مراحل و روتین مراقبت از پوست
مراحل و روتین مراقبت از پوست

مراحل و روتین مراقبت از پوست | هفت رژ ✔️ بزرگترین مجله زیبایی و فروشگاه آنلاین ❤️

زمان مطالعه این مطلب: 5 دقیقه

مراحل و روتین مراقبت از پوست : اگر روتین و مراحل مراقبت از پوست را نمی‌دانید و می‌خواهید پوستی صاف و درخشان داشته باشید، باید اصول مراقبت پوستی را یاد بگیرید. انتخاب محصولات مراقبت پوست در بین تنوع زیاد انواع این محصولات، کاری چالش بر‌انگیز و گیج‌کننده است. از ترس اینکه پوستتان تحریک شود و یا حتی حساسیت پیدا کند، شاید نتوانید بدون مشورت با یک متخصص محصول مناسبی برای پوست خود پیدا کنید. در این نوشته از هفت رژ سعی کرده‌ایم که محصولات مراقبت پوستی مؤثری به شما معرفی کنیم. با ما همراه باشید.

معرفی روتین ۹ مرحله ای برای مراقبت پوست

فرقی نمی‌کند یک روال سه مرحله‌ای یا نه مرحله‌ای مراقبت پوستی داشته باشید، در هر حال باید برای پوست خود کاری انجام دهید. برای انجام درست مراحل پوست، ابتدا از شستن پوست صورت شروع کنید. بدین منظور حتما پوست خود را با استفاده از یک ژل شستشوی مناسب شستشو دهید. سپس از مواد مراقبتی غلیظ استفاده کنید و نهایتا با استفاده از یک کرم ضد آفتاب مناسب نوع پوست‌تان، مراحل مراقبت پوست خود را به پایان برسانید.

۱- شستن صورت مرحله اول روتین مراقبت پوست

مراحل و روتین مراقبت از پوست

صورت خود را بشویید. صبح و شب صورت خود را با آب بشویید و از مقدار کمی ژل شستشوی صورت مناسب با نوع پوستتان برای این کار استفاده کنید. کف پاک‌ کننده ملایم صورت را بین دو دست خود مالیده و به آرامی روی صورتتان ماساژ دهید.

حین شست و شوی صورت، با فشار ملایم صورت خود را ماساژ دهید. دست‌های خود را بشویید و همچنین صورت‌تان را با آب به صورت کامل شستشو دهید تا زمانی که آلودگی و کثیفی از بین برود.

صورت خود را به آرامی با یک حوله نرم خشک کنید. اگر آرایش دارید، حتما ابتدا از یک محلول پاک‌ کننده آرایش یا ژل شستشوی صورت استفاده کنید. حتی می‌توانید آرایش خود را با روغن پاک‌ کننده آرایش یا میسلار واتر پاک کنید. سعی کنید پاک‌کننده‌های مخصوص آرایش چشم را برای چند دقیقه روی پوست بگذارید تا آرایش راحت‌تر پاک شود. از مالش چشم‌ها خودداری کنید.

۲- استفاده از تونر صورت، مرحله دوم مراقبت پوست

مراحل و روتین مراقبت از پوست

اگر از تونر استفاده می‌کنید، بعد از تمیز کردن صورت، حتما از تونر صورت استفاده کنید. چند قطره تونر را در کف دست یا یک پد پنبه‌ای بریزید و به آرامی روی صورت خود بکشید. اگر تونر صورتتان از انواع تونر‌های لایه بردار است، سعی کنید فقط هنگام شب از آن استفاده کنید. البته از تونر‌های آبرسان نیز می‌توانید دو بار به صورت روزانه استفاده کنید. از تونر لایه بردار و رتینوئید یا سایر لایه بردار‌ها به طور همزمان استفاده نکنید.

۳- مرحله سوم روتین مراقبت از پوست، زدن سرم پوست

مراحل و روتین مراقبت از پوست

صبح‌ها زمان بسیار خوبی برای استفاده از سرم حاوی آنتی اکسیدان‌ها است. بهترین سرم صورت، سرم روشن‌کننده حاوی ویتامین C است. چرا که این سرم از پوست در برابر رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کند. البته شب‌ها بهتر است که از سرم‌ های مرطوب‌ کننده حاوی اسید هیالورونیک استفاده کنید، چرا که از خشک شدن پوست جلوگیری می‌کند.

خصوصا اگر از کرم‌ های ضد چروک و یا کرم‌ های ضد آکنه و جوش استفاده می‌کنید که می‌تواند باعث تحریک و خشکی پوست شود. از هر سرمی که استفاده می‌کنید، همیشه به یاد داشته باشید: سرم‌های مبتنی بر آب باید زیر مرطوب‌ کننده قرار گیرند. سرم‌های صورت روغنی باید بعد از مرطوب‌ کننده استفاده شوند.

۴- مرحله چهارم روتین مراقبت پوست، استفاده از کرم دور چشم

مراحل و روتین مراقبت از پوست

مراحل و روتین مراقبت از پوست

 

می‌توانید مرطوب‌ کننده معمولی را به ناحیه زیر چشم خود بزنید، اما اگر تصمیم به استفاده از کرم دور چشم تخصصی دارید، معمولا باید قبل از مرطوب‌ کننده از آن استفاده کنید، زیرا کرم‌ های دور چشم معمولا سبک‌تر و یا به عبارتی رقیق‌تر از مرطوب‌کننده‌ها هستند.

۵- مرحله پنجم مراحل مراقبت پوست، استفاده از کرم‌های ضد لک

مراحل و روتین مراقبت از پوست

استفاده از کرم‌های ضد لک هنگام شب را فراموش نکنید. شب‌ها زمانی که بدن شما در حالت ترمیم قرار دارد، زمان بسیار خوبی برای استفاده از کرم‌ های ضد لک است. البته مواظب باشید که از این محصول روی پوست دهیدراته استفاده نکنید.

۶- مرحله ششم مراحل مراقبت پوست، استفاده از انواع کرم مرطوب‌ کننده

مراحل و روتین مراقبت از پوست

کرم‌ های مرطوب‌ کننده هم پوست را آبرسانی می‌کنند و هم از تمامی محصولات روی صورت شما محافظت می‌کنند تا به خوبی روی پوستتان باقی بمانند. هنگام روز بهتر است که از کرم‌ های مرطوب‌ کننده سبک‌تر استفاده کنید، اما می‌توانید از کرم‌ های مرطوب‌ کننده غلیظ‌تری برای شب استفاده کنید. کسانی که پوست خشک دارند، بهتر است که هم صبح و هم شب از کرم مرطوب‌ کننده استفاده کنند.

۷- مرحله هفتم مراحل مراقبت پوست، استفاده از رتینوئید‌ها

مراحل و روتین مراقبت از پوست

مشتقات ویتامین A از جمله رتینول می‌توانند گردش سلولی پوست را افزایش داده و باعث کاهش و از بین رفتن لکه‌های تیره، جوش‌ها و خطوط ریز صورت شوند. اگر از رتینوئید‌ها استفاده می‌کنید، حتما مراقب باشید که فقط شب‌ها از این محصولات استفاده کنید. این محصولات همچنین پوست را نسبت به نور خورشید بسیار حساس می‌کنند، بنابراین استفاده از کرم ضد آفتاب مناسب ضروری است.

۸- مرحله هشتم، روتین مراقبت از پوست، استفاده از روغن صورت

مراحل و روتین مراقبت از پوست

مراحل و روتین مراقبت از پوست

 

اگر از روغن صورت استفاده می‌کنید، حتما باید بعد از تمامی محصولات مراقبت از پوست خود، از آن استفاده کنید. زیرا روغن بافتی سنگین دارد که هیچ محصول دیگری نمی‌تواند به آن نفوذ کند.

۹- مرحله نهم، روتین مراقبت پوست، استفاده از کرم ضد آفتاب

مراحل و روتین مراقبت از پوست

محافظت در برابر آفتاب و زدن کرم ضد آفتاب ، قطعا آخرین و مهمترین مرحله روتین مراقبت پوست است. محافظت از پوست در برابر اشعه ماوراء بنفش می‌تواند از سرطان پوست و علائم پیری جلوگیری کند. برای تأثیر بیشتر انواع ضد آفتاب‌های شیمیایی، ۲۰ دقیقه قبل از بیرون رفتن از آن‌ها استفاده کنید.

5/5 - (18 امتیاز)

به این مطلب امتیاز دهید


هفت رژ

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

*** لطفا تجربیات خود را با کاربران هفت رژ به اشتراک بگذارید 😍🙏🏻 ***

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *