ترفندهای آرایش برای عینکی‌ها
ترفندهای آرایش برای عینکی‌ها

ترفندهای آرایش برای عینکی‌ها ، هفت رژ ❤️

زمان مطالعه این مطلب: 4 دقیقه

ترفندهای آرایش برای عینکی‌ها : با اینکه برای بسیاری آرایش یک عمل طبیعی است، اما برای افرادی که عینک می‌زنند، آرایش کردن ممکن است با چالش‌هایی همراه باشد. حتی اگر عینک باعث محدودیت در استفاده از لوازم آرایشی مورد علاقه شما شود، نباید از استفاده از آنها منصرف شوید. تنها کافیست تا تکنیک‌های آرایش مناسب برای عینکی‌ها و چهره خود را کشف کنید. در این مقاله، با آموزش گام به گام برای آرایش با عینک، همراه ما باشید در هفت رژ

آموزش گام به گام بهترین روش آرایش برای عینکی‌ها

اگر از عینک‌های تجمعی استفاده می‌کنید، ممکن است احساس کنید که چشمان شما پشت شیشه عینک مخفی می‌شوند. به همین دلیل بهتر است تمرکز خود را در آرایش چشمان خود قرار دهید. البته استفاده صحیح از رژ لب و رژ گونه باعث جلب توجه به بخش‌های دیگر چهره شما نیز خواهد شد. در ادامه، مراحل گام به گام آرایش با عینک را بررسی می‌کنیم.

گام اول: پایه آرایش برای عینکی ها

برای شروع آرایش، ابتدا کرم آبرسان و سپس ضدآفتاب خود را به مقدار مناسب روی پوست بزنید. سپس از مراحل زیر پیروی کنید:

  • مقداری کانسیلر را زیر چشمان خود بزنید. ممکن است به دلیل استفاده مداوم از عینک، فرورفتگی چشمان شما افزایش یابد؛ بنابراین حتماً از کانسیلر استفاده کنید تا این فرورفتگی پوشانده شود.
  • کرم پودر را روی تمام صورت یا فقط در نواحی جوش‌دار بزنید. بر روی کانسیلر و کرم پودر خود از پنکک استفاده کنید تا از چربی اضافی پوست جلوگیری کند و از تعریق و جمع‌شدن آن جلوگیری کند.
  • با توجه به اینکه عینک چهره را برجسته می‌کند، می‌توانید از رژ گونه صرفه نظر کنید. اما اگر تمایل دارید رژ گونه بزنید، آن را از سمت گوش به سمت لب‌ها محو کنید.
  • بهترین رنگ رژ لب برای آرایش با عینک، رنگ‌های نود و شفاف هستند. زیرا عینک به‌صورت شما برجستگی می‌دهد. همچنین مواردی که با فریم عینک‌تان هماهنگ باشند را انتخاب کنید.
ترفندهای آرایش برای عینکی‌ها

ترفندهای آرایش برای عینکی‌ها

 

گام دوم: استفاده از سایه چشم برای عینکی ها

مرحله‌ی استفاده از سایه چشم در آرایش با عینک یک مرحله اختیاری است. اگر دوست دارید پشت پلک‌هایتان رنگ و لعاب داشته باشد، این نکات را در نظر بگیرید:

کمی از پرایمر را روی پلک‌هایتان بمالید تا چسبندگی و پیگمنت سایه چشم بیشتر شود. از رنگ‌های روشن، شامپاینی، و قهوه‌ای روشن، به‌ویژه در قسمت میانی پلک، استفاده کنید تا چشمانتان از پشت عینک بزرگ‌تر به‌نظر برسند. در آرایش صورت با عینک، از سایه‌های خیلی تیره یا مشکی بهتر است استفاده نکنید، اما اگر می‌خواهید چشم‌هایتان کوچکتر به‌نظر برسند، از رنگ‌های تیره‌تر در گوشه‌های چشم استفاده کنید. بهتر است سایه چشم شما با رنگ فرم انتخاب شده تفاوت داشته باشد. استفاده از هر نوع سایه چشم ممکن است بر روی پوست تأثیرات متفاوتی داشته باشد. برای انتخاب یک محصول مناسب، با انواع سایه چشم و نحوه استفاده از آنها آشنا شوید.

گام سوم: خط چشم برای عینکی ها

یکی از نکات مهم در پیدا کردن مدل مناسب خط چشم برای عینکی ها، توجه به فریم عینک است. اگر فریم شما تیره است، بهتر است به خط چشم‌های مشکی و تیره متمایل شوید. اما اگر فریم شما از رنگ‌های روشن و پاستلی استفاده می‌کند، خط چشم‌های روشن، رنگی، قهوه‌ای یا نسکافه‌ای نیز می‌توانند با چهره شما هارمونی داشته باشند.

همچنین ضخامت خط چشم را با قطر فریم عینک هماهنگ کنید. اگر از فریم‌های فلزی و نازک استفاده می‌کنید، خط چشم نازک‌تر مناسب خواهد بود. اگر از فریم‌های کائوچویی استفاده می‌کنید، می‌توانید با جسارت خط چشم‌های پهن‌تری بکشید.

ترفندهای آرایش برای عینکی‌ها

ترفندهای آرایش برای عینکی‌ها

 

گام چهارم: آرایش مژه و ابرو برای عینکی ها

قبل از هر کاری، مژه‌های خود را فر کنید و سپس ریمل بزنید تا چشمان شما بهتر به‌نظر برسند و مژه‌ها به شیشه عینک برخورد نکنند. اگر فریم عینک شما ضخیم است، دوباره ریمل بزنید تا چشمان شما از پشت شیشه عینک بیشتر جذابیت داشته باشند.

فراموش نکنید که یکی از مهم‌ترین بخش‌ها در آرایش با عینک، مرتب کردن ابروها است. موهای اضافه ابروهای خود را پاک کرده و سپس با یک مداد یا سایه ابرو، آنها را دقیق و مرتب کنید.

با این همه، نحوه زدن ریمل نیز امری حیاتی است، به‌ویژه زمانی که از ریمل بلندکننده استفاده می‌کنید. شیشه عینک شما ممکن است به‌سرعت کثیف شود. در مقاله ” نکات و شیوه ی ریمل زدن‌ ” با نحوه‌های مختلف زدن ریمل آشنا می‌شوید.

ترفندهای آرایش برای عینکی‌ها

ترفندهای آرایش برای عینکی‌ها

 

سوالات متداول در رابطه با ترفندهای آرایش برای عینکی‌ها

بهترین مدل خط چشم برای عینکی ها چیست؟

خط چشم باید با فرم و اندازه فریم عینک شما هماهنگ باشد. برای مثال اگر فریمی ضخیم دارید، از خط چشم‌های پهن‌تر استفاده کنید و اگر از فریم نازکتر و ظریف‌تر استفاده می‌کنید، خط چشم خود را هم نازکتر بکشید.

چگونه از خراب شدن آرایش با زدن عینک جلوگیری کنیم؟

بهتر است روی تیغه بینی و قسمت‌هایی که با عینک تماس دارند از کرم‌پودر‌های سنگین استفاده نکنید. همچنین از فر مژه استفاده کنید تا ریمل روی شیشه عینک پخش نشود.

5/5 - (7 امتیاز)

به این مطلب امتیاز دهید


هفت رژ

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

*** لطفا تجربیات خود را با کاربران هفت رژ به اشتراک بگذارید 😍🙏🏻 ***

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *