نکات مهم در انتخاب لوازم آرایشی
نکات مهم در انتخاب لوازم آرایشی

نکات مهم در انتخاب لوازم آرایشی | هفت رژ ✔️ بزرگترین مجله زیبایی و فروشگاه آنلاین ❤️

زمان مطالعه این مطلب: 5 دقیقه

نکات مهم در انتخاب لوازم آرایشی : از آنجایی که لوازم آرایشی و بهداشتی به طور مستقیم بر روی پوست قرار می‌گیرد، بنابراین استفاده از لوازم باکیفیت که علاوه بر زیباتر کردن پوست، تعیین‌کننده سلامت نیز باشد، یکی از فاکتورهای مهم در خرید لوازم آرایشی است. از این رو باید در انتخاب محصولات آرایشی دقت لازم را داشت. با توجه به استفاده روزافزون از مواد آرایشی و بهداشتی، محققان سلامت و بهداشت جهانی، نگران تأثیر این مواد بر روی سلامت بدن هستند. چرا که در ترکیبات محصولات آرایشی، مواد شیمیایی وجود دارد که بسیاری از آن‌ها مضر بوده و می‌تواند سبب بروز بیماری‌های پوستی یا لک و چین و چروک بر روی پوست شود. همچنین استفاده بلند مدت از این مواد در صورت بی‌کیفیت بودن آنان می‌تواند خطر ابتلا به انواع سرطان را در افراد جدی کند. برای تضمین سلامت بدن ضروری است که نسبت به برندی که از آن محصولات آرایشی بهداشتی را خریداری می‌کنید دقت داشته باشید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید در هفت رژ

نکات مهم استفاده از لوازم آرایشی

در متن پیش‌رو سعی داریم برخی از نکات مهم انتخاب محصولات آرایشی و استفاده از آن را برای شما شرح دهیم. بسیاری از بانوان جهت خرید لاک یا رژ لب به سمی نبودن آن توجه می‌کنند و این در حالی است که باید اطلاعات بیشتری برای خرید لاک و رژ لب داشته باشند. از جمله مواردی که بانوان هنگام انتخاب لوازم آرایشی به آن دقت دارند، داشتن لیبل‌هایی نظیر organic ،green و natural بر روی محصول است. در حالی‌که داشتن این لیبل‌ها معیاری برای سالم بودن محصولات نیست.

سورفکانت و شستشوی صورت

سورفکانت یکی از مواد شیمیایی در محصولات بهداشتی جهت شستشوی صورت است که از آن‌ها برای از بین بردن چربی‌ها و کثیفی‌های سطح پوست استفاده می‌شود. از سورفکانت‌ها همچنین در تولید محصولاتی نظیر ژل حمام، شامپو و لوسیون بدن نیز استفاده می‌شود.

پلیمرهای مرطوب‌کننده

کاربرد این ماده آب‌رسانی و نرم کردن پوست و مو است. این پلیمر، شبیه‌سازی شده گلیسیرین که به صورت طبیعی در گیاهان و چربی حیوانات موجود بوده، است و در واقع کاربرد آن‌ها را دارد.

نکات مهم در انتخاب لوازم آرایشی

نکات مهم در انتخاب لوازم آرایشی

 

 انواع مواد نگهدارنده

مواد نگهدارنده که در ترکیب مواد آرایشی بهداشتی به کار می‌رود، در واقع بیشترین نگرانی را برای مصرف‌کنندگان به وجود می‌آورد. اگر چه مواد نگهدارنده سبب کاهش رشد باکتری و طول عمر محصولات شده و همچنین از ایجاد حساسیت های پوستی جلوگیری می‌کند، اما این مواد، شیمیایی بوده و سبب ایجاد حساسیت نیز می‌شود.

مواد عطری

به طور کلی عطرها و مواد عطری آسیب‌زاترین بخش ترکیب محصولات آرایشی بهداشتی است. زیرا ترکیبات استفاده شده در مواد عطری موجبات ایجاد آلرژی و حساسیت را فراهم می‌آورد. از این رو پیشنهاد می‌شود که در هنگام خرید لوازم آرایشی بهداشتی از موادی که بر روی آن “بدون عطر” نوشته شده استفاده کنید که البته اکثر برندهای معتبر و استاندارد لوازم آرایشی این نکات را رعایت کرده و تا حد مقدور به کارگیری از این مواد شیمیایی را به صفر رسانده و یا کم می‌کند.

همچنین اگر شما دارای پوست حساسی هستید، بهتر است از لوازم آرایشی بهداشتی “mineral” که حاوی مواد معدنی و طبیعی است استفاده کنید. چرا که این مواد آسیب‌زا نبوده و سبب بهبود سلامت پوست می‌شود. در متن فوق سعی کردیم برخی از نکات مهم در انتخاب برند لوازم آرایشی و بهداشتی را به شما ارائه دهیم تا اطلاعات کافی را جهت خرید لوازم آرایشی و بهداشتی روزانه خود داشته باشید. در این بخش به شما کمک می‌کنیم تا در خرید لوازم آرایشی انتخاب بهتری داشته باشید.

کرم پودر SPF دار

روزهایی که حس می‌کنید پوستتان جذابیت خود را نداشته و چندان جالب به نظر نمی‌رسد، کرم پودر انتخاب خوبی است که این حس را در خود از بین ببرید. پیشنهاد می‌شود که یک کرم پودر ضدآفتاب و یا mineral برای استفاده روزمره خریداری کنید. البته برای انتخاب کرم پودر باید توجه داشته باشید که رنگی که انتخاب می‌کنید به رنگ پوستتان نزدیک باشد. برخی از افراد ممکن است تمایلی به استفاده از مواد آرایشی سنگین نداشته و یا به مواد آرایشی سنگین حساسیت داشته باشند که در این صورت کرم های BB و CC می‌تواند انتخاب‌های خوبی برای این افراد باشد. تا هم پوست جذاب و درخشانی داشته و هم آسیب پوستی را به حداقل برسانند.

معرفی دو کانسیلر با دو کاربرد متفاوت

در حالت کلی شما برای تکمیل آرایش صورت خود به دو نوع کانسیلر نیاز دارید. یک کانسیلر برای از بین بردن سیاهی زیر چشم با تناژ رنگ صورتی و جهت از بین بردن لکه قرمز پوست و یک کانسیلر با تناژ رنگ آبی نیاز دارید. کانسیلرها به نسبت کرم‌پودرها رنگدانه‌های قوی‌تری دارند. به همین جهت می‌توانید از آن‌ها برای از بین بردن کبودی‌های زیر چشم و یا پنهان کردن لکه‌های پوستی استفاده کنید. کانسیلرها در انواع مختلفی تولید می‌شود و ممکن است به شکل استیکی یا کرمی باشد.

نکات مهم در انتخاب لوازم آرایشی

نکات مهم در انتخاب لوازم آرایشی

 

خوش رنگ کردن پوست صورت با رژگونه

مسلماً استفاده از کرم به تنهایی نمی‌تواند جذابیت کافی را به پوست شما ببخشد و برای آنکه کمی رنگ به صورت خود اضافه کنید، باید از یک رژگونه استفاده کنید. البته پیشنهاد می‌شود برای استفاده روزمره رژگونه، رنگ‌های طبیعی روشن را انتخاب کنید. البته انتخاب این رنگ‌ها بستگی به سلیقه افراد و رنگ پوست آن‌ها دارد. علاوه بر این برخی از افراد به جای خرید رژگونه از پنکک برنزه استفاده می‌کنند که رنگی طبیعی به گونه‌ها می‌بخشد.

آرایش زیبای چشم با ریمل

 یکی از آرایشی‌ها جهت زیباتر کردن چشم ریمل است. البته خرید ریمل باید بر اساس نوع مژه‌ها و ویژگی‌های چشم افراد انجام شود. چرا که افراد با مژه‌های بلند و کم حجم بهتر است از ریمل حجم‌دهنده و در صورت داشتن مژه‌های کوتاه و پرپشت از یک ریمل بلندکننده مژه استفاده کنند.

آرایش رویایی با خط چشم و مداد چشم

از آنجایی که خط چشم، زیبایی چشم و حالت آن را دوچندان می‌کند، اکثر بانوان تمایل بسیاری به استفاده از خط چشم دارند. اما اگر در کشیدن خط چشم مهارت کافی ندارید، بهتر است از خط چشم ماژیکی استفاده کنید که راحت‌تر بر روی پلک کشیده می‌شود. همچنین استفاده از مداد چشم نیز پرکاربرد است و با توجه به حالت چشم می‌توانید از مداد در داخل یا خارج از چشم استفاده کنیم. پیشنهاد می‌شود برای آرایش شب و مهمانی، خط چشم مایع را به کار ببرید‌. علاوه بر این استفاده از خط چشم‌های مویی خط چشم ظریف‌تر و جذابی را برای شما به ارمغان می‌آورد.

نکات مهم در انتخاب لوازم آرایشی

نکات مهم در انتخاب لوازم آرایشی

 

 دو رژ لب جهت استفاده در دو موقعیت متفاوت

با توجه به اهمیت سلامت لب، بهتر است برای استفاده روزمره رژلب با رنگ‌های طبیعی انتخاب کنید. انتخاب برند رژلب و رنگ آن تا حد زیادی به سلیقه افراد بستگی دارد. اما باید در نظر بگیرید که در موقعیت‌های متفاوت باید از تناژهای مختلف رژلب از قرمز تا بنفش استفاده کرد. به عنوان مثال در مهمانی‌های شب و آرایش شب استفاده از رنگ‌هایی که خیره کننده‌تر هستند، پیشنهاد می‌شود.

کیف لوازم آرایش، مکانی برای همه لوازم آرایشی

کیف لوازم آرایشی به شما کمک می‌کند که لوازم آرایشتان را مرتب بچینید و در پیدا کردن آن سر در گم نشوید. البته بهتر است دو کیف لوازم آرایش داشته باشید تا لوازم آرایشتان را دسته‌بندی کنید. علاوه بر این خرید کیف لوازم آرایشی که دارای زیب‌های بیشتر و محل‌های جداگانه باشد، می‌تواند انتخاب مناسب‌تری برای شما و نظم بخشیدن به لوازم آرایشی‌تان باشد.

خرید اینترنتی لوازم آرایشی

بسیاری از بانوان تست کردن لوازم آرایشی عادت دارند. اما بهتر است بدانید که تست کردن این لوازم اطلاعات زیادی را در اختیار شما قرار نمی‌دهد. اما اگر از یک سایت شناخته شده و معتبر محصولات را خریداری کنید می‌توانید از اصالت سلامت کالاها اطمینان حاصل کنید. البته خرید اینترنتی در مورد محصولات آرایشی که رنگ آن برای شما بسیار اهمیت دارد نوعی ریسک است. چرا که ممکن است رنگی که سفارش می‌دهید با رنگی که مد نظر داشته‌اید تطابق نداشته باشد.

5/5 - (21 امتیاز)

به این مطلب امتیاز دهید


هفت رژ

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

*** لطفا تجربیات خود را با کاربران هفت رژ به اشتراک بگذارید 😍🙏🏻 ***

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *