روش های درمان فوری خشکی لب
روش های درمان فوری خشکی لب

روش های درمان فوری خشکی لب ، ❤️ هفت رژ ، بهترین برند بالم لب خارجی و ایرانی

زمان مطالعه این مطلب: 5 دقیقه

روش های درمان فوری خشکی لب : شاید این حس را تجربه کرده باشید که لب هایتان خشک و سفت شوند و یا ترک بخورند. حتی ممکن است پوسته پوسته شوند. لب در هر زمانی از سال ممکن است ترک بخورد اما یکی از فصولی که در آن خشک شدن لب خیلی زیاد است فصل زمستان می باشد. در این فصل هوا سرد بوده و به طور بی رحمانه ای پوست لب شما را تحت تاثیر قرار می دهد در این زمان باید فوری اقدام به درمان خشکی لب خود کنید. با ما همراه باشید در هفت رژ

خرید بالم لب اصل از فروشگاه هفت رژ

پوست لب نازک و حساس تر از پوست بقیه قسمت های بدن بوده و غده چربی هم ندارد. در نهایت در معرض خطر خشک شدن و ترک خوردن است.

التهاب لب که به آن کیلیت گفته می شود می تواند به دلایل مختلفی بروز دهد. لب های شما بیشتر دیگر جاهای بدن در معرض عناصر هستند.

لب می تواند به دلیل قرار گرفتن در مقابل نور خورشید ترک بخورد، در محیط های خشک و سرد تحریک شود و یا به مواد شیمیایی در رژ لب و بالم واکنش نشان دهد. هنگامی که به لب های خشک شده فکر می کنید شاید این به ذهن تان برسد که ممکن است در هوای خشک و سرد چنین اتفاقی برایتان بیفتد اما این خشکی می تواند بخاطر برخی از بیماری های پوستی باشد.

روش های درمان فوری خشکی لب

روش های درمان فوری خشکی لب

 

چند نمونه از بیماری های خشکی لب

  • چیلیت اکتینیک: چیلیت اکتینیک یک بیماری پیش سرطانی است که در اثر قرار گرفتن طولانی مدت در معرض نور خورشید ایجاد می شود. این بیماری منجر به ایجاد لک های خشن، پوسته پوسته و تغییر رنگ روی لب ها می شود. این بیماری در مردان، افرادی با پوست روشن، افرادی که در خارج از منزل کار می کنند و ایستادن در مکان هایی که نور خورشید قوی تر است شایع تر است. تشخیص و درمان دقیق برای پیشگیری از سرطان مهم است.
  • شیلیت زاویه ای: شیلیت زاویه ای یک بیماری پوستی شایع است که گوشه های دهان را تحت تاثیر قرار می دهد و منجر به زخم های دردناک و ترک خورده می شود. مردم اغلب شیلیت زاویه ای را با تبخال اشتباه می گیرند. بر خلاف تبخال، شیلیت زاویه ای مسری نیست. این عارضه معمولاً با پمادهای مخصوص پوست، داروها یا تغییر رژیم غذایی برطرف می شود.
  • شیلیت اگزماتوز: اگزما روی لب ها یک تحریک پوستی است که می تواند لب های را قرمز، ترک خورده و دردناک کند و حتی موجب خارش آن شود، این وضعیت ممکن است نتیجه اگزما یا یک واکنش آلرژیک باشد.

خرید بالم لب اصل از فروشگاه هفت رژ

راه های درمان سریع خشکی لب

آب بنوشید

هنگامی که کمبود آب در بدن زیاد باشد پوست لب خشک شده و در نهایت ترک می خورد. سعی کنید در فصول سرد سال بیشتر آب بخورید زیرا در این فصل ها مصرف آب کم بوده و امکان خشک لب در اثر کم آبی خیلی زیاد است.

روش های درمان فوری خشکی لب

روش های درمان فوری خشکی لب

 

بهترین روغن برای خشکی لب

همانطور که در بالا هم به آن اشاره شد، لب غده چربی ندارد و به همین دلیل به سرعت آسیب میبند و خشک می شود. سعی کنید همیشه لبهایتان را چرب نگهدارید؛ برای این کار روزانه چند دقیقه با روغن های گیاهی لب خود را ماساژ دهید. روغن کرچک، روغن زیتون و روغن خراطین می تواند یک گزینه مناسب برای این موارد باشد.

روش های درمان فوری خشکی لب

آلوئه ورا

ژل آلوئه ورا خاصیت آبرسانی دارد و به رطوبت رسانی پوست کمک شایانی می کند. برای رفع خشکی پوست لب خود می توانید از روغن آلوئه ورا استفاده کنید. بسیاری از رژ لب ها حاوی عصاره آلوئه ورا هستند، اگر لب های حساسی دارید این نمونه می تواند یک انتخاب مناسب برای لب های شما باشد.

روش های درمان فوری خشکی لب

سیگار را ترک کنید

یکی از مهمترین عوامل خشکی لب استعمال دخانیات است. مصرف بیش از حد سیگار موجب مرده شدن پوست لب می شود و آن را خشک می کند.

روش های درمان فوری خشکی لب

روش های درمان فوری خشکی لب

 

درمان خانگی خشکی لب

لایه برداری کنید

اگر پوست های خشک و مرده روی لبتان باشد اجازه نمیدهد تا مواد مغذی به لایه های پایین لب برسد از همین جهت بهتر است که قبل استفاده از روغن های مغذی اقدام به لایه برداری پوست لب کنید. برای لایه برداری می توانید پودر دارچین را با عسل ترکیب کنید و بعد از اینکه فرم خمیری گرفت آن را روی لبتان قرار دهید. همچنین برای لایه برداری پوست لب مسواک هم یک گزینه مناسب است. برای این کار به آرامی فرچه مسواک را روی لب خود بکشید و پس از شستشو حتما به آن مرطوب کننده یا روغن بزنید. همچنین می توانید شکر را با روغن زیتون ترکیب کرده و به لبتان بمالید.

روش های درمان فوری خشکی لب

از بالم لب و مرطوب کننده استفاده کنید

یکی از روش های فوری درمان خشکی لب استفاده از مرطوب کننده می باشد. هنگامی پوست لب مرطوب باشد به هیچ وجه خشک نمی شود و ترک نمیخورد. برای این منظور هر روز قبل از اینکه رژ لب بزنید کمی بالم لب به لبتان بمالید. اگر لبتان مدام خشک می شود به طور مرتب این کار را تکرار کنید.

روش های درمان فوری خشکی لب

روش های درمان فوری خشکی لب

 

5/5 - (11 امتیاز)

به این مطلب امتیاز دهید


هفت رژ

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

*** لطفا تجربیات خود را با کاربران هفت رژ به اشتراک بگذارید 😍🙏🏻 ***

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *