سریع ترین روش از بین بردن جای جوش
روش های از بین بردن جای جوش

سریع ترین روش از بین بردن جای جوش ، ❤️هفت رژ

زمان مطالعه این مطلب: 5 دقیقه

سریع ترین روش از بین بردن جای جوش : جوش می تواند در هر جایی از پوست در بیاید. بیشتر قسمت ها در بدن که جوش می زند شامل گردن، بازو و شانه، سینه، صورت و پشت است. پوست تمامی افراد سوراخ های ریزی دارد که به آن منافذ گفته می شود. منافذ پوست توسط باکتری، چربی، سلول های مرده و آلودگی می تواند مسدود شود. زمانی که منافذ با این آلودگی و باکتری ها بسته می شود سبب بروز جوش می شود. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید در هفت رژ

اگر به طور مدام صورتتان جوش می زند ممکن است که آکنه باشد. در واقع آکنه یک بیماری پوستی است که سبب ایجاد جوش می شود. طبق تحقیقاتی که کارشناسان انجام داده اند به این نتیجه رسیدند که ۱۰ درصد از مردم دنیا آکنه دارند.

جوش و آکنه ممکن است خطر جدی برای سلامتی شما نداشته باشد اما ارتباط مستقیم با زیبایی چهره و بدنتان دارد. با گذشت زمان و بروز بیش از حد جوش ممکن است روی پوست شما زخم هایی پدید بیاید و این مسئله بسیار دردناک است. بیشتر می تواند بر اعتماد به نفس تاثیر بگذارد و سپس موجب اضطراب یا افسردگی شود. از همین جهت برای اینکه جای جوش را از بین ببرید باید یکسری از روشها را امتحان کنید.

سریع ترین روش از بین بردن جای جوش

سریع ترین روش از بین بردن جای جوش

 

انواع مختلف جوش

  • جوش های سر سیاه و سر سفید از شایع ترین نوع جوش هستند.
    جوش های سر سفید که به آن کومدون های بسته گفته می شود و معمولا برجسته هستند. این جوش به صورت برجستگی های سفید زیر پوست تشکیل می شوند.
  • به جوش های سر سیاه کومدون باز گفته می شود. دلیل سر سیاه بودن این جوش اکسیژن موجود در هوا است که باعث می شود نوک آن تیره تر به نظر برسد. این تیرگی به خاطر آلودگی و کثیفی نیست.

برخی از ضایعات التهاب سبب ایجاد زخم در پوست می شوند که عبارتند از:

  • پوسچول: این نوع جوش ها قرمز و کوچک هستند و در نوکشان چرک وجود دارد.
  • پاپول ها: روی پوست برجستگی قرمز و کوچکی است که به دلیل فولیکول های مو عفونی یا ملتهب است.
  • کیست ها: به صورت توده های بزرگ زیر پوست پدید می آیند و چرکی هستند. کیست ها معمولا دردناک هستند.
  • ندول ها: بیشتر جامد بوده و زیر پوست ایجاد می شوند که دردناک هستند.

برخی از علائم جوش و آکنه شامل تغییر رنگ پوست، التهاب، درد و تورم می باشد. هر چقدر که جوش ها در پوست بیشتر شوند ممکن است لک های پوستی را با خود به همراه داشته باشند. اکثرا افرادی که آکنه دارند پوستشان دچار لک های بسیاری می شود که در چنین مواقعی پوست زیبایی و جوانی خود را از دست می دهد.

سریع ترین روش از بین بردن جای جوش

سریع ترین روش از بین بردن جای جوش

 

از بین بردن جای جوش در کمترین زمان خانگی

تاثیر نوشیدن آب بر جوش صورت

آب یکی از راحت ترین و بهترین روش برای درمان جای جوش است. روزانه سعی کنید مقدار زیادی آب بنوشید. آب سموم را از بدن دفع می کند و موجب تمیز شدن آن می شود. همچنین آب باعث ساخت سلول های جدید در پوست می شود.

اگر در تایم صبح آب بنوشید بدن زودتر، آب را جذب می کند بهترین تایم برای رفع سموم از بدن است. اگر پوست بدن به اندازه کافی آب را جذب کند، سبب جوان سازی و پاکسازی می شود.

درمان سریع جوش با آلوورا

آلوئه ورا یک گیاه پر خاصیت است و به عنوان یک آب رسان قوی برای پوست شناخته می شود. این گیاه حاوی آنتی اکسیدان قوی بوده و به آب رسانی پوست کمک شایانی می کند.

آلوئه ورا می تواند در مدت زمان کوتاهی جای جوش را درمان کند و پوست سالم و صافی به شما هدیه بدهد. جهت درمان جای جوش با آلوئه ورا مقداری از ژل آلوئه ورا را روی جاش جوش خود ماساژ دهید.

این گیاه برای افرادی که پوست خشک دارند هم یک گزینه مناسب است زیرا سبب مرطوب شدن پوست می شود.

درمان سریع جوش با آلوورا

سریع ترین روش از بین بردن جای جوش

 

از بین بردن جوش صورت در یک روز خانگی

استفاده از خیار برای جوش صورت

خیار یک آب رسان خیلی قوی برای پوست است. این گیاه به پاکسازی و کوچک تر شدن منافذ باز پوست کمک شایانی می کند. اگر منافذ باز و جای جوش دارید آب خیار یا پوست خیار می تواند به پاکسازی آن کمک کند.

برای این کار روزانه خیار را چرخ کنید و روی صورت قرار دهید. همچنین می توانید خیار را به صورت حلقه های خیلی نازک برش دهید و روش جای جوش بگذارید.

روغن زیتون برای جوش صورت

روغن زیتون حاوی مقدار زیادی آنتی اکسیدان می باشد. همچنین این روغن سبب مرطوب شدن پوست صورت هم می شود. پوست را شفاف و شاداب می کند. برای از بین جای جوش خود ابتدا صورتتان را کاملا بشورید.

سپس کمی روغن زیتون کف دست ریخته و به صورتتان بمالید. بعد از اینکه روغن را به پوستتان زدید صبر کنید تا به خوبی جذب شود و سبب آن را شستشو دهید.

ترکیب عسل و آبلیمو برای جوش صورت

یکی از خواص عسل پاکسازی و سفید کنندگی پوست است. این نمونه اثر آکنه هایی که روی پوست ایجاد شده را از بین می برد و تا حدود چین و چروک را بهبود می بخشد. آب لیمو هم خاصیت پاک کنندگی دارد و ترکیب این دو باهم سبب بهبود جای جوش می شود.

سریع ترین روش از بین بردن جای جوش

سریع ترین روش از بین بردن جای جوش

 

استفاده از محصولات رفع لک های پوستی

همانطور که می دانید محصولات مراقبت از پوست فراوانی در بازار وجود دارد. شما برای رفع جای جوش خود می توانید از کرم های آبرسان و تقویت کننده پوست استفاده کنید. یکی از آبرسان های خیلی قوی برای پوست کرم آبرسان کامان است که حاوی عصاره آناناس بوده و کلاژن ساز است. این کرم از ویتامین A ، B1 ، B3 و B5 برخوردار است و می تواند به طور معجزه آسایی سبب تقویت پوست شما شود.

5/5 - (2 امتیاز)

به این مطلب امتیاز دهید


هفت رژ

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

*** لطفا تجربیات خود را با کاربران هفت رژ به اشتراک بگذارید 😍🙏🏻 ***

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *