ماساژ صورت برای زیبایی و جوانی
ماساژ صورت برای زیبایی و جوانی

ماساژ صورت برای زیبایی و جوانی | هفت رژ ❤️ سایت خرید اینترنتی لوازم آرایش اصل

زمان مطالعه این مطلب: 5 دقیقه

ماساژ صورت برای زیبایی و جوانی : یکی از کارهایی که تاثیر به سزایی بر جوان سازی و شاداب بودن پوست دارد، ماساژ صورت است. در صورتی که ماساژ صورت به طور درست و اصولی انجام شود حتی می تواند روند پیری را کندتر کند. ماساژ صورت با افزایش گردش خون، باعث زیبایی، شفافیت و به تاخیر افتادن روند پیری پوست می شود. یکی دیگر از فواید این کار، سفت تر کردن پوست و جلوگیری از شل شدن و ایجاد پف در صورت است. علاوه بر فواید فیزیکی، ماساژ صورت می تواند فواید روحی مانند دور کردن تنش و اضطراب نیز برای شما به همراه داشته باشد. در این مقاله قصد داریم با هم ماساژ صورت و روش ها آن را بررسی کنیم. تا انتها با ما همراه باشید در هفت رژ

ماساژ پوست صورت چه فایده هایی دارد؟

ماساژ صورت شاید کاری ساده به نظر برسد اما فواید فراوانی دارد. علاوه بر موارد ذکر شده به اختصار در بالا، از فایده های ماساژ صورت می توان به التیام بخشی به انواع سردردها، جلوگیری و حتی رفع کردن چین و چروک های جزئی صورت، ارتقای جریان خون در صورت، جلوگیری از شل شدن عضلات صورت و کم کردن استرس و آرامش دادن به چشم ها اشاره کرد.

ماساژ صورت برای درخشان تر شدن پوست چگونه است؟

قبل از انجام ماساژ باید حتما آرایش تان را پاک کرده و صورتی کاملا تمیز داشته باشید و حتما هم رطوبت صورت تان را خشک کنید. برای شروع ماساژ، ابتدا از یک روغن مانند روغن آرگان، جوجوبا، یا کرچک و یا حتی کرم های مرطوب کننده صورت استفاده کنید. این کار به این دلیل انجام می شود که بدون این که پوست تان کشیده شود، بتوانید فرآیند ماساژ را انجام دهید.

ماساژ دادن را ابتدا از گردن تان آغاز کنید زیرا بسیاری از مواد مضر سلول های پوستی در غدد لنفاوی این ناحیه از صورت بیشتر متمرکز می شوند. از این رو با ماساژ دادن این بخش به درستی، از جمع شدن این مواد سمی جلوگیری می کنید. ماساژ را با نوک انگشتان تان انجام دهید؛ از زیر گوش به قسمت پایین حرکت کرده و سپس به سمت فک بیایید. نکته ای که در تمام طول ماساژ باید به خاطر داشته باشید این است که نقاط مختلف صورت را به هیچ وجه فشار ندهید و ماساژ را به آرامی انجام دهید. همچنین یادتان باشد که هرگز پوست تان را به سمت پایین نکشید زیرا این کار ممکن است باعث افتادگی پوست شما شود.

ماساژ صورت برای زیبایی و جوانی

ماساژ صورت برای زیبایی و جوانی

 

در ادامه ی روند ماساژ، دو طرف صورت در کناره ها فک، قسمت بالایی استخوان گونه و کناره های سوراخ های بینی را به طور دورانی و به سمت بالا به آرامی ماساژ دهید. به پیشانی که رسیدید، از دو طرف شقیقه ها به آرامی به صورت چرخشی به وسط بیایید و این کار را چند بار تکرار کنید.

برای ماساژ دادن چشم ها، ابتدا انگشتان خود را در قسمت پایانی قوس ابرویتان قرار دهید و سپس به سمت گوشه و داخل چشم به صورت دایره وار به آرامی ماساژ دهید. انجام این حرکت به مدت یک دقیقه باعث جلوگیری از سیاهی و پف دور چشم می شود.

ماساژ صورت برای سفت کردن و جلوگیری از افتادگی پوست

برای این کار ابتدا برای بهتر انجام شدن فرآیند ماساژ، یک لایه روغن یا کرم مرطوب کننده به روی صورت تان بزنید. ماساژ را از کناره های دهان شروع کنید و انگشتان تان را به صورت دورانی روی خط لبخندتان بکشید. حرکات ماساژ حتما باید رو به بالا باشند. سپس نوبت گونه هاست که این حرکت دورانی را روی آنها نیز انجام دهید. در این بخش از ماساژ مجاز هستید خیلی کم به پوست تان فشار وارد کنید. برای جلوگیری از افتادگی پوست در قسمت چشم ها نیز انتهای قوس ابرو را به سمت گوشه چشم ماساژ دهید. برای ماساژ قسمت های مربوط به چشم، می توانید از کرم دور چشم نیز استفاده کنید.

برای ماساژ پیشانی، در صورتی که روی پیشانی تان چروکی دارید، باید دستتان را در جهت مخالف از خطوط پیشانی حرکت دهید. یک حرکت مناسب دیگر برای ماساژ پیشانی این است که انگشتان تان را به صورت عمودی کنار هم قرار دهید و سپس یک دست را به بالا و دیگری را به پایین حرکت دهید. این کار را می توانید به مدت یک دقیقه انجام دهید.

برای از بین بردن خطوط و چروک روی بینی، باید عمل ماساژ را به صورت افقی انجام دهید و به آرامی به طرفین حرکت کنید.

ماساژ صورت برای زیبایی و جوانی

ماساژ صورت برای زیبایی و جوانی

 

ماساژ برای از بین بردن استرس به چه صورت است؟

مانند سایر ماساژها، کار را با یک لایه نازک روغن بر روی صورت آغاز کنید. این کار باعث بالا رفتن کشسانی پوست شده و بوی خوش روغن ها نیز برای کاهش استرس موثر است. اگر پوست خشکی دارید، روغن آرگان یا نارگیل برای شما مناسب است و در صورتی که پوست تان چرب است می توانید از روغن جوجوبا یا کرم مرطوب کننده استفاده کنید.

ماساژ را ابتدا از قسمت پایینی گوش ها و طرفین فک آغاز کنید زیرا استرس و اضطراب باعث منقبض شدن این نواحی می شود. ماساژ دادن درست در این بخش ها، باعث شل شدن عضلات می شود. اگر احساس می کنید بخش هایی از صورت تان بیشتر منقبض شده است می توانید ماساژ را با کمی فشار بیشتر انجام دهید. در حین انجام ماساژ بهتر است چشمان خود را بسته و روی حرکات انگشتان تان تمرکز کنید. ماساژ پیشانی برای رفع استرس بسیار مهم است. برای این کار باید به صورت هم زمان و با حرکات دورانی پیشانی تان را ماساژ دهید. ماساژ دورانی قسمت انتهایی قوس ابرو و چشم ها را نیز فراموش نکنید.

کلام آخر

ماساژ صورت فواید زیادی از جمله سفت کردن پوست، درخشان کردن و کاهش استرس دارد. می توانید برای تجربه ی احساسی بهتر، در هنگام ماساژ صورت تان از یک موسیقی ملایم نیز استفاده کنید. بهترین زمان برای ماساژ صورت، شب هنگام قبل از خواب است زیرا بعد از ماساژ پوست شما زمان کافی برای استراحت کردن نیز دارد و گردش خون در صورت تان بهبود پیدا می کند. فراموش نکنید که هنگام ماساژ حتما باید از روغن ها یا کرم های مرطوب کننده استفاده کنید.

ماساژ صورت برای زیبایی و جوانی

ماساژ صورت برای زیبایی و جوانی

 

5/5 - (14 امتیاز)

به این مطلب امتیاز دهید


هفت رژ

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

*** لطفا تجربیات خود را با کاربران هفت رژ به اشتراک بگذارید 😍🙏🏻 ***

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *