انواع ماسک های خانگی با عسل

انواع ماسک های خانگی با عسل | هفت رژ ✅ بزرگترین مجله زیبایی و آرایشی و خودآرایی ❤️

زمان مطالعه این مطلب: 7 دقیقه

انواع ماسک های خانگی با عسل : پیش از صحبت کردن در زمینه‌ی ماسک عسل برای جوش و معالجه اون، می بایست بدونید که جوش های صورت رو میشه در پروسه اول با معالجه های خانگی از میان برد و جلوی گسترششون رو گرفت. عسل هم یکی‌از شایسته ترین مواد غذایی هستش که بارها از اون تحت عنوان شفا دهنده ی بیماری ها و مشکلات ذکر شده . از طرفی در طب سنتی هم خیلی کاربرد داره و میشه اذعان کرد یکی‌از فوق العاده ترین مواد غذایی طبیعی میباشد. عسل با داشتن خاصیت ضدعفونی کننده و آنتی باکتریال برای معالجه جوش صورت کاربرد متعددی داره. به دنبال نوشته‌ی‌علمی با هفت رژ همراه باشید تا گونه های ماسک عسل برای جوش رو به شما معرفی کنیم.

 

ماسک عسل برای جوش و فواید آن برای پوست صورت

ماسک عسل برای جوش کاربرد های فراوانی داره. دلیلش هم اینه که میشه از ادغام عسل با مواد طبیعی دیگه ماسک های ضدعفونی کننده و ترمیمی خوبی رو به دست آورد که شما رو از شر جوش های صورت خلاص می کنه.

برای قرن هاست که عموم از ماسک عسل برای جوش صورت، آکنه و لکه ها، زخم ها و نواقص پوستی به کار گیری می کنن. راهبرد واحدی برای تهیه و تنظیم ماسک عسل برای جوش وجود نداره و میشه با استعمال از گیاهان و مواد متفاوت، ماسک های متنوعی رو درست کرد.

انواع ماسک عسل برای جوش صورت

برای به کارگیری از ماسک عسل برای جوش و معالجه اون، در اینجا یکسری مثال ماسک رو به همراه دستور کار و تاثیر ماسک روی جوش ها برای شما معرفی می کنیم.

ماسک عسل برای جوش

عسل خودش به تنهایی می تونه تحت عنوان ماسک استعمال بشه و به جهت خاصیت ضد میکروبی که داره، در معالجه آکنه و تطهیر دریچه های پوست و پرهیز از رشد میکروب ها تأثیرگذار باشه. به علاوه، بخش مومی عسل به نرم، شاداب و صاف کردن پوست یاری میکنه.

انواع ماسک های خانگی با عسل

انواع ماسک های خانگی با عسل

 

تهیه ماسک عسل با سیب برای جوش

ماسک عسل برای جوش رو می شه با افزودن سیب به عسل تهیه و تنظیم کرد. این ماسک عسل برای جوش صورت هم خیلی مفیده و هم به صرفه. زیرا بعداز به کارگیری باقیمانده ی اون هم قابل خوردنه.

در قدم اول بخش سفت و دونه های سیب رو جدا نمایید و اون رو در مخلوط کن برقی به طور کامل خرد کنید . به سیب های له گردیده ۴ الی ۵ قاشق عسل اضافه کنید. مقدار عسل به تعداد ماسکهایی که میخواید درست کنید و اما سایز سیبی که به کار گیری می کنید بستگی داره.

اساساً مقدار عسل می بایست برای ترکیب شدن کامل با سیب ها کافی باشه. مخلوط رو خوب بهم بزنید تا به صورت یک خمیر یک دست در بیاد و آنگاه اجازه بدین ۵ تا ۱۰ دقیقه استراحت کنه. ادغام ماسک عسل و سیب شما مهیا استعمال میباشد.

طریق مصرف: یک لایه ماسک سیب و عسل رو روی کل صورتتون بمالید. ۱۰ الی ۱۵ دقیقه حوصله نمایید تا ماسک یه خرده خشک بشه. بعد از آن با آب ولرم اون رو بشورید.

ذرات سیب به صورت یک تمیز کننده ملایم روی صورت شما کار می کنن. اسید گلیکولیک موجود در اون هم لایه برداری از پوست رو آسون تر می کنه. هردوی این مشخصات باهم منافذ پوست رو منزه می کنن. عسل یک آنتی اکسیدان طبیعیه که خاصیت ضد میکروبی هم داره و عفونت های میکروبی که باعث میشه جوش ایجاد بشه رو از میان می بره.

انواع ماسک های خانگی با عسل

انواع ماسک های خانگی با عسل

 

 

تهیه ماسک عسل با ماست و آبلیمو برای جوش

ماسک ضد جوش عسل رو می شه با دو قاشق غذاخوری شیر تازه، دو قاشق غذاخوری عسل طبیعی، آب یک عدد لیموی تازه، یک قاشق غذاخوری ماست تازه تهیه کرد. کلیه موردها رو به طور کامل با هم توی یک پیاله ادغام فرمائید تا غلظت اون یکپارچه بشه.

یک لایه از ادغام رو از بالای صورت تا زیر گردنتون بمالید. ۱۰ دقیقه حوصله نمایید تا خشک بشه. بعد از آن یک لایه دیگه هم روی اون بمالید. به همین ترتیب سه لایه ماسک رو به فاصله ی ۱۰ دقیقه روی صورت بزنید. هنگامی مطمئن شدید ماسک به کلیه نقاط آسیب دیده پوستتون رسیده، در پایان هم ۱۰ دقیقه شکیبایی فرمائید و آن‌گاه کل صورت رو با آب ولرم بشورید.

اسید سیتریک موجود در آبلیمو منزه کننده خیلی خوبی است. شیر هم همچنین. ماست هم یک تمیز کننده و اما قابل انعطاف کننده فوق العادس. تمامی این خاصیت باهم مهم هستن زیرا اگه به تنهایی از آبلیمو به کارگیری فرمائید روی پوست شما شم خشکی و کشیدگی ساخت‌و‌ساز میکنه.

تهیه ماسک ضد جوش عسل با آلوئه ورا

مثال دیگه ای از ماسک ضد جوش عسل را میشه با یک قاشق غذاخوری سر پر از ژل آلوئه ورا و یک قاشق غذاخوری عسل خام تهیه کرد.

آلوئه ورا به خاطر داشتن خاصیت اثرگذار برای پوست آوازه داره و توی خیلی از تولیدات آرایشی و بهداشتی هم ازش به کار گیری میشه. آلوئه ورا پوست رو مرطوب، قابل انعطاف و یک دست می کنه وتسکین می ده. بعلاوه این مخلوط دربرگیرنده خاصیت ضد میکروبی و آنتی اکسیدانی عسل هم است که دیگه میشه اذعان کرد خیلی عالی میشه

تهیه ماسک ضد جوش عسل با دارچین

این امر ترکیبماسک عسل برای جوش یک شیوه بسیار اثر گذار و محبوبه. مقدار دارچین لازم برای ساخت این ماسک به حجم ناحیه ی آکنه بستگی داره. در‌حالتی که ماسک رو برای کل صورتتون می خواید، سه الی چهار قاشق غذاخوری دارچین کافیه. نکته ی اصلی دیگه اینه که می بایست طوری نسبت عسل و دارچین رو تهیه کنید که یک خمیر نسبتا شل و ول بدست بیاد.

ممکنه دوست داشته باشید بدونید که چطور این ماسک میتونه اثرگذار باشه؟ دارچین سرشار از سینامالدهید میباشد که یکی‌از اجزای مهم اونه و می تونه عفونت میکروبی آکنه رو از میان ببره. داونه های درشت و فیبر موجود توی پودر دارچین هم لایه برداری از پوست روانجام میده و سلول های مرده پوست رو از میان میبره.

ادغام این خصوصیات به همراه خاصیت بی نظیری که از عسل می‌شناسیم، به صورت کلی برای معالجه آکنه داروی قابل قبولی می سازه که هر کسی میتونه توی خونش اون رو تهیه و تنظیم کنه.

انواع ماسک های خانگی با عسل

انواع ماسک های خانگی با عسل

 

ماسک کتانجک، آلوئه ورا و عسل

تهیه و تنظیم ماسک عسل برای جوش با یک قاشق غذاخوری پودر کتانجک (نوعی جلبک دریایی)، یک قاشق غذاخوری آب یا این که ژل آلوئه ورا (نه لاتکس آلوئه ورا) و یک قاشق غذاخوری عسل. هر سه ماده رو خوب بهم بزنید تا یکدست بشن. آنگاه اجازه بدین ده دقیقه بمونه تا جا بیوفته.

یک لایه از این ماسک کتانجک-آلوئه ورا-عسل را بطور یکسان روی صورتتان و نواحی آلوده بمالید. بگذارید پانزده الی بیست دقیقه بماند و بعد از آن با آب ولرم صورت خویش را بشویید. چندین دقیقه که سپری شد مجدد با آب سرد صورت تان را بشویید.

کتانجک یک سم زدای طبیعی و مرطوب کننده ای بسیار خوب برای پوست می باشد. مواد معدنی موجود توی این جلبک دریایی به یکپارچه سازی پوست یاری کنه. علاوه بر این پودر دونه ی درشت این جلبک ( که معمولا به همین صورت به فروش میرسه) برای لایه برداری سلولهای مرده پوست خیلی خوبه و میشه خاطرنشان کرد مثل یک اسکراب طبیعی کار میکنه.

انواع ماسک های خانگی با عسل

انواع ماسک های خانگی با عسل

 

تهیه ماسک عسل برای جوش با آسپرین

استعمال از ماسک آسپرین و عسل برای معالجه آکنه یک شیوه اثرگذار و ساده می‌باشد. برای تهیه و تنظیم این ماسک یک یا این که دو کپسول آسپرین، یک قاشق غذاخوری عسل و مقداری آب رو به اندازه ای که کپسولها توی اون حل بشن موردنیاز هستش. در گام نخستین آسپرین ها رو توی آب حل نمائید. آن گاه عسل رو به اونها اضافه فرمائید و خوب هم بزنید. اجازه بدین ترکیب دو الی سه دقیقه بمونه.

ماسک را روی صورتتون (بخصوص روی نقاط آلوده) بمالید و اجازه بدین ده الی پانزده دقیقه بمونه. در نهایت صورت‌تون رو با آب ولرم و به دنبال یکبار هم با آب سرد بشورید.

آسپرین یا این که اسید اَسِتیل سالیسیلیک تقویت کننده خوبی برای پوسته که معمولا در تولیدات محافظ پوست هم از اون به کار گیری میشه. علاوه بر این، برای معالجه آکنه در کسانی که پوست چرب دارن، خیلی خوب کار می کنه. مولکولهای دونه درشت آسپرین عمل لایه برداری فیزیکال رو خیلی خوب ایفا می دن و سایر فرایند به عهده خاصیت ضد میکروبی و آنتی اکسیدان های عسل است.

نکاتی که بایستی برای به کار گیری از ماسک ضد جوش عسل بدانید

بهتره مدام ماسک ها رو بصورت نو به کارگیری نمائید.
تلاش نمائید تا جایی که امکان داره از مواد ارگانیک استعمال نمائید.
بیان شده عسل مانوکا و عسل یونجه از نگاه خاصیت ضد میکروبی بهترین آیتم ها هستن.
هربار که صورت یا این که قسمت دیگه ای از پوستتون رو پس از مصرف این ماسک ها می شورید، از هیچ نوع صابونی به کارگیری نکنید. درواقع برای معالجه آکنه، صابون خانگی ساده به هیچ وجه توصیه نمی شه، زیرا مشکل آکنه بالاتر از چربی یا این که گرد و غبار معمولی می باشد.
چندین دقیقه پس از شستن صورت با آب ولرم، اون رو مجدد با آب سرد بشورید. این عمل صورت شمارا یک پارچه می کنه و استحکام عضله‌ها رو ارتقا می ده.
مدام پیش از مصرف، ماسک رو روی قسمتی از پوستتون ،به غیر از پوست صورت آزمون نمائید ( پوست حیطه ی پشت دست آیتم قابل قبولی است ).
صورتتون رو پیش از به کار گیری از ماسک ترجیحا با آب گرم یا این که منزه کننده طبیعی (ملایم) شستشو بدین. هر چند این فعالیت اجبار و ضرورتی نداره و سوای اون هم می تونید به نتیجه ها مناسب برسید.
به کار گیری از صابون خانگی های ضد جوش مطلوب برای برطرف کردن جوش ها گزینه خوبی هستن ولی به کار گیری از صابون های ساده میتونه نقص‌ رو بیشتر کنه. اما این نکته رو فراموش نکنید که صابون های ضد جوش هم برای تمامی پوست ها مطلوب نیستن و برای برخی از اشخاص ژل و یا این که تولیدات شوینده ی دیگر مطلوب تر است.

5/5 - (25 امتیاز)

به این مطلب امتیاز دهید


هفت رژ

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

*** لطفا تجربیات خود را با کاربران هفت رژ به اشتراک بگذارید 😍🙏🏻 ***

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *