. عوارض جانبی کمیاب می‌تواند شامل مشکل در بلع، گفتار و تنفس- باشد در شکل بروز این دشوار باید فوراً به دنبال مراقبتهای پزشکی باشید.

کاربردها مزایا و معایب بوتاکس صورت

مزایا و معایب بوتاکس صورت

مزایا و معایب بوتاکس صورت

خطرات و عوارض جانبی احتمالی تزریق بوتاکس

با این حال، عوارض جانبی فوق خیلی  نادر است، به ویژه هنگامی ‌که این روش بدست کارآزموده با استفاده از دوز آرمانی انجام شده باشد.

 سایر عوارض جانبی شدنی است شامل موارد زیر باشد:

  • تورم یا فروتنی در منطقه پلک
  • خستگی
  • سردرد
  • گردن درد
  • دید دوتایی
  • خشکی چشم
  • واکنشهای آلرژیک، همانند بثورات پوستی، خارش یا علائم آسم

در صورت بروز هر یک از این عوارض جانبی، سریعاً با درمانگر خود تماس بگیرید.

 اگر جلسات تمدید بوتاکس خود را قطع کنم چه اتفاقی می‌افتد؟

با قطع شفا خطوط شما برمی‌گردد.  اگر تصمیم دارید تزریق بوتاکس خویش را قطع کنید، عضلات در ناحیه تحت بهبود مجدداً به طور طبیعی کار می‌کنند – و روند پیری نیز از سر گرفته می‌شود.

فواید بوتاکس

به عنوان یک طریق درمانی آرایشی، تزریق بوتاکس می‌تواند چین و چروک پوست را کاهش دهد. همچنین، سازمان خوراک و دارو آمریکا FDA- -آن را درمانی برای مسائل مختلف سلامتی از جمله اسپاسم پلک، تعریق زیاد، برخی اختلالات مثانه و میگرن تأیید کرده است.

  • درمان خضوع ابرو:

افتادگی ابرو که به آن “پتوز ابرو” نیز گفته می‌شود، باعث می‌شود که بیماران حتی در چهره احساس بیداری و خوشحالی ناخشنود و خسته به عقیده برسند.  در برخی موارد، انگیزه بیولوژیکی افتادگی وجود دارد و ممکن است به بیماران پیشنهاد شود که اغلب از سبزیجات استفاده کنند، عضلات صورت خویش را ورزش دهند و غیره.  در بسیاری از موارد، پادرمیانی لازم است.  استفاده از بوتاکس باعث شل شدن عضلات ابرو می‌شود و اگر به حقیقت تجویز شود، می‌تواند آنها را بالا نگه دارد.

  • تعریق زیاد را متوقف می‌کند:

“هایپرهیدروز” بدست کتابخانه ملی پزشکی چنین تعریف شده است: “یک بیماری پزشکی که در آن فرد بیش از حد و غیرقابل قبل بینی عرق می‌کند.  افراد دچار به هایپرهیدروز ممکن است حتی در موعد تفریق دما یا در حالت استراحت عرق کنند. بوتاکس می‌تواند از رسیدن مسیرهای مغز به عضله مورد عقیده ممانعت کند، در ضمن می‌تواند به عنوان سپری برای غدد عرق عمل کند.  به خصوص برای تعریق موضعی بیش از حتماً در زیر بغل، پاها یا دستهای مریض خیلی مفید است.  اطمینان حاصل کنید که هر چند ماه یکبار باید این طریق را تکرار کنید.

  • درد میگرن را کاهش می‌دهد:

احتمالاً بسیاری از بیماران میگرنی درباره به کارگیری بوتاکس  به عنوان درمانی برای مرض خویش مطالعه کرده اند. ، ولی مبتلایان باید انتظارات خویش را مدیریت کنند.  بسیاری از مبتلایان به میگرن این اشتباه را دارند که تصور می‌کنند این دارو خود میگرن را متوقف می‌کند. در حالی که اینطور نیست،  با این حال، بسیاری از علائم اصلی آنها مانند حساسیت به روشنایی و حالت تهوع را کاهش می‌دهد، و مقابله با میگرن را راحت تر می‌کند.

  • درمان اسپاسم عضلات:

 بوتاکس در اصل برای کاهش اسپاسم چشم برپایی شده است.  این شیوه درمانی امروزه نیز برپا است و به دیگر قسمتهای بدن نیز کشیده شده است، و در آرنج، مچ دست، انگشتان، مچ پا سفتی عضله را کنترل می‌کند.

  • علائم بزرگ شدن پروستات را برطرف می‌کند:

 با تزریق بوتاکس به طور مستقیم به غده پروستات، مردان حائز هایپرپلازی خوش خیم پروستات یا بزرگ شدن پروستات، می‌توانند علائم خویش را تسکین دهند.  با نتایج طولانی مدت و عدم نیاز به مصرف داروهای تجویزی، بسیاری از مردان این گزینه درمانی را در عقیده دارند.

  • اثر فلج بل را کاهش می‌دهد:

 در نتیجه‌ی ضربه به اعصاب صورت، عضلات ضعیف می‌شوند و افت می‌کنند، که این رویداد اغلب فقط در یک طرف چهره رخ می‌دهد.  بوتاکس با شل کردن حرکات ناخواسته عضلانی و تفریق تنش در مناطق بیش فعال، با برپایی حالتهای تقارن بیشتر در صورت و کاهش علائم فلج صورت، علائم فلج بل را بهبود می‌کند.

کاربردها مزایا و معایب بوتاکس صورت

مزایا و معایب بوتاکس صورت

مزایا و معایب بوتاکس صورت

چه مناطقی از تن را می‌توان با بوتاکس زیبایی بهبود کرد؟

از عقیده زیبایی می‌توان از مواد تزریقی بوتاکس در مناطق زیراستفاده کرد:

  • ناحیه بین ابروها، برای شفا خطوط اخم میانه تا شدید
  • ناحیه‌ی دور چشم ها

تزریق بوتاکس برای زیبایی چگونه عمل می‌کند ؟

 تزریق بوتاکس با مسدود کردن موقت سیگنالهای عصبی و انقباضات عضلانی همراه خواهد بود.  این امر مایه بهبود چین و چروک در گوشه ها-کناره ها چشم و بین ابرو می‌شود.  در ضمن می‌تواند با بازدارندگی از انقباض عضلات چهره ،سرعت ایجاد خطوط جدید را آهسته کند. این یک روش ناچیز تهاجمی است که شامل برش یا بیهوشی عمومی نمی‌شود.  اگر نگران درد و ناراحتی هستید، یک بی حس کننده موضعی یا یخ می‌تواند منطقه بهبود را بی حس کند.

مزایا و فواید تزریق بوتاکس

در طی این روش، درمانگر شما از یک سوزن نازک برای تزریق ۳-۵ سی سی سم بوتولینوم گونه A  بهره‌گیری می‌کند.  پزشک در ناحیه بین ابرو تزریق را انجام می‌دهد.  برای هموار کردن دور چشم به سه تزریق در کنار هر چشم نیاز دارید.

کل مراحل تقریباً ۱۰ دقیقه طول می‌‌کشد.

هزینه تزریقات آرایشی بوتاکس

هزینه تزریق از یک محیط‌ به مکان سایر و از یک طبیب به پزشک دیگر متفاوت است. برخی از تزریق کنندگان با توجه به شمار واحدهای تزریق شده خرج اخذ می‌کنند.

آیا شما کاندیدای نکوداشتن برای بوتاکس هستید؟

در ایالات متحده، FDA لوازم آرایشی بوتاکس را برای افراد ۱۸ تا ۶۵ ساله تأیید کرده است.  ولی کسانی که مشمول موارد ذیل می‌شوند باید از تزریق بوتاکس اجتناب کنند

  • به هر ماده موجود در لوازم آرایشی بوتاکس یا بوتاکس حساسیت دارند
  • در منطقه تزریق، عفونت پوستی یا بیماری دیگری داشته باشند
  • مبتلا به مرض ALS، میاستنی گراویس، سندرم لمبرت-ایتون یا مرض دیگری که بر روی عضلات یا اعصاب تأثیر می‌گذارند باشند
  • مشکلات تنفسی مثل آسم داشته باشند
  • در بلعیدن دشواری داشته باشند
  • مشکلات خونریزی داشته باشند
  • عمل جراحی در پیش داشته باشند
  • جراحی چهره انجام داده باشند
  • در عضلات پیشانی خویش ناتوانی داشته باشند
  • پلکهای افتاده داشته باشند
5/5 - (9 امتیاز)

به این مطلب امتیاز دهید


هفت رژ

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

*** لطفا تجربیات خود را با کاربران هفت رژ به اشتراک بگذارید 😍🙏🏻 ***

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *