چگونه چربی پوست را از بین ببریم
چگونه چربی پوست را از بین ببریم

چگونه چربی پوست را از بین ببریم ❤️ هفت رژ

زمان مطالعه این مطلب: 4 دقیقه

چگونه چربی پوست را از بین ببریم : با رعایت یکسری موارد از جمله داشتن رژیم غذایی مناسب و رسیدگی های پوستی می توانید چربی اضافه صورت خود را کاهش دهید. یکسری تمرینات صورت هستند که عضلات صورت را تقویت می کنند و همچنین چربی را کاهش می دهند. افراد زیادی در کنار اینکه می خواهند چربی های دیگر نقاط بدن از جمله ران، بازو یا شکم را آب کنند قصد دارند چربی صورت خود را هم کاهش دهند. در ادامه راهکارهایی برای کم کردن چربی صورت را خدمتتان ارائه خواهیم داد. با ما همراه باشید در هفت رژ

درمان چربی صورت در خانه

اگر چه دارو و دستگاه هایی هستند که ادعا می کنند می توانند چربی صورت را کاهش دهند. اما کم شدن این نوع چربی نیاز به تغییر دادن طولانی مدت سبک زندگی و رژیم غذایی دارد. در ادامه چند روش موثر جهت کاهش چربی در این ناحیه از بدن ارائه می دهیم که می تواند کمک کننده باشد.

ورزش صورت انجام دهید

شاید برایتان عجیب باشد اما ورزش صورت جدا از اینکه عضلات صورت را تقویت می کند و با پیری مبارزه می کند می تواند چربی های اضافی صورت را هم دفع کند. هرچقدر که در طول روز بیشتر ورزش کنید و صورتتان عرق کند این تعریق باعث می شود که سموم و چربی های اضافی از پوست صورتتان خارج شود.

آب بنوشید

نوشیدن آب تاثیر بسیار مهمی برسلامتی پوست دارد. پوست را جوان می کند و از پیری صورت جلوگیری می کند. اگر در طول روز به اندازه کافی آب بنوشید کمک می کنید که صورتتان چربی کمتری تولید کند. حتما روزانه چندین لیوان آب بنوشید و هرگاه که احساس تشنگی کردید از نوشیدن آب دریغ نکنید. برای داشتن پوستی سالم و جوان نوشیدن آب بسیار مهم و ضروری است.

چگونه چربی پوست را از بین ببریم

چگونه چربی پوست را از بین ببریم

 

درمان چربی صورت و جوش

از نوشیدن الکل خودداری کنید

الکل یک لذت گذراست و نوشیدن بیش از حد آن می تواند یکی از مهمترین عامل افزایش چربی باشد. الکل حاوی کالری بوده و از هیچ مواد مغذی و معدنی برخوردار نیست. خوردن الکل باعث افزایش ادرار شده و همین امر منجر به کم آبی می شود. در نهایت کم آب در بدن و صورت سبب خشکی پوست، بسته شدن منافذ پوست و جمع شدن غدد چربی زیر پوست صورت می شود و جدا از چرب شدن صورت جوش و آکنه را هم افزایش می دهد.

کاهش چربی پوست صورت

مصرف کربوهیدرات های تصفیه شده را کاهش دهید

سعی کنید مصرف غذاهایی که حاوی کربوهیدرات هستند و باعث چاقی می شوند را کاهش دهید. غذا هایی که کربوهیدرات تصفیه شده دارند شامل پاستا، کراکر و کلوچه می باشند که وزن و چربی را افزایش می دهند. برای اینکه چربی صورتتان را کاهش دهید سعی کنید از مصرف این نوع غذا ها بپرهیزید.

خواب کافی داشته باشید

کم خوابی می تواند سطح هورمون استرس کورتیزول را افزایش دهد و افزایش آن سبب تحریک بیشتر غده چربی می شود که با افزایش وزن هم همراه است. برخی از مطالعات نشان می دهد افزایش کورتیزول باعث بیشتر شدن اشتها می شود و سبب تغییر متابولیسم می شود. با زیاد شدن اشتها پرخوری بیشتر می شود و این امر جدا از چاق شدن کل بدن با چاق شدن و افزایش چربی صورت هم همراه است. جدا از این موارد خواب کافی سبب جوان ماندن پوست می شود و از شل و افتادگی پوست صورت جلوگیری می کند.

چگونه چربی پوست را از بین ببریم

درمان چربی صورت خانگی ، چگونه چربی پوست را از بین ببریم

مصرف فیبر را افزایش دهید

یکی از بهترین روشها برای کاهش چربی صورت افزایش استفاده از فیبر است. فیبر یک ماده است که بیشتر در گیاهان، میوه ها، مغزها، غلات و دانه ها است. با مصرف مواد غذایی که فیبر بیشتری دارد می توانید احساس سیری بیشتری کنید و نیاز به مصرف غذاهایی که باعث افزایش چربی می شود کمتر می شود. در نهایت می توانید چربی صورتتان را کنترل کنید و به مورد چربی صورت را کاهش دهید.

استراتژی های زیادی وجود دارد که می توانید برای کاهش ظاهر چربی در صورت خود استفاده کنید.

تغییر رژیم غذایی، اضافه کردن ورزش به برنامه روزانه و تنظیم برخی از عادات روزانه، همگی راه‌های موثری برای افزایش کاهش چربی و کاهش وزن هستند که ممکن است به لاغری صورت شما در این فرآیند کمک کند.

در بالا چند مورد از راهکار های کنترل چربی صورت را خدمتتان ارائه دادیم، برای بهترین نتیجه، حتما این نکات را با یک رژیم غذایی متعادل و ورزش منظم برای حمایت از مدیریت وزن و بهبود سلامت کلی همراه کنید.

چگونه چربی پوست را از بین ببریم

چگونه چربی پوست را از بین ببریم

 

5/5 - (7 امتیاز)

به این مطلب امتیاز دهید


هفت رژ

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

*** لطفا تجربیات خود را با کاربران هفت رژ به اشتراک بگذارید 😍🙏🏻 ***

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *