ترفندهای زیرسازی حرفه ای پوست صورت

ترفندهای زیرسازی حرفه ای پوست | هفت رژ ✅ بزرگترین مجله زیبایی و آرایشی و خودآرایی ❤️

زمان مطالعه این مطلب: 5 دقیقه

ترفندهای زیرسازی حرفه ای پوست صورت : زیرسازی جز کلماتی‌ست که هنگامی پا به سالن آرایش و پیرایش میگذارید به دفعات می‌شنوید. شاید خیلی از شما با این اصطلاح آشنا باشید اما به حقیقت چیزی از اصول حرفه‌ای زیرسازی پوست میدانید؟ با ما همراه باشید در سایت هفت رژ مجله زیبایی و خودآرایی

زیرسازی آرایشی در معنای بسترسازی مطلوب پیش از آرایش و پیرایش میباشد. اساس و مبنا زیرسازی آرایشی، بهبود وضعیت پوستی‌‌ست. میکاپ آرتیست می بایست با اعتنا به دانش و آشنایی خویش از هر جنس پوست، آن را به وضعیت ایده‌آل برساند.

از اصول حرفه‌ای زیرسازی پوست چه می دانید؟

سلامت پوست در زیرسازی تاثیر به‌سزایی داراست. چنانچه در صورت خویش لک یا این که جوش دارید، بایستی در جهت رفع آن کوشش فرمایید و با مشورت کردن دکتر معالج دارای تخصص جوش‌ها را برطرف سازید. راهکار اورژانسی برای معدود کردن ورم‌های جوش‌های فعال، به کار گیری از الکل سفید و مقداری پنبه میباشد. به صورتی که کمی پنبه را به الکل سفید آغشته نمایید و بعد از آن به طور آهسته بر روی جوش‌های خویش بکشید و به مدت ۱۰ ثانیه نگه دارید. الکل سفید سبب ساز کاهش ورم در جوش‌ها می‌گردد و در دراز مدت سبب ساز خشکی و خارش پوست می شود.

ترفندهای زیرسازی حرفه ای پوست

ترفندهای زیرسازی حرفه ای پوست

زیرسازی پوست چه می‌باشد

از مزایای این شیوه، می‌توان بیان کرد که پنبه آغشته به الکل سبب ساز پاک سازی حفره‌های چربی و جرم گرفته و همینطور برداشته لایه پوست‌های مرده و مازاد پوست می‌گردد. در نتیجه در طی آرایش و پیرایش پوست روشن‌تر و برنا‌تر جلوه خواهد کرد. پوست بعداز مرحله لایه برداری با الکل، صورت خویش را با آب سرد بشویید و به بازه زمانی پنج دقیقه، فرصت ریلکسیشن به پوست خویش بدهید. کوشش فرمائید پوست خویش را با حوله و دستمال خشک نکنید. چون استعمال از این لوازم گاها سبب قرمزی پوست، آلرژی‌های مقطعی و … ‌می گردد.

بعداز خشک شدن پوست، با استعمال از مرطوب‌کننده‌ها یا این که آبرسان‌ها یا روغن نارگیل و بادام، پوست خویش را نرم و مرطوب فرمایید. به صورتی که مقدار قابل قبولی از این کرم‌ها را بر روی پوست صورت زده و با به کارگیری از نوک انگشتان کرم را بر روی صورت، به طور دورانی بچرخانید و پوست خویش را ماساژ دهید . این عمل منجر میشود که رطوبت و چربی پوست به طور یکنواخت در سطح پوست متفرق گردد، منافذ پوست مرطوب شوند و آمادگی روند بعدی زیرسازی را داشته باشند.

این مرحله بسیار اساسی میباشد چون درصورتی که پوست رطوبت مطلوب خویش را داشته باشد، در حین زیرسازی، در گیر خشکی، پوسته شدن و چندین رنگی نمی شود.

برای پوشاندن جای جوش‌ها به یکی از سه طریق‌ پایین عمل فرمایید:
در‌حالتی که پوست روشنی دارید از کاور‌های روشن تر از پوست خویش به کارگیری فرمائید.
در صورتیکه پوستتان گندمی‌ست از کاور‌هایی به کار گیری فرمائید که از رنگ پوست خودتان یه خرده تیره تر میباشد.
در شرایطی‌که پوست تیره‌ای دارید از کاور یک مرتبه تیره تر استعمال نمائید تا تک تک نواحی مختلف را پوشش دهد.

ترفندهای زیرسازی حرفه ای پوست

ترفندهای زیرسازی حرفه ای پوست

 

طرز استعمال از کاورها به صورتی‌ست که مقداری کاور بر روی قسمتی که جوش یا این که لک دارااست میزنید و با ابر منحصربه‌فرد کاور به طور ضربه ای فید میکنید. همینطور برای پوشاندن گودی و تیرگی زیر چشم چه برای پوست‌های تیره و چه برای پوست‌های روشن از کانسیلر روشن تر از پوست خویش به کارگیری فرمایید تا سبب ساز روشنی زیر چشم گردد. رنگ روشن کانسیلر سبب ساز برنا‌تر نشان دادن پوست زیر چشم میگردد. مرحله بعد از آن به کار گیری از لیکوییدها یا این که پرایمر اختصاصی آرایشی ست. پرایمرها به طور مایع میباشند. مقداری درخشان‌اند و خواص جذب شوندگی بالایی دارا هستند. به صورتی‌که در حین به کار گیری به راحتی بر روی صورت جاری میشوند و پس از پخش کردن بر روی پوست به راحتی بر روی پوست می نشینند.

 

ترفندهای زیرسازی حرفه ای پوست

ترفندهای زیرسازی حرفه ای پوست

 

این پرایمرها به راحتی به پوست می‌نشینند و سبب صاف شدن، درخشان شدن، و روشن شدن پوست میشوند.

از پرامیرها در حجم کم به کارگیری می گردد. توجه داشته باشید که از پرایمر تنها به اندازه تعدادی قطره و محدود استعمال فرمایید. برای مثال چندین قطره بر روی هر گونه، چندین قطره بر روی پیشانی و چانه و بینی.

بعداز ریختن پرایمر روی پوست سریعا آن را بر روی پوست پخش فرمایید و اذن ندهید که پرایمر از روی پوست به پایین بچکد. به طور ضربه‌ای پرایمر را روی صورت خویش ثبت فرمائید و مجال مورد نیاز را برای خشک شدن به آن بدهید.

حال فرصت استعمال از پن استیک (کرم پودر فشرده گردیده) رسیده است . در گزینش رنگ پن‌استیک بسیار توجه فرمایید. چون در صورت گزینش رنگ نامناسب که از پوست خودتان تیره‌تر یا این که روشن‌تر باشد، پیرایش شما بی‌کیفیت و نامناسب اکران داده می گردد.

پن‌استیک را در جاهای گوناگون پوست صورت بزنید. توجه داشته باشید که وسعت قابل قبولی از پن‌استیک را بر پوست خویش بزنید. چون به کارگیری بیشتراز حد پن‌استیک سبب پیر نشان دادن پوستتان میگردد و درضمن دوام زیادی نخواهد داشت چون این لایه کلفت منجر نرسیدن اکسیژن و رطوبت به سطح اساسی پوست می گردد و همین امر منجر می‌گردد که بعد از چندین ساعت شاهد ماسیدن و زشت شدن پوست باشیم.

و همین روال، کم زدن پن‌استیک سبب ساز عدم پوشانندگی بی نقص پوست میگردد و در حین آرایش و پیرایش، پوست شما، رنگ تکه تکه و غیر یکنواخت خواهد داشت.

بعد از استعمال از پن‌استیک با به کارگیری از اسفنج منحصر، که از لحظاتی پیش مقداری مرطوب شد‌ه‌است، به طور ضربه‌ای پن استیک را بر روی پوست فید‌ میکنیم.

این پوشانندگی دربرگیرنده لب‌ها، دور و بر لب و پشت پلک‌ها هم می‌گردد. در این مرحله توجه خویش را ارتقاء دهید چون منافذ پوست، خط و خطوط روی پوست هم بایستی کاملا پوشانده گردد و همه سطح پوست به یک رنگ و ارتفاع باشد ‌به گونه ای‌که از هر زاویه، هیچ برآمدگی مازاد روی پوست مشهود نباشد.

ترفندهای زیرسازی حرفه ای پوست

ترفندهای زیرسازی حرفه ای پوست

 

و البته مرحله پایانی یا این که به عبارتی فیکس پایانی زیرسازی…

اکنون که پوست شما صاف، درخشان و یکنواخت گردیده است می بایست از فیکساتور استعمال فرمائید.

فیکساتورها مشمول دو گروه میباشند. گروه نخستین فیکساتورهایی می‌باشند که به طور پودری می باشند و در مرحله زیرسازی مورد به کار گیری قرار میگیرند و گروه دوم فیکساتورهایی می‌باشند که به طور اسپری می‌باشند و بعداز اتمام پیرایش بر روی تمام صورت اسپری میگردند.

در این مرحله از فیکساتور پودری استعمال می کنیم. به صورتی که با به کار گیری از قلم‌مو بزرگ دایره‌ای، مقدار قابل قبولی از پودر فیکساتور را روی صورت پخش می کنیم، همگی اجزا صورت را می‌پوشانیم. حرکت قلم‌موی می بایست از بالا به پایین باشد چون حرکت پایین به بالا قلم‌موی منجر پریشان نشان‌ دادن پوست میگردد. بعد از به کار گیری از فیکساتور بایستی وقتی در بین ۱۰-۱۵ دقیقه شکیبایی فرمائید و اذن دهید این پودر به طور بدون نقص بر پوست بنشیند بعد از مجال رقم خورده با قلم مو پودرهای مازاد را از صورت بتکانید.

در همه فرآیند توجه داشته باشید که از هر مواد مورد به کارگیری در زیرسازی به اندازه نرمال استعمال فرمائید چون به کارگیری اغراق‌آمیز از این اسباب و اثاث سبب ساز برهم خوردن توازن زیرسازی می شود و در غایت پیرایش شما جلوه مطلوب خویش را نخواهد داشت.

5/5 - (24 امتیاز)

به این مطلب امتیاز دهید


هفت رژ

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

*** لطفا تجربیات خود را با کاربران هفت رژ به اشتراک بگذارید 😍🙏🏻 ***

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *