لایه برداری پوست در خانه
لایه برداری پوست

لایه برداری پوست در خانه ، ❤️ هفت رژ

زمان مطالعه این مطلب: 6 دقیقه

لایه برداری پوست در خانه : لایه برداری فرآیند حذف سلول های مرده پوست از لایه بیرونی پوست شما است. در حالی که برخی از مردم معتقدند که این کار ظاهر پوست آنها را بهبود می بخشد، اما باید بدانید که برای همه مناسب نیست. اگر لایه برداری پوست به درستی انجام نشود، می تواند آسیب بیشتری نسبت به سود آن داشته باشد. با ما همراه باشید در هفت رژ

اگر قصد لایه برداری دارید، مهم است که این کار را با خیال راحت انجام دهید تا به پوست شما آسیب نرساند یا منجر به افزایش قرمزی یا جوش های آکنه نشود.

از آنجایی که هر نوع لایه برداری ممکن است برای هر نوع پوستی جواب ندهد، مهم است که قبل از انتخاب روش لایه برداری، نوع پوست خود را در نظر بگیرید.

انواع مدل پوست

پوست شما به عنوان بزرگ‌ترین اندام بدن، عملکردهای مهم و پیچیده مختلفی را انجام می‌دهد؛ از تنظیم دمای بدن گرفته تا محافظت در برابر میکروب‌ها. این امر به ویژه در مورد خارجی ترین لایه پوست شما که به عنوان سد پوست نیز شناخته می شود، صدق می کند. این سد محافظ که بیشتر از لیپیدها (مانند سرامیدها) تشکیل شده است، به عنوان دروازه بان اصلی بین پوست و محیط خارجی شما عمل می کند و آب را به داخل و مواد مضر را خارج می کند.

لایه برداری پوست در خانه

لایه برداری پوست در خانه

 

اگرچه یک مانع پوستی سالم برای همه انواع پوست ضروری است، اما به یاد داشته باشید که پوست هر فرد از بسیاری جهات منحصر به فرد است.

این بدان معناست که هیچ رویکرد “یک اندازه مناسب برای همه” برای دستیابی به پوستی درخشان و سالم وجود ندارد. با این حال، تعدادی از ویژگی های یکپارچه وجود دارد که باید به دنبال آنها باشید که می توانند به شما در پاسخ به این سوال کمک کنند “نوع پوست من چیست؟”

در اینجا شاخص های اصلی وجود دارد که باید هنگام رمزگشایی در مورد اینکه آیا پوست شما عمدتاً چرب، خشک، نرمال، مختلط یا حساس است به خاطر داشته باشید.

پوست چرب

پوست چرب مقدار زیادی سبوم تولید می کند که باعث می شود پوست براق به نظر برسد و احساس چربی داشته باشد. به خصوص در سراسر ناحیه T (پیشانی، بینی و چانه). طبق گفته متخصصان افرادی که پوست چرب دارند، ممکن است چین و چروک کمتری داشته باشند. اما ممکن است بیشتر مستعد بزرگ شدن منافذ، لک های آکنه ، جوش های سرسیاه و سرسفید باشند.

به خاطر داشته باشید که فقط به دلیل اینکه پوست چرب چربی طبیعی بیشتری تولید می کند، به این معنی نیست که نسبت به سایر انواع پوست به رطوبت کمتری نیاز دارد.

داشتن پوست چرب به انتخاب محصولات مناسبی بستگی دارد برای مثال تغذیه و آبرسانی تاثیر گذار است. بدون اینکه منافذ شما را مسدود کنند یا باعث ایجاد جوش شوند.

روتین ایده آل پوست چرب باید دارای یک پاک کننده ملایم و کف کننده باشد که به طور موثر آلودگی، چربی اضافی و سایر ناخالصی ها را از بین ببرد. همچنین باید حاوی یک مرطوب کننده سبک، بدون چربی و غیر کومدون زا باشد که رطوبت مورد نیاز پوست چرب را تامین کند.

لایه برداری پوست در خانه

 

پوست خشک

پوست خشک معمولا چربی طبیعی کمتری نسبت به سایر انواع پوست تولید می کند. این ممکن است باعث شود رنگ آن کدر به نظر برسد و زبر ، پوسته پوسته یا خود پوست به مرور زمان پوسته پوسته شود. اغلب احساس سفت یا کشسانی کمتری دارد، به طور قابل توجهی کم آب می شود. علاوه بر این، ممکن است خارش یا تحریک شود.

یک روال مراقبت از پوست برای پوست خشک باید شامل مواد ملایم، تسکین دهنده و آبرسان باشد که به حفظ سد رطوبتی محافظ پوست کمک می کند؛ مانند سرامیدها . برای انواع پوست های خشک، توصیه می شود از دوش گرفتن بیش از حد طولانی و داغ خود داری کنید و در طول روز چندین بار پوست را مرطوب کنید.

پوست معمولی

پوست معمولی متعادل است، نه خیلی خشک و نه خیلی چرب. مستعد جوش زدن ، پوسته پوسته شدن یا احساس چربی یا سفت شدن نیست .

افرادی که پوست معمولی دارند معمولاً منافذی کوچک دارند، بافت پوستی صاف دارند و کمتر مستعد حساسیت یا لک هستند. با این حال، علیرغم این واقعیت که پوست معمولی هیچ مشکل یا نگرانی خاصی ندارد، هنوز برای به نظر رسیدن و احساس بهترین حالت به مراقبت از پوست مناسب نیاز دارد.

روتین ایده آل پوست نرمال به حفظ رطوبت پوست شما با حفظ کردن رطوبت و حمایت از سد محافظ پوست شما کمک می کند.

لایه برداری پوست در خانه

لایه برداری پوست در خانه

 

پوست ترکیبی

پوست مختلط شامل نواحی خشک و همچنین چرب است که ناحیه T معمولاً چرب است و گونه‌ها یا خشک یا نرمال هستند. این نوع پوست در فصول مختلف سال و به دلیل عوامل مختلفی مانند استرس یا نوسانات هورمونی می تواند متفاوت باشد. پاکسازی و آبرسانی موثر کلید مراقبت از پوستی است که در بعضی جاها چرب یا نرمال و در بعضی جاها خشک است.

پوست حساس

پوست حساس اغلب به عنوان یک نوع پوست شناخته می شود، اما ممکن است پوست حساس چرب، پوست حساس خشک یا پوست حساس معمولی داشته باشید. صرف نظر از اینکه چه نوع پوستی دارید، اگر پوست حساسی دارید، ممکن است قرمز به نظر برسد و احساس سوزش، خارش یا خشکی داشته باشید. این علائم ممکن است مربوط به داشتن پوستی باشد که در برابر محرک های خارجی آسیب پذیرتر است و ممکن است توسط مواد خاصی مانند رنگ ها یا عطرها و همچنین عوامل محیطی ایجاد شود.

اگر پوست حساسی دارید، ممکن است بتوانید دریابید چه چیزی باعث حساسیت شما می شود و از پاک کننده ها ، مرطوب کننده ها یا سایر محصولات حاوی آن مواد خاص اجتناب کنید. همچنین می توانید محیط خود را تغییر دهید تا قرار گرفتن در معرض عوامل محرک را کاهش دهید.

لایه برداری انواع پوست

دو روش اصلی برای لایه برداری در خانه وجود دارد: مکانیکی و شیمیایی و روشی که انتخاب می کنید باید بر اساس نوع پوست شما باشد. لایه برداری مکانیکی از ابزاری مانند برس یا اسفنج یا اسکراب برای حذف فیزیکی سلول های مرده پوست استفاده می کند. لایه برداری شیمیایی از مواد شیمیایی مانند آلفا و بتا هیدروکسی اسیدها برای حل کردن آرام سلول های مرده پوست استفاده می کنند.

لایه برداری انواع پوست

لایه برداری پوست در خانه

 

برای جلوگیری از آسیب پوست هنگام لایه برداری، متخصصان پوست نکات زیر را توصیه می کنند:

محصولات مراقبت از پوستی که قبلا استفاده می کردید را در نظر بگیرید. برخی از داروها و حتی محصولات بدون نسخه ممکن است باعث حساسیت یا لایه برداری پوست شما شوند، مانند کرم های تجویزی رتینوئید یا محصولات حاوی رتینول یا بنزوئیل پراکسید. لایه برداری در هنگام استفاده از این محصولات ممکن است خشکی پوست را بدتر کند یا حتی باعث ایجاد آکنه شود.

لایه برداری پوست خشک

یک روش لایه برداری مناسب با نوع پوست خود انتخاب کنید. کسانی که پوست خشک، حساس یا مستعد آکنه دارند، ممکن است فقط یک دستمال شستشو و یک لایه بردار شیمیایی ملایم را ترجیح دهند، زیرا لایه برداری مکانیکی ممکن است برای این نوع پوست بیش از حد تحریک کننده باشد.

لایه برداری پوست چرب

کسانی که پوست چرب و ضخیم‌ تری دارند ممکن است بخواهند از درمان‌ های شیمیایی قوی‌تر یا لایه‌ برداری مکانیکی استفاده کنند. با این حال، اگر رنگ پوست تیره‌تری دارید یا بعد از سوختگی، گزش حشرات یا جوش‌ های آکنه روی پوستتان لکه‌ های تیره‌ ای مشاهده کردید، از لایه‌ برداری قوی شیمیایی یا مکانیکی خودداری کنید.

برای برخی افراد، به ویژه آنهایی که رنگ پوست تیره‌تری دارند، لایه‌ برداری‌ های تهاجمی‌تر ممکن است منجر به ایجاد لکه‌های تیره روی پوست شوند.با پوست خود ملایم باشید. اگر از اسکراب یا لایه بردار شیمیایی استفاده می کنید، محصول را به آرامی با حرکات کوچک و دایره ای بمالید. این کار را حدود ۳۰ ثانیه انجام دهید و سپس با آب ولرم نه داغ صورت را بشویید. اگر از قلم مو یا اسفنج استفاده می کنید، از حرکات سبک کوتاه استفاده کنید. اگر بریدگی یا زخم باز دارید یا اگر پوستتان آفتاب سوخته است، هرگز لایه برداری نکنید.
حتما از مرطوب کننده استفاده کنید. لایه برداری می تواند باعث خشکی پوست شود. بلافاصله پس از لایه برداری از مرطوب کننده استفاده کنید تا پوست خود را سالم و هیدراته نگه دارید.
روتین مناسب خود را پیدا کنید. اینکه چند بار لایه برداری می کنید بستگی به نوع پوست و روش لایه برداری شما دارد. به طور کلی، هرچه لایه برداری تهاجمی تر باشد، نیاز به انجام آن کمتر است. مراقب باشید بیش از حد لایه برداری نکنید، زیرا ممکن است باعث قرمزی و تحریک پوست شود.

لایه برداری پوست در خانه

5/5 - (8 امتیاز)

به این مطلب امتیاز دهید


هفت رژ

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

*** لطفا تجربیات خود را با کاربران هفت رژ به اشتراک بگذارید 😍🙏🏻 ***

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *