خواص گلاب برای مو
خواص گلاب برای مو

خواص گلاب برای مو | هفت رژ ✅ آموزش آرایشی و زیبایی❤️❤️

زمان مطالعه این مطلب: 6 دقیقه

خواص گلاب برای مو: رایحه گلاب یکی از رایحه های فوق العاده می باشد و باعث آرامش بخش ما از آن استفاده کردمی شود. گلاب کاربرد های بسیار متنوعی دارد. حتی می توان در روتین مراقبت از پوست و مو نیز استفاده کرد. در این مطلب از هفت رژ خواص گلاب برای مو را برایتان گردآوری کرده ایم.

تاریخچه گلاب چیست؟

خواص گلاب برای مو

همه ما می دانیم گلاب بومی کشور ایران است و کشف و استفاده از آن از قرن هفتم میلادی می باشد. در مدت جنگ های صلیبی، اروپایی ها به گلاب توجه ویژه ای داشتند و تجارت گلاب سود زیادی برای ایرانی ها به وجود آورد.

جالب است بدانید در قرون وسطی از گلاب برای تمیز نمودن و ضدعفونی کردن دست ها قبل از صرف غذا استفاده می شد و پزشکان برای جلوگیری از غش،سلامت قلب، تقویت اندام ها گلاب را تجویز می کردند.

شواهد تاریخی نیز موجود است که نشان می دهد قبایل سرخپوستی در آمریکایی شمالی هم از گلاب برای درمان بیماری ها استفاده می کردند.

 

گلاب درمان مشکلات پوست سر

خواص گلاب برای مو

محصولاتی که در آن ها گلاب استفاده شده باشد، حاوی خواص ضد التهابی و ضد میکروبی می باشد وضعیت های متفاوت مربوط به مشکلات مو را درمان خواهد کرد. گلاب همچنین باعث از بین رفتن شوره می شود، خارش پوست سر را از بین برده، پوست را لطیف می کند، فولیکول های مو را تقویت خواهد کرد و اثرات مثبتی روی رشد مویتان خواهد داشت.

گلاب خاصیت آبرسانی مو دارد

شما می توانید برای آبرسانی به مو ها از گلاب استفاده کنید.گلاب خاصیت اسیدی بسیار ملایمی شبیه به سرکه سیب داشته. ph ساقه های موهای شما را متعادل خواهد کرد و این تعادل باعث تقویت کوتیکول مو شما خواهد شد و آبرسانی عمیق به موها انجام می شود.  همچنین گلاب با کاهش خشکی موها و محکم کردن پوست سر، به درمان سوزش و خشکی مو کمک می کند و باعث بازیابی رطوبت از دست رفته موهایتان می شود.

پاک سازی ملایم مو با گلاب

جالب است بدانید سطح PH گلاب بین ۴ الی ۵ است و این سطح متعادل قلیایی و اسیدی، باعث می شود تا پوست را تمیز نماید؛ بدون اینکه آسیبی به آن وارد شود و یا مواد ضروری را از داخل پوست شما بگیرد و همچنین به عنوان یک لایه بردار بسیار ملایم برای پوست سر عمل خواهد کرد.

باز کردن گره مو با گلاب

خواص گلاب برای مو

خواص گلاب برای مو

گلاب اثر مرطوب کنندگی، نرمی و لطافت موها را دارد و باعث می شود که گره موها به راحتی باز شود و هیچ گرهی روی آن ایجاد نشود. پس می توانید از گلاب در روتین مراقبت از موهای خود استفاده نمایید.

ویتامین رسانی با گلاب

گلاب باعث تقویت موهایتان می شود و ویتامین های مود نیاز را به مو می دهد. استفاده از گلاب بر روی پوست سر سبب بهبود گردش خون و تقویت ریشه مو می شود پس اگر از آن دسته از افرادی می باشیذ که موهایتان شکسته می شود، گلاب می تواند برای شما بسیار مفید باشد. همچنین گلاب سرشار از ویتامین b5 و b3 می باشد که همگی عاملی برای تقویت مو هستند.

با گلاب موهایی نرم داشته باشید

به یاد داشته باشید استفاده منظم از گلاب به دلیل وجود مواد معدنی مانند کلسیم باعث نرم شدن موهایتان می شود، از شکنندگی آن جلوگیری می کند و موهایتان پر حجم و نرم خواهد شد

گلاب باعث از بین رفتن چربی

گلاب با توجه به خواصی که دارد باعث کاهش چربی مو می شود و یک ماده با رایحه ملایم می باشد که خواص زیادی را برای مو به دارد.

با گلاب وزی مو را ازبین برده و موهایتان را براق کنید

با توجه به اینکه گلاب باعث نرمی و لطافت مو می شود وزی مو را از بین می برد، درخشندگی آن را زیاد کرده و ظاهر آن را بهبود خواهد بخشید. 

نحوه استفاده گلاب برای موها به چه صورت است؟

خواص گلاب برای مو

خواص گلاب برای مو

با گلاب موهایتان را تمیز کنید

شما می  توانید برای تمیز کردن موهای خود یک شامپوی جداگانه از گلاب درست کرده که سطح قلیایی متعادلی داشته باشد و سپس با آن موهایتان را بشویید.

نحوه درمان خشکی مو با گلاب

خواص گلاب برای مو

خواص گلاب برای مو

گلاب با ایجاد رطوبت  در مو ، کاهش خشکی و محکم کردن پوست سر، به درمان سوزش و خشکی مو کمک  زیادی می کند، به این دلیل که باعث بازیابی رطوبت از دست رفته موها خواهد شد.

برای استفاده از خواص گلاب برای موهای خشک مراحل زیر را انجام دهید:

به مقدار مساوی گلاب و گلیسیرین را با هم مخلوط کرده  به پوست سر و موها بمالید و ماساژ دهید. به مدت ۱۵ دقیقه روی سر بماند و سپس موهای خود را شستشو دهید.هفته ای یک بار مراحل ذکر شده را برای بهترین نتیجه تکرار نمایید.

نحوه استفاده از گلاب برای رشد بهتر موها

گلاب دارای ویتامین های فراوانی مثل  ویتامین A، ویتامین ب۳، ویتامین C و ویتامین E می باشد که وقتی این ویتامین ها کنار هم باشند، به رشد مو و تقویت ریشه آن کمک زیادی می کنند. برای اینکه موهایتان رشد بهتری داشته باشند مقداری گلاب خالص را به صورت مستقیم به موها و پوست سر خود ماساژ دهید.

نحوه  باز کردن گره مو با گلاب

شما می توانید از اسپری گلاب برای باز کردن گره مو بعد از شامپو استفاده نمایید تا به لابه لای مو های شما نفوذ کرده و گره و زبری مو را از بین ببرد.

استفاده از گلاب برای درمان شوره

خواص گلاب برای مو

خواص گلاب برای مو

شوره سر می تواند برای هر کسی آزار دهنده باشد ، برای درمان شوره راه های زیادی وجود داشته  که یکی از آنها استفاده از گلاب می باشدشما می توانید برای درمان شوره سر چند عدد تخم شنبلیله را در گلاب برای چند ساعت خیس کرده تا نرم شوند.

سپس تخم ها را له کنید و آن ها را به خمیر تبدیل کرده و این خمیر را بر روی سرتان بمالید و اجازه دهید یک ساعت روی نقاط مختلف پوست سرتان بماند ، سپس موهایتان را شسته و هفته ای یک بار این کار را تکرار نمایید.

نحوه استفاده از گلاب برای کاهش وزی مو

خواص گلاب برای مو

برای این که بتوانید وزی مو های خود را از بین ببرید، می توانید یک اسپری گلاب درست کرده  و قبل از بیرون رفتن، آن را روی موهای تان اسپری نمایید. دقیقا مانند زمانی که از دیگر محصولات ضد وز مو استفاده می کردید.

 

نحوه استفاده گلاب برای تقویت موها

برای تقویت موهایتان ابتدا سر خود را شسته و سپس مقداری گلاب را بر روی سرتان بمالید تا باعث بهبود ساختار موها شود.

درمان موهای آسیب دیده با گلاب

خواص گلاب برای مو

خواص گلاب برای مو

مواردی که می توانند باعث آسیب موها شوند در اطراف ما بوده و ما ناخواسته در معرض بسیاری از آنها قرار خواهیم گرفت. برخی از این عوامل محیطی مانند :

نور خورشید، آب و هوا و برخی موارد دیگر مانند کولر و بخاری هنگامی که ما خودمان را در معرض آن ها قرار می دهیم.

همه موارد ذکر شده ممکن است با گذشت زمان آسیب زیادی به موها وارد کنند .

گلاب باعث رفع این آسیب ها می شود، به خصوص اگر همراه با ویتامین E و روغن جوجوبا به کار برده شود.

نحوه استفاده گلاب برای مو های آسیب دیده با ترکیب زیر به دست آورید:

۳ عدد کپسول ویتامین E را و یک قاشق چایخوری روغن جوجوبا و یک لیوان گلاب اضافه نمایید.

مواد را هم زده و سپس مو و پوست سر خود را خوب شستشو دهید.

این مخلوط کل شب بر روی پوست سر خود بگذارید.

صبح، موهای خود را شستشو دهید.

نحوه درست کردن ماسک گلاب برای موهای آسیب دیده

ابتدا یک فنجان گلاب خالص را با چند قطره روغن زیتون و ۲ عدد کپسول ویتامین E مخلوط کنید و بعد از حمام هنگامی که مو هنوز رطوبت دارد روی موهای خود اسپری نمایید.

عوارض و مضرات گلاب

گلاب معمولا عارضه خاصی نداشته اما در برخی موارد ممکن است باعث بروز حساسیت های پوستی نیز شود، به همین دلیل بهتر است قبل از استفاده، مقدار کمی از آن را روی ناحیه کوچکی از پوست دست آزمایش کنید و بعد از ۲۴ ساعت اگر علائم حساسیت ظاهر نشد سپس روی نواحی دیگر پوست استفاده نمایید.

 

4/5 - (1 امتیاز)

به این مطلب امتیاز دهید


هفت رژ

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

*** لطفا تجربیات خود را با کاربران هفت رژ به اشتراک بگذارید 😍🙏🏻 ***

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *