برای رشد مژه چه کنیم؟ بهترین راه کار برای رشد سریع مژه ۳ تا ۷ روزه
 رشد سریع مژه در سه روز

رشد سریع مژه در سه روز ، ❤️هفت رژ

زمان مطالعه این مطلب: 4 دقیقه

 رشد سریع مژه : مژه از چشم در برابر نفوذ آلودگی مراقبت می کند و اجازه نمیدهد چیزی با وارد شدن به چشم توان دید را مسدود کند یا سبب آسیب دیدگی آن شود. مژه در طول ۶ الی ۱۰ هفته می ریزد و سپس مجدد می روید مانند موهای سر. موهای سرهم می ریزند و سپس جای آن موی جدید رشد می کند. ریزش یک تا چهار الی پنج مژه در طول روز طبیعی است اما ریزش بیش از حد مژده ممکن است نشان دهنده یک مشکل در بدن یا چشم باشد. با ما همراه باشید در هفت رژ سایت تخفیف لوازم آرایشی اصل

دلایل ریزش مژه

اگر فقط در قسمت مژه ریزش دارید چند دلیل شایع آن می تواند موارد زیر باشد:

لوازم آرایشی:

اگر آرایش در چشم به طور طولانی مدت بماند به مژه آسیب می زند و سبب ریزش آن می شود، ممکن است چشم شما به ریمل حساسیت داشته باشد. همچنین هنگام برداشتن مژه مصنوعی یا استفاده از فر مژه هم می تواند به مژه آسیب بزند.

لازم است به این نکته اشاره کنیم که کیفیت ریمل هم در این مواقع بی تاثیر نیست. متاسفانه برخی از افراد به دلیل نا آشنا بودن با برند های معتبر ریمل های بی کیفیت یا فیک را استفاده می کنند و در نهایت به مژه و حتی چشم آسیب می زند.

شما عزیزان برای جلوگیری از ایجاد حساسیت می توانید از ریمل های ضد حساسیت استفاده کنید. پیشنهاد هفت رژ به شما ریمل بلند کننده و حالت‌ دهنده INLAY مدل Extreme Length است. این ریمل به دلیل ترکیباتی که دارد نه تنها حساسیت ایجاد نمیکند بلکه به رشد مژه هم کمک می کند.

اختلال کندن مو:

این زمانی است که فرد میل به دائم کشیدن مو های خود دارد. این رفتار که به عنوان یک رفتار تکراری متمرکز بر بدن شناخته می شود، بیشتر روی موهای پوست سر یا صورت از جمله ابرو و مژه انجام می شود، بعضی از افراد مژه های خود را از یک پلک می کشند و برخی دیگر از هر دو پلک بالا و پایین هر دو چشم را می کشند. افرادی که مژه های خود را بیرون می کشند با ابروهای خود هم این کار می کنند. این افراد عمدا برای از بردن نارحتی این کار را انجام می دهند و یا ممکن است از سر عادت اقدام به کشیدن مژه های خود کنند.

بلفاریت:

بلفاریت یک نوع التهاب پلک است. ممکن است با قرمزی، تورم و یا احساس سوزش همراه باشد. در برخی اوقات با درد هم همراه است. در این موارد امکان دارد پوسته یا چربی هم روی مژه هایتان باشد. بلفاریت بیشتر در میان افرادی که پوست چرب یا شوره سر دارند شایع است.

سرطان پوست:

در این مواقع در ناحیه پلک شاهد ریزش موضعی مژه هستید که ممکن است نشان دهنده سرطان پوست روی پلک باشد. سرطان پوست با گسترش سلول های مضر رشد مژه را مختل می کند.
روشهای مختلفی برای رشد مژه وجود دارد اما قاعدتا اکثر افراد به دنبال این هستند که مژه آنها در مدت زمان کوتاه مثلا ۳ روزه رشد کند که چنین چیزی امکان پذیر نیست. اما شما می توانید در مدت یک هفته شاهد رشد کمی از مژه های خود باشید.

 رشد سریع مژه در سه روز

بهترین راه های رشد سریع مژه

رشد سریع مژه با ژل آلوئه ورا

آلوئه ورا به دلیل دارا بودن مواد مغذی و انواع ویتامین به ضخیم شدن و رشد مژه کمک شایانی می کند. این گیاه حاوی ویتامین A، B، C و E است. این ویتامین ها تاثیر بسزایی بر رشد مژه دارند. وجود اسید فولیک در آلوئه ورا باعث جلوگیری از ریزش مژه می شود. برای استفاده از این گیاه آلوئه ورا از گیاه جدا کرده و آن را روی مژه قرار دهید.

رشد سریع مژه با روغن کرچک

روغن کرچک حاوی انواع ویتامین اعم از ویتامین A، B و C است. وجود ویتامین C در این روغن باعث افزایش خون رسانی و تقویت فولیکول های مو می شود. همچنین روغن کرچک از خاصیت آبرسانی برخوردار است و سبب رطوبت رسانی هم می شود، در نهایت مژه را نرم می کند. برای استفاده از روغن کرچک برای رشد بهتر مژه خود، کمی از روغن را روی نوک انگشت خود بریزید و سپس رو پلک بمالید. پس از چند دفعه استفاده شاهد افزایش طول مژه های خود خواهید شد.

رشد سریع مژه در سه روز

رشد سریع مژه در سه روز

رشد سریع مژه با روش خانگی

رشد سریع مژه با روغن آرگان

روغن آرگان از مواد مغذی زیادی برخوردار است و حاوی آنتی اکسیدان می باشد. وجود ویتامین E در این روغن و همچنین اسید چرب باعث افزایش ضخامت مژه و پر پشت شدن آن می شود. شما می توانید روغن آرگان را به تنهایی استفاده کنید و یا آن را با دیگر روغن ها ترکیب نمایید. یکی از ترکیبات بی نظیر برای رشد مژه و ابرو روغن آرگان و روغن بادام است. این دو روغن به دلیل دارا بودن خواص متعدد می توانند تاثیر چشمگیری بر رشد مژه بگذارند. برای این منظور بهتر است هرشب قبل از خواب به آرامی ترکیب روغن آرگان و بادام را به پلک خود بمالید. دقت کنید که روغن داخل چشم هایتان نرود چون با سوزش همراه خواهد بود.

بیشتر بخوانید : حالت دادن مژه ها بدون استفاده از فرمژه

رشد سریع مژه با روغن زیتون

روغن زیتون از اسید های چرب مثل اسید لینولئیک، اسید پالمیتیک و اسید اولئیک برخوردار است. اسید اولئیک سبوم بدن شما را تنظیم می کند. این امر سبب دور نگهداشتن باکتری ها و همچنین آب رسانی به مژه می شود.

اسید پالمیتیک به عنوان یک نرم کننده عمل کرده و  اسید لینولئیک به حفظ سلامت فولیکول های مو کمک خواهد کرد. برای استفاده از روغن زیتون قبل از خواب، یک برس ریمل تمیز را به آرامی در روغن زیتون آغشته کنید. لایه رویی را به آرامی از ریشه تا نوک در امتداد خط مژه بپوشانید. یک بار در روز (یا طبق دستور متخصص پوست) به مدت چند هفته این کار را تکرار کنید.

در این مطلب سعی کردیم چند روش کاربردی و ارزان برای رشد مژه را خدمتتان ارائه دهیم. شما عزیزان می توانید با تهیه نمونه اصل این روغن ها مژه های زیبا و بلند داشته باشید. توجه کنید که اگر حساسیت پوستی دارید بهتر است بدون مشورت پزشک از روغن های نام برده شده استفاده نکنید.

5/5 - (4 امتیاز)

به این مطلب امتیاز دهید


هفت رژ

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

*** لطفا تجربیات خود را با کاربران هفت رژ به اشتراک بگذارید 😍🙏🏻 ***

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *