آموزش قدم به قدم کراتینه مو در منزل

آموزش قدم به قدم کراتینه مو | هفت رژ ✅ بزرگترین مجله زیبایی و آرایشی و فروشگاه آنلاین ❤️

زمان مطالعه این مطلب: 9 دقیقه

آموزش قدم به قدم کراتینه مو : کراتینه نمودن مو امروزه یکی از شیوه های مرسوم برای صاف‌ کردن و در عین‌ حال‌ بازسازی موهای صدمه دیده‌ خواهد بود . در این نوشته به یادگیری کراتینه مو خواهیم پرداخت . پیش از خریداری ماسک مو و یا هر نوع فرآورده حفاظت موی دیگر پیشنهاد خواهیم کرد این مطلب را تا انتها بخوانید . شیوه كراتينه كردن مو در منزل هم در این نوشته آموزش‌ داده خواهد شد با ما همراه باشید در سایت هفت رژ مجله آموزشی زیبایی

کراتین یکی از پروتئینهای اصلی می باشد . این آمینو اسید طبیعی‌ در تن جانداران و همچنین طبیعت‌ پیدا خواهد شد . آن‌گاه با نفوذ‌ در ساقه‌ مو موجب زنده‌سازی و ازبین‌بردن خشکی موها خواهد شد . درضمن‌ موجب اصلاح ساختار‌ کوتیکول مو خواهد شد .

آموزش قدم به قدم کراتینه مو

اگر با نوشته های هفت رژ در عرصه مواظبت مو همراه بوده‌ اید . حتما معطوف گشته اید . در حقیقت یکی از دلایل پاک‌ گشتن فوری رنگ موهایتان به صدمه ساقه‌ موها برمی گردد . پس , خریداری ماسک موی مطلوب میتواند تاحدی مشکلات موهایتان را حل نماید . اما درصورتی‌که پیگیر شیوه ریشه‌ای تر برای برطرف کردن مشکل‌ موی خویش می باشید . یادگیری کراتینه مو در خانه و یا آرایشگاه‌ را که در دنباله گفته خواهد شد به صورت جامع به جزییات این کار‌ می پردازد .

کراتینه مو

کراتینه مو یعنی چه

کراتین مو حقیقتا یک پلی پپتید خواهد بود . گروهی از آمینو اسیدهای ضروری و واجب را مشتمل می گردد . برای نمونه : آلانین , لوسئین , آرژنین و سیستئین . این آمینو اسیدها درون فیبر مو همچنین موجود‌ می باشد . آمینو اسیدها دیمر و آن‌گاه پلیمر می گردند . با اتصال های سولفیدی S -S به یکدیگر ملحق می گردند . این زنجیره طبیعی‌ کراتین خواهد بود.

کراتینه مو

در این نوشته به شما طرز کراتینه مو را به شکل قدم به قدم آموزش‌ می دهیم . شما با ملاحظه و توجه به این موردهای اثربخش این آموزش را به راحتی فرا می گیرید .

فواید کراتینه نمودن مو

کراتینه مو خیلی با نکته‌بینی و با شکیبایی بایستی اعمال گردد . در نتیجه‌ خواص این ماده‌ مهم خیلی خوب بر روی موهایتان معلوم خواهد بود . از ویژگی های کراتینه گشتن مو میتوان به موردهای زیر اشاره‌ کرد:

۱ . برطرف کردن صدمه و خشکی موها .

۲ . ضد وزی موها .

۳ . زنده کردن و اصلاح کوتیکول موها .

۴ . صافی‌ موهای فردار .

۵ . نرم و لخت‌ کننده موها و به‌ویژه موهای موج‌ دار و فردار .

۶ . برطرف کردن صدمه های مهم و ساختاری موها .

بهترین برند کراتینه مو

اینکه عالی ترین برند کراتینه مو چه چیزی است . به برخی عوامل ارتباط داراست . کراتینه های حاضر در فروشگاه ها از مارک های مختلف موجود‌ می باشد . هرچند عالی ترین برند حاضر در فروشگاه ها را با اندکی مطالعه قادر خواهید بود پیدا‌ نمائید . در خریداری کراتین الزاماً باید به دو مساله دقت بکنید .

نکته نخست :

مورد نخست اندازه فرمالدوئید در آنها می باشد . فرمالین گاز حل‌شده در آب می باشد . به سرعت‌ در هوا‌ منتشر می گردد . بی‌اندازه فرار‌ خواهد بود . پس سریعا جذب‌ سیستم‌ تنفسی و خون خواهد شد . فرمالین به شدت‌ مو را لخت می نماید . این ماده‌ در گونه نخست کراتینها که وارد کشور‌ شدند . به شکل غیر استاندارد‌ و فراوان وجود داشت .

اگر میزان فرمالین در کراتین به نسبت بسیار باشد‌ . به سیستم تنفسی اشخاص صدمه می زند . طریقه تعیین درصد فرمالین چند نوع می باشد .

اولا
در روی ظرف کراتین درصد فرمالین نوشته شده است .

ثانیا
حتی درصورتی‌که با دستکش با ماده‌ دارای فرمالین عمل نمائید . پوست‌ انگشت دستتان به وضعیت پیری‌ موقت میرود . در واقع امروزه با ارتقا فن‌آوری این مساله به دست‌کم رسیده است‌ .

مورد دوم کراتین مو

شناخت و خریداری کراتین اصلی‌ و دارای اعتبار مساله مهمی خواهد بود . افزون بر این بعضی کراتینها تنها ویژه احیا‌ می باشند . بعضی هم تنها ویژه صافی‌ مو است . بیشتر کراتین مو حاضر در فروشگاه ها هم صافی‌ مو و هم احیا مو را اعمال می نماید . باآنکه درصد صافی‌ و احیا‌ در برند های گوناگون مختلف خواهد بود . اکثراً اطلاعات‌ اندک مدل‌ کراتین در بیشتر موارد در بروشور آن نوشته‌ می گردد . در دنباله در توصیفات کالا هم آمده است‌ .

آموزش قدم به قدم کراتینه مو

آموزش قدم به قدم کراتینه مو

 

نکات پیش از كراتينه كردن مو

کراتینه نمودن مو کاری تخصصی می باشد . برای نتیجه‌ خوب تر حتما از یک آشنا و یا دستیار‌ در کنارتان همراهی بگیرید . با این عمل کراتینه مو در خانه را درست‌ اجرا کنید . اما پیش از آن به این نکات دقت نمائید .

۱ . هرگونه خریداری پودر‌ دکلره و یا خریداری رنگ مو را که در نظر‌ دارید . نخست و در کمال‌ آسودگی انجام‌ دهید . در ضمن‌ اعمال رنگ و دکلره را پیش از کراتینه انجام‌ دهید . درصورتی‌که صرفا عمل‌ کراتینه را قصد دارید انجام دهید , دیگر احتیاجی به این قسمت نخواهد بود . ولی این را مورد توجه قرار دهید . پس از رنگ نمودن و یا دکلره نمودن موها بایستی ۱۰ روز‌ به موها تایم استراحت بدهید . پس‌ازآن آنها را کراتینه نمائید .

۲ . پس از عمل‌ کراتین رنگ موهایتان دو درجه‌ روشن‌ تر می گردد . پس درصورتی‌که تمایل دارید رنگ خوبی داشته باشید . پیشنهاد می دهیم توجه کنید . پس از دو درجه‌ روشنایی‌ چه رنگی روی مویتان در می آید . به طورمثال درصورتی‌که موهایتان را قهوه ای تیره‌ بکنید . با دو مرتبه روشنی قهوه ای میانه خواهد شد . رنگ قرمز‌ تیره‌ , مسی‌ سرخ خواهد شد . پس کوشش نمائید رنگهای بلوند روشن‌ را گزینش نمائید . قادر خواهید بود از رنگهای دودی قهوه ای و شرابی بسیار تیره‌ هم بکارگیری کنید . تلاش نمائید رنگ انتخابی از خانواده‌ سرخ – مسی‌ نباشد . در ضمن‌ رنگ سیاه هم عالی ترین گزینش خواهد بود . برای‌اینکه پس از کراتین بسیار قشنگ خواهد شد .

۳ . تا ۱۵ روز‌ پس از کراتین , موها نباید رنگ یا دکلره گردند . در ضمن‌ در اکثر موارد عالی ترین روش این خواهد بود که موهایتان را پیش از کراتین یا بسیار تیره‌ و یا بسیار روشن‌ بکنید . جدی ترین مساله درباره کراتین تراپی این خواهد بود کسانی که اهل‌ رنگ و مش پی‌درپی می باشند . نباید پس از کراتین فوری به دنبال رنگ و مش بروند . زیرا رنگ و اکسیدان دارای ماده‌های قلیایی می باشد . پس فلس‌های‌ مو باز می گردد . در آخر کراتین از مو خارج‌ خواهد شد . در ضمن‌ حتما از تولیدات رنگ و اکسیدان مطلوب استعمال بکنید . از قطره‌ آنتی دمیج و روغن‌ آرگان درون ماده‌های رنگ و دکلره استفاده کنید . چنانچه قصد دارید از هر جهت موها گرفتار صدمه نشوند . از اولاپلکس در محتویات رنگ و مش خودتان بکارگیری نمائید .

اولاپلکس

۴ . برای استمرار افزون‌تر ماده‌ها خوب تر خواهد بود . پس از کراتین نمودن‌ موها در روز‌های‌ پس از اعمال کراتینه از شامپوی ویژه موهای کراتین گشته بکارگیری بکنید . در درون حمام‌ از ماسکهای کراتینه بکارگیری کنید . مواظبت های پس از کراتین خیلی الزامی می باشد . ماسک موی پس از حمام‌ دارای کراتین – سرم‌ دوفاز ویژه کراتینه و روغن‌ آرگان همه جزو‌ مواظبت های پس از حمام‌ خواهد بود .

۵ . حتما خاطرجمع باشید که به ماده‌های غیرطبیعی شیمیایی آلرژی نداشته باشید . در ضمن‌ موهایتان را تا چند روز‌ پس از عمل‌ کراتین مو اصلا نبندید . تلاش بکنید زیادتر در هوای آزاد‌ باشید . تا عطر کراتین در اطراف بسته‌ منتشر نشود .

۶ . از ماسکهای فیلتردار برای خودتان و اطرافیان در دوران کراتینه گشتن موها بکارگیری بکنید . این عمل برای تندرستی خودتان و اطرافیانتان سودمند خواهد بود .

۷ . حتما در محیط‌ باز و محیطی که گردش‌ هوا‌ خیلی خوب ادا می گردد . عمل‌ کراتینه نمودن مو را اعمال کنید .

۸ . درصورتی‌که مو و یا پوست‌ سرتان گرفتار صدمه می باشد . پیش از هر کاری‌ با پزشک و یا یک آرایشگر‌ کارآمد مشاوره بکنید .

۹ . مراحل پایین را به دقت‌ ایفا دهید . وقت های قرنطینه را به دقت‌ اعمال بکنید . مساله ای که حتما باید دقت بکنید . این خواهد بود که در بعضی مدل‌های‌ کراتین مدت‌ وقت قرنطینه حذف‌ می گردد . این مدل‌ها‌ به کراتینه بی قرنطینه مشهور می باشند .

آموزش قدم به قدم کراتینه مو

آموزش قدم به قدم کراتینه مو

 

پیش از آموزش‌ کراتینه مو در منزل خوب است‌ بدانید . در اکثر موارد کراتینه نمودن موها با سه ماده‌ اعمال می شود . زمان خریداری , فروشنده در بیشتر موارد هر سه ماده‌ را تحویل‌ شما می دهد‌ . هرچند در بعضی از اقسام کراتین شامپوی پیش و بعد‌ وجود نخواهد داشت . پس تنها ماده‌ کراتین به شما تحویل‌ داده می گردد . در توصیفات فرآورده این مبحث قید‌ می گردد . شیوه کراتینه نمودن مو یک مورد خیلی حیاتی برای شما می باشد .

به صورت عمومی این سه ماده‌ دربردارنده :

– شامپوی پیش از کراتین که ماده‌ ای قلیایی خواهد بود . پس فولیکولهای مو را باز می سازد . در ضمن‌ ظرف شماره‌ ۱ خواهد بود .

– ماده‌ها رسمی کراتین – ظرف دوم خواهد بود .

– شامپوی پس از کراتین ماده‌ ای اسیدی خواهد بود . پس به بسته‌ گردیدن کوتیکولهای موهایتان امداد می نماید . این شامپو را بایست ۳ تا ۵ روز‌ پس از اقدام کراتینه مو در گرمابه به موهایتان بزنید .

آموزش تصویری‌ کراتینه مو در منزل

مرحله یکم :

موهایتان را نخست با شامپوی پیش از کراتین خیلی خوب بشویید . بعد آبکشی کنید .

آموزش قدم به قدم کراتینه مو

مرحله دوم :

موها را کاملا خشک نکنید . کوشش نمائید تا ۲۰ درصد نمناکی در موها باقی‌ بماند .

مرحله سوم :

موها را کاملا تقسیم‌ بندی نمائید.

آموزش قدم به قدم کراتینه مو

آموزش قدم به قدم کراتینه مو

 

مرحله چهارم :

کراتین را در پیاله رنگ بریزید . از یک فرچه نرم و ظریف و با وضعیت کیفی خوب برای اضافه کردن کراتین به مو بهره‌ ببرید . آن‌وقت موها را لایه‌ به لایه‌ به ماده‌های کراتین آمیخته نمائید . بایست ماده‌ها حدوداً از یک بند‌ انگشت مانده‌ به ریشه‌ با موها آمیخته گردد . لایه‌های‌ انتخابی مو بایستی خیلی ظریف باشند . اصلا ماده‌های کراتین را به ریشه‌ و پوست‌ سر نزنید.

آموزش قدم به قدم کراتینه مو

آموزش قدم به قدم کراتینه مو

 

مرحله پنجم :

در این بخش الزاماً باید ۲۰ دقیقه صبر نمائید . تا ماده‌ها کراتین فرایند خود‌ را بر روی ساقه‌ موهایتان اجرا نماید . این بخش خیلی پراهمیت خواهد بود . تماس بی واسطه با نتیجه‌ عمل‌ کراتینه شما خواهد داشت . در آموزش‌ قدم به قدم کراتینه مو , اتوکشی اصولی موها بی‌اندازه دربردارنده ارزش خواهد بود . در روش کراتینه نمودن , موها را همانطور لایه‌ به لایه‌ در دست بگیرید . پس‌ازآن کاملا با یک اتوی سرامیکی مطلوب و با گرما ۲۰۰ الی ۲۱۰ درجه‌ موها را به نکته‌بینی و با بردباری اتوکشی بکنید . هربار که اتوکشی را اعمال می دهید . بخاری‌ از موها بلند‌ خواهد شد . این رخ داد طبیعی‌ خواهد بود .

مرحله ششم :

بنا به تجربه‌ خیلی از آرایشگران , اتوکشی هر بستر از موها را تا جایی ادامه‌ دهید . که دیگر بخاری‌ از موها بلند‌ نشود .

آموزش قدم به قدم کراتینه مو

آموزش قدم به قدم کراتینه مو

 

مرحله هفتم :

سه روز‌ قرنطینه (در کراتینهای نوین این بخش حذف‌ گشته است)

در كراتينه كردن مو به بخشی حیاتی می رسیم . محتملاً برای خیلی از دخترخانم ها این بخش خوشایند نباشد . در این قسمت نباید به مدت‌ سه روز‌ حمام‌ بروند . این سه روز‌ به سه روز‌ قرنطینه مشهور می باشد . در ضمن‌ موها را نبندید . درصورتی‌که قادر خواهید بود بیرون از خانه نروید تا مجبور نشوید روسری‌ روی موهایتان بگذارید اجازه‌ دهید موها کاملا رها باشند . این قسمت شیوه كراتينه كردن مو در منزل همچنین بی‌اندازه جدی می باشد .

مرحله هشتم :

در این سه روز‌ موها را در برخی موارد با گرما ملایم‌ اتوکشی بکنید . در ضمن‌ اصلاً ماده‌ مازاد همچون سرم‌ – تافت و . . به موها نزنید .

مرحله نهم :

بعد از ۳ روز‌ موهایتان را با شامپوی پس از کراتین بشویید . در این شیوه کراتینه مو در مسکن در نظر داشته باشید . در وقت های بعدی چنانچه از شامپوی پس از کراتین هنوز هم باقی‌ بود‌ . میتوانید هر دفعه در حمام‌ بکارگیری بکنید .

آموزش قدم به قدم کراتینه مو

مرحله دهم :

حداقل تا ۱۵ روز‌ نباید برای خریداری رنگ مو به فروشگاهی بروید . برای‌اینکه هر وقت با نگاه کردن رنگ مو دوست دارید که موهایتان را رنگ نمائید . حتما باید دست‌کم تا ۱۵ روز‌ موها را رنگ یا دکلره ننمایید . حتما از ماسکهای کراتینه درون حمام‌ و شامپو اختصاصی موهای کراتین گشته استعمال بکنید . این عمل به دوام بالای کراتین بر روی موهایتان یاری خواهد کرد .

5/5 - (33 امتیاز)

به این مطلب امتیاز دهید


هفت رژ

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

*** لطفا تجربیات خود را با کاربران هفت رژ به اشتراک بگذارید 😍🙏🏻 ***

2 نظرات در حال حاضر

  1. خیلی عالی و کاربردی توضیح دادید مرسی از سایت خوبتون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *