انواع ماسکهای آبرسان

انواع ماسکهای آبرسان | هفت رژ ✅ بزرگترین مجله مد و زیبایی و آرایشی + ❤️ فروشگاه

زمان مطالعه این مطلب: 5 دقیقه

انواع ماسکهای آبرسان : در زمان‌های مختلفی از سال به خصوص در پاییز و فصل زمستان، احتمال خشک شدن پوست بسیار زیاد میباشد. زمانی که درگیر خشکی پوست میشوید، در ادامه شیوه های گوناگون برای رفع این خلل میگردید تا شادابی را مجدد به پوست خویش برگردانید. در میان راهکار‌های متفاوت برای آبرسانی پوست، به کار گیری از ماسک صورت مخصوصا ماسک‌های طبیعی که در منزل تهیه میشوند راهکار بسیار عالی و مفیدی برای آبرسانی پوست و رفع خشکی پوست است. آبرسانی به پوست بوسیله این ماسک‌ها سبب میگردد پوست شما شاداب، قابل انعطاف، براق و برنا به لحاظ رسد با ما باشید در هفت رژ

شیر و کلاژن‌سازی

شیر یکی‌از موادی میباشد که که دارنده آلفاهیدروکسی اسید میباشد و می تواند به پوست یاری دهد که سلول‌های مرده را دفع کندو همینطور سبب می گردد که آغاز به ساختن کلاژن نماید و کلاژن چین وچروک‌ها را کاهش میدهد. یکدست کتانی را در کاسه شیر تر فرمائید و به صورت‌تان بزنید.

انواع ماسکهای آبرسان

انواع ماسکهای آبرسان

 

 

آلوورا و ضد چروکی

کافی میباشد یک برگ آلوورا تازه را برش بزنید و بعد ژل داخل آن را بیرون بیاورید، این ژل می تواند تحت عنوان یک کرم ضدچروک اثر گذار باشد. برای کاهش خطوط ریز صورت شما بایستی کمی خرده نان را با شیر و کمی روغن بادام شیرین ترکیب نمایید تا این ادغام شرایط چسبی شکل پیدا نماید. بعد از آن این ادغام چسبی شکل را روی یک گاز قرار دهید و این گاز را حدود ۱۵ دقیقه روی خطوط ریز به وجود آمده صورت‌تان قرار دهید. یک ماسک اثر گذار دیگر برای مبارزه با خطوط ریز، به کار گیری از ادغام جو و سفیده تخم‌مرغ میباشد. این ادغام هم می بایست وضعیت چسبی داشته باشد، اما جوانه گندم نیز بسیار موثر میباشد.

انواع ماسکهای آبرسان

انواع ماسکهای آبرسان

 

ماسک توت‌فرنگی، آب‌لیمو، عسل و سفیده تخم مرغ

۶ عدد توت‌فرنگی رسیده، ۳ قاشق غذاخوری عسل، ۲ عدد سفیده تخم مرغ و یک قاشق غذاخوری آب‌لیموی تازه را مهیا نمایید. ساقه‌های توت فرنگی را جدا کرده و در مخلوط بریزید تا پالپ یک‌دستی به وجود بیاید. آنگاه سایر مواد را اضافه نمایید و با یکدیگر ترکیب فرمایید. صورت خویش را شسته و ماسک را با نوک انگشتان به صورت بمالید و ماساژ دهید. اذن دهید ماسک به برهه زمانی ۲۰ دقیقه روی صورت شما بماند آنگاه با آب ولرم بشویید.

انواع ماسکهای آبرسان

انواع ماسکهای آبرسان

 

 

ماسک آووکادو، تخم مرغ و آبلیمو

یکی آووکادو را پوست کنده، هسته‌اش را درآورده و له نمائید. آنگاه آن را با یکی تخم مرغ و یک قاشق طعام‌خوری آب‌لیمو ترکیب فرمائید و با یک قاشق چوبی ادغام نمائید تا یک ادغام یکدست به وجود بیاید. صورت خویش را بشویید و آنگاه ترکیب را روی صورت خویش بمالید و با نوک تمیز انگشتان خویش ماساژ دهید. بعد از آن به زمان ۲۵ دقیقه اذن دهید ماسک بر روی صورت شما بماند و آن‌گاه با آب ولرم صورت خویش را شستشو دهید.

انواع ماسکهای آبرسان

انواع ماسکهای آبرسان

 

ماسک آلوئه ورا و آب پرتقال

یک قاشق غذاخوری آب پرتقال طبیعی و جدید را با یک قاشق چایخوری آب آلوئه ورا ترکیب و با یک قاشق چوبی در یک ظرف کوچک ادغام نمایید. صورت خویش را بشویید و ماسک را با نوک انگشتان به صورت بمالید و ماساژ دهید و به بازه زمانی ۲۰ دقیقه بر روی پوست خویش نگه دارید و بعد از آن با آب ولرم بشویید. شما میتوانید یک یا این که دوبار در هفته از این ماسک به کارگیری فرمائید.

انواع ماسکهای آبرسان

انواع ماسکهای آبرسان

 

ماسک موز و عسل

یک موز رسیده کامل را با ۲ قاشق خوراک‌خوری عسل طبیعی را در مخلوط کن ریخته و تا‌هنگامیکه یک‌دست شوند ادغام نمایید. آنگاه یکسری قطره آبلیموی جدید را به آن اضافه کرده و به طور کامل با یکدیگر میکس نمایید. صورت خویش را شسته و ماسک را با نوک انگشتان به صورت بمالید و ماساژ دهید. اذن دهید ماسک به بازه ۲۰ دقیقه روی صورت شما بماند بعد با آب ولرم بشویید.

ماسک موز یا آووکادو یا هلو یا زردآلو

شما میتوانید با گزینش هریک از این میوه‌ها و تهیه ماسک آنان، پوست خویش را آبرسانی فرمائید. یک موز رسیده یا این که نصف یک آووکادو رسیده یا این که یک هلوی رسیده و یا این که ۴ زردآلوی رسیده را له کرده و با کمی روغن زیتون خالص میکس نمائید. توجه نمایید روغن زیتون به میزانی باشد که ماسک روی صورت شما سر نخورد. ماسک را با نوک انگشتان به صورت بمالید و ماساژ دهید. اذن دهید ماسک به بازه زمانی ۲۰ دقیقه روی صورت شما بماند. سپس‌که با آب ولرم شستید، چند دفعه آب سرد به صورت خویش بپاشید.آن گاه با یک حوله قابل انعطاف صورت خویش را خشک کرده و بعد کمی کرم مرطوب کننده به صورت خویش بزنید.

انواع ماسکهای آبرسان

انواع ماسکهای آبرسان

آبرسانی با سیب‌زمینی

کمی سیب زمینی رنده گردیده را با یه خرده دم کرده بابونه ادغام فرمائید تا شرایط چسبی صورت پیدا نماید، آن‌گاه این ترکیب را حدود ۱۵ دقیقه روی صورت‌تان بگذارید و آنگاه با آب گرم آبکشی نمائید.

با تخم‌مرغ لوسیون بسازید

در یک شیرجوش ۴ قاشق غذاخوری آب را به همراه ۲ قاشق چای‌خوری عسل روی حرارت خیلی کم گرم نمایید و آن را هم بزنید تا تماما یکدست و رقیق خواهد شد. آنگاه آن را از روی حرارت بردارید و حدود۲۵۰ میلی لیتر شیر و ۲ زرده تخم مرغ به آن اضافه فرمایید. این ترکیب را در یک کاسه دربسته در فریزر محافظت فرمائید. می‌توانید این ترکیب را به صورت‌تان بمالید و اذن دهید حدود ۲۰ تا ۳۰ دقیقه باقی بماند و بعد صورت‌تان را آب بکشید. روزمره ۲ بار صبح و شب این کار را تکرار فرمائید.

5/5 - (15 امتیاز)

به این مطلب امتیاز دهید


هفت رژ

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

*** لطفا تجربیات خود را با کاربران هفت رژ به اشتراک بگذارید 😍🙏🏻 ***

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *